اپل واچ 44 میلی متری بزرگترین ساعت اپل در سری SE است که جایگزین نسخه های 42 میلی متری اپل واچ سری 1 تا اپل واچ سری 3 شده است و با بندهای رسمی زیادی در دسترس است.

اپل واچ 40 میلی متری نیز مجهز به یک صفحه نمایش است که از اپل واچ سری سه 38 میلی متری کمی بزرگتر است. این مدل برای کاربرانی که مچ‌ کوچک ‌تری دارند بسیار عالی است. البته این اختلاف سایز در قاب ها هیچ تاثیری بر روی ویژگی های آن ها ندارد و عمدتاً هر دو قابلیت های یکسانی دارند.

کدام سایز اپل واچ را بخریم؟ 40 میلی متری یا 44 میلی متری؟

اپل واچ 40 میلی متری در مقابل 44 میلی متری:

برخلاف ساعت ‌های سنتی که سایز بدنه آن ها به صورت افقی اندازه‌ گیری می‌ شود، اپل ساعت ‌های سری SE، سری 4، سری 5 و سری 6 خود را به صورت عمودی اندازه ‌گیری می ‌کند که کوچکترین آن ها دارای ارتفاع 40 میلی متر و بزرگترین 44 میلی متر است. اما اگر بخواهیم بر اساس عرض ساعت ها حساب کنیم باید بگوییم که اپل واچ کوچکتر 34 میلی متر و اپل واچ بزرگتر 38 میلی متر عرض دارد.

تفاوت اندازه اپل واچ های سری SE، سری 4، سری 5 و سری 6 ممکن است زیاد به نظر نرسد و تنها 3 تا 4 میلی متر باشد. اما همین 4 میلی متر یک دهم از 40 میلی متر یا یک دهم ابعاد اپل واچ است!

اپل واچ 40 میلی متری در مقابل 44 میلی متری:

مسلما تفاوت در اندازه قاب ساعت های هوشمند اپل، باعث تفاوت در اندازه صفحه نمایش آن ها می شود. به عبارت دیگر اپل واچ های 40 میلی متری از صفحه نمایش 394x324 پیکسل و اپل واچ های 44 میلی متری از صفحه نمایش 448x368 پیکسل بهره می برند. قابل ذکر است که هر دو صفحه نمایش با کیفیت رتینا عرضه می شوند، به این معنی که پیکسل ها در فاصله دید معمولی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. با این حال کاملا طبیعی است که بگوییم اپل واچ بزرگتر تعداد بیشتری از این پیکسل ها را در بر دارد.

کدام سایز اپل واچ برای بانوان و کدام سایز برای آقایان مناسب تر است؟

درست است که سری های اپل واچ در دو سایز کوچک و بزرگ وجود دارند و شاید برخی با خود فکر می کنند که اپل واچ کوچکتر برای بانوان مناسب تر است و اپل واچ بزرگتر برای مچ دست آقایان ساخته شده است. اما باید بگوییم که این امر کاملا سلیقه ای است و حتی ممکن است برخی از بانوان اپل واچ بزرگتر و برخی از مردان، اپل واچ کوچکتر را انتخاب کنند. به همین دلیل است که اپل دارای دو اندازه‌ ساعت است و هر دو دارای ویژگی ‌های یکسانی هستند!

کدام سایز اپل واچ برای بانوان و کدام سایز برای آقایان مناسب تر است؟

اگر بخواهیم اپل واچ های 40 و 44 میلی متری را از لحاظ باتری با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که اپل واچ 44 میلی متری به دلیل فضای بیشتری که در بدنه خود دارد، از باتری بزرگتری برخوردار شده است که این می تواند در عمر باتری آن مؤثر باشد. با این حال اگر عمر باتری برای شما مهم است، بهتر است اپل واچ با قاب 44 میلی متری را خریداری کنید.

اگر یک اپل واچ با صفحه نمایش بزرگ و شفاف می‌ خواهید، صفحه نمایش 44 میلی ‌متری برای شما مناسب است. همچنین با خرید این ساعت از باتری بزرگتر و در نتیجه عمر باتری بیشتر بهره مند خواهید شد.

اما اگر مچ دست کوچکی دارید یا صرفاً به دنبال ارزان ‌ترین ساعت اپل هستید، اپل واچ 40 میلی‌ متر کاملاً مناسب شما خواهد بود.

منبع: imore