اخیراً گزارش هایی مبنی بر حذف مدل Plus از سری گلکسی S24 سامسونگ منتشر شده است. این طور که به نظر می رسد، سامسونگ قصد دارد تا سری جدید گوشی های خود را فقط در دو مدل به بازار عرضه کند: سامسونگ گلکسی S24 و سامسونگ گلکسی S24 اولترا. کارشناسان معتقدند یکی از دلایل مهمی که در این تصمیم سامسونگ دخیل بوده، فروش نا امید کننده گوشی اپل آیفون 14 پلاس بوده است.

این گزارش در وب سایت کره ای زبان The Elec منتشر شده و در آن ذکر شده است که سامسونگ در حال حاضر هیچ تمایلی به تولید گوشی Galaxy S24+ ندارد. بیشتر تمرکز سامسونگ به پروژه های DM1 و DM3 معطوف شده که مربوط به گوشی های گلکسی S24 و S24 اولترا می شود، اما پروژه DM2 که به تولید مدل متوسط (S24+) اختصاص دارد، فعلاً از برنامه های سامسونگ خارج شده است. در نهایت این گزارش چنین نتیجه گیری کرده است که سامسونگ به طور کامل نسخه Plus را از سری گلکسی S24 حذف خواهد کرد.

آیا سامسونگ از تجربه ناموفق اپل درس می گیرد و تعداد مدل های سری گلکسی S24 را به 2 عدد کاهش می دهد؟!

یکی از دلایلی که ممکن است سامسونگ را به سمت این تصمیم سوق داده باشد، به رفتار خریداران گوشی های هوشمند در بازار مربوط می شود. این طور که به نظر می رسد، تعداد افراد علاقه مند به خرید یک گوشی با مدل Plus و سایز متوسط چندان بالا نیست. مطابق با گزارش های منتشر شده سامسونگ در مجموع 31.5 میلیون گوشی از سری S22 را به فروش رسانده است که فقط 5.5 میلیون عدد (17 درصد) از آنها به مدل سایز Plus مربوط می شود! در عوض گوشی S22 Ultra حدود 45 درصد از فروش کلی این سری را به خود اختصاص داده و موفق ترین مدل سری S22 به شمار می آید. نسخه استاندارد S22 نیز فروش خوبی (38 درصد از کل فروش سری) داشته است.

آیا سامسونگ از تجربه ناموفق اپل درس می گیرد و تعداد مدل های سری گلکسی S24 را به 2 عدد کاهش می دهد؟!

با این حال سامسونگ برای اخذ این تصمیم فقط فروش مدل Plus در سری گلکسی S22 را مورد بررسی قرار نداده و به آمار فروش رقیب اصلی خود، اپل، نیز توجه داشته است. اپل در سال جاری نتوانسته تعداد زیادی از گوشی آیفون 14 پلاس را به فروش برساند. فروش کلی سری آیفون 14 حدود 94.2 میلیون عدد تخمین زده می شود که از این تعداد آیفون 14 با 32 درصد، آیفون 14 پرو با 32 درصد و آیفون 14 پرو مکس با 30 درصد بیشترین فروش را داشته اند. با این حال آیفون 14 پلاس تنها 5.5 میلیون نسخه به فروش رفته که برابر با 6 درصد از فروش کلی این سری است! به این ترتیب سامسونگ قصد دارد تا از تجربه ناموفق رقیب سنتی خود استفاده کند!

از دیگر عواملی که ممکن است در تصمیم سامسونگ مبنی بر حذف مدل پلاس از سری S24 مؤثر بوده باشند می توان به رکود جهانی در بازار گوشی های هوشمند اشاره کرد که باعث شده تا کاربران فقط برای مدل های رده بالا یا مدل های اقتصادی تر تمایل داشته باشند. در واقع مدل پلاس با یک قیمت متوسط و ویژگی های میان رده دیگر توجه کسی را برای صرف هزینه جلب نمی کند!

آیا سامسونگ از تجربه ناموفق اپل درس می گیرد و تعداد مدل های سری گلکسی S24 را به 2 عدد کاهش می دهد؟!

اگر این خبر صحت داشته باشد، سامسونگ بر روی تولید گوشی گلکسی S24 اولترا تمرکز بیشتری خواهد گذاشت. پس از هم اکنون باید منتظر یک پرچم دار قدرتمند و متفاوت از سامسونگ باشیم!

منبع: notebookcheck.net