لنوو به عنوان یک شرکت پیشرو در بازار کامپیوترهای PC شناخته می شود. این شرکت در زمینه تولید محصولات متنوعی در این بازار فعالیت دارد و محصولات آن طیف وسیعی از نیازهای کاربران را پوشش می دهد. از لپ تاپ های گیمینگ سری Legion گرفته تا لپ تاپ های عمومی تر مانند سری Yoga، همگی توانسته اند تا رضایت کامل کاربران را جلب کنند. این شرکت در زمینه تولید کامپیوترهای اسمبل شده گیمینگ نیز فعالیت دارد و کامپیوترهای سری IdeaCentre را به بازار عرضه کرده است. اکنون این غول چینی دنیای تکنولوژی اعلام کرده است که به زودی کامپیوتر گیمینگ IdeaCentre 5 17IAB7 را معرفی خواهد کرد.

لنوو کامپیوتر گیمینگ قدرتمند IdeaCentre را با پردازنده های نسل 12 اینتل به بازار عرضه می کند

کنسول گیمینگ جدید IdeaCentre به پردازنده های قدرتمند نسل 12 اینتل مجهز خواهد بود و شما می توانید مدل پردازنده آن را بین Core i5-12400 و Core i7-12700 انتخاب کنید. همچنین کاربران این آزادی را دارند تا مدل کارت گرافیک این دستگاه را انتخاب کنند. این کامپیوتر از کارت گرافیک های RX 6500XT و RX 6400 برند AMD و کارت گرافیک های RTX 3060، RTX 3060 Ti، GTX 1660 SUPER و GTX 1650 برند انویدیا پشتیبانی می کند.

سایر مشخصات این کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ شامل پشتیبانی از حافظه های رم DDR4، یک حافظه ذخیره سازی M.2 SSD و دو هارددیسک مکانیکی 3.5 اینچی می شود. در این زمینه انتخاب های زیادی پیش روی شما نیست. پس اگر به دنبال یک کامپیوتر رده بالا برای اجرای کارهای سنگین و حرفه ای هستید، شاید این مدل به کارتان نیاید.

لنوو کامپیوتر گیمینگ قدرتمند IdeaCentre را با پردازنده های نسل 12 اینتل به بازار عرضه می کند

از لحاظ طراحی و مشخصات ظاهری می توان گفت که کامپیوتر گیمینگ لنوو IdeaCentre ظاهر زیبا و جذابی دارد و به نظر می رسد که یک نوار نورانی در قسمت جلویی آن تعبیه شده است. این نوار نور آبی رنگ خیره کننده ای را از خود ساطع می کند و جلوه ای جذاب به این دستگاه می بخشد. پنل پشتی این دستگاه نیز محل قرارگیری دو پورت USB-A، یک پورت USB-C و جک هدفون 3.5 میلی متری است. این مشخصات کاملاً عادی و معمولی به نظر می رسد.

پیش بینی می شود که کامپیوتر گیمینگ جدید IdeaCentre برند لنوو به زودی راهی بازار شود. اما هنوز اطلاعات دقیقی در این رابطه منتشر نشده است. آن طور که مشخص است، این کامپیوتر گیمینگ برای مصارف نیمه حرفه ای طراحی شده و به خصوص از لحاظ حافظه های رم و ذخیره سازی چندان رده بالا به نظر نمی رسد. به این ترتیب ممکن است عملکرد این دستگاه به خصوص در هنگام اجرای چند نرم افزار به صورت هم زمان دچار هنگی یا کندی شود. اما پردازنده و کارت گرافیک به کار رفته در این کامپیوتر از مدل های جدید و قدرتمند هستند و مشکلی برای اجرای پردازش ها و محاسبات سنگین با آن وجود نخواهد داشت. همچنین حق انتخاب مشتری برای سفارش مدل پردازنده و کارت گرافیکی این کامپیوتر یکی دیگر از مزایای آن به شمار می آید. به این ترتیب کاربران می توانند دستگاهی متناسب با نیازهای خود را سفارش بدهند.

منبع: gizmochina