شرکت MSI کامپیوترهای بدون کیس سری Modern خود را با عرضه چند مدل جدید که از پردازنده های Alder Lake-P اینتل قدرت می گیرند، به روز رسانی کرده است. این دستگاه های جدید شامل مدل های MSI Modern AM272 12M و MSI Modern AM272P 12M می شود که در آنها از پردازنده اینتل Core i7-1260P استفاده شده است. هر دوی این دستگاه های All-in-One صفحه نمایش IPS با سایز 27 اینچ و رزولوشن فول اچ دی هستند. نکته قابل توجه دیگر در رابطه با این کامپیوترها، مجهز شدن آنها به وب کم با قابلیت تشخیص چهره و سازگاری آن با نرم افزار Tobii Aware است.

کامپیوترهای بدون کیس 27 اینچ جدید MSI از پردازنده های Alder Lake-P اینتل قدرت می گیرند

استفاده از پردازنده های موبایل در کامپیوترهای رومیزی کوچک و دستگاه های All-in-One همواره برای سازندگان این دستگاه ها جذابیت زیادی داشته است. در همین راستا MSI از پردازنده های موبایل سری Alder Lake-P (با پردازنده گرافیکی مجتمع Iris Xe) در کامپیوترهای بدون کیس جدید Modern AM272 استفاده کرده است. مهم ترین ویژگی پردازنده i7-1260 این است که این پردازنده به چهار هسته پرفورمنس (P)، هشت هسته پر بازده (E) و 16 ترد مجهز است. همچنین این پردازنده دارای فرکانس توربوی 4.7 گیگاهرتز و حافظه کش 18 مگابایت است و متناسب با فرم فاکتور دستگاه از توان مصرفی بین 28 تا 68 وات بهره می برد.

پردازنده به کار رفته در این دو کامپیوتر All-in-One جدید به خوبی از عهده پردازش های معمولی و استاندارد بر می آید. در مجموع این دستگاه ها برای مصارف اداری و کاربران خانگی طراحی شده و کاربردی برای تولید کنندگان محتوا و طراحان ندارد. اما چنانچه شما قصد تهیه یک کامپیوتر همه کاره مناسب کارهای گرافیکی و طراحی دارید میتوانید به بخش مقالات وب سایت ایده برتر مراجعه کنید.

کامپیوترهای بدون کیس 27 اینچ جدید MSI از پردازنده های Alder Lake-P اینتل قدرت می گیرند

صفحه نمایش کامپیوتر بدون کیس MSI Modern AM272 حدود 27 اینچ سایز دارد که برای مصارف اداری مناسب به نظر می رسد. در این صفحه نمایش از پنل IPS با زاویه دید وسیع استفاده شده که نهایتاً رزولوشن 1920x1080 پیکسل را ارائه می دهد. بسیاری از کاربران صفحه نمایش 27 اینچی را برای نمایش محتوای 1440p مناسب می دانند؛ اما این دستگاه ها حداکثر رزولوشن 1080p را فراهم می آورند. اطلاعات بیشتری در رابطه با صفحه نمایش AiO های جدید MSI منتشر نشده است.

یکی از قابلیت های جدید کامپیوتر بدون کیس MSI Modern AM272، مجهز شدن آ« به یک وب کم FHD با قابلیت تشخیص چهره و پشتیبانی از Window Hello است. همچنین MSI نرم افزار Tobii Aware را برای این کامپیوترهای همه کاره جدید معرفی کرده که یک سری از امکانات هوشمند را برای ارتقای حریم شخصی کاربر و ایجاد حس امنیت برای وی ارائه می دهد. این وب کم به شاتر فیزیکی هم مجهز است که از جاسوسی از کاربر جلوگیری می کند.

کامپیوترهای بدون کیس 27 اینچ جدید MSI از پردازنده های Alder Lake-P اینتل قدرت می گیرند

کامپیوتر بدون کیس Modern AM272 به گونه ای طراحی شده اند که امکان ارتقای سخت افزار داخلی آنها فراهم است. به طوری که فضای کافی برای نصب هر دو حافظه M.2 SSD و 2.5-inch SSD/HDD در آن وجود دارد. همچنین دو اسلات SO-DIMM برای نصب حافظه های رم DDR4 266/3200 با ظرفیت 64 گیگابایت در این دستگاه تعبیه شده است. این کامپیوتر بدون کیس به مجموعه ای از پورت های کاربردی شامل شش پورت USB (Type-A و Type-C)، HDMI (ورودی و خروجی) و اترنت مجهز است. ضمن اینکه این مدل به وای فای 6E و بلوتوث 5.2 مجهز شده است.

تنها تفاوت بین مدل های Modern AM272 و AM272P این است که مدل دومی از قابلیت تنظیم ارتفاع پایه صفحه نمایش برخوردار است و مدل اول فاقد این قابلیت است (هر دوی این مدل ها از امکان تنظیم شیب نمایشگر بهره می برند). همچنین مدل دوم 1.6 کیلوگرم سنگین تر است.

منبع: tomshardware