کارت گرافیک RTX 3090 GamingPro 24GB از قدرتمند ترین و پرسرعت ترین کارت گرافیک های تولید شده در دنیا محسوب می شود که توسط شرکت معتبر PALIT ساخته شده است. این مدل کارت گرافیک به دلیل بهره مندی از معماری Ampere انویدیا همراه با جدیدترین هسته های Tensor و هسته های پیشرفته RT می تواند بالاترین کیفیت بازی های کاربر را به ارمغان بیاورد. شرکت پلیت این مدل کارت گرافیک را مخصوص گیمرهای حرفه ای طراحی کرده و با توجه به بهره مندی از به روزترین امکانات، سیستم خنک کنندگی پرقدرت و دیگر قطعات باکیفیت می تواند بالاترین عملکرد را هنگام اجرای بازی های سنگین داشته باشد. فناوری های متنوعی همراه با سیستم خنک کنندگی قدرتمند نیز در ساخت این مدل از کارت گرافیک استفاده شده تا قادر باشد عملکردی بدون نقص را برای کاربران به همراه داشته باشد. از قابلیت ها و امکانات موجود در کارت گرافیک RTX 3090 GamingPro 24GB پلیت می توان به حافظه 24 گیگابایتی از نوع GDDR6X، قابلیت پشتیبانی از 4 نمایشگر، پورت های کاربردی، سیستم برق رسانی با کم ترین نویز و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کارت گرافیک شرکت PALIT خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید!

بهره مندی از کیفیت 8K با کارت گرافیک RTX 3090 GamingPro 24GB پلیت!

معماری Nvidia Ampere و سیستم خنک کنندگی قدرتمند!

شرکت PALIT در ساخت کارت گرافیک RTX 3090 GamingPro 24GB از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. معماری نسل دوم RTX و یا همان Ampere نسبت به معماری های نسل قبلی (Turnig) مجهز به ترانزیستورهای بیشتر (2 برابر)، قدرت عملیاتی بیشتر، عملکرد دو برابری Ray Tracing و Rester است. این طراحی باعث می شود تا کارت گرافیک قادر باشد بیشترین توان عملکرد خود را در اختیار کاربر قرار دهد!

سیستم خنک کنندگی قدرتمند از مهم ترین ویژگی های استفاده شده در کارت گرافیک RTX 3090 GamingPro 24GB پلیت محسوب می شود. در واقع این کارت گرافیک PALIT دارای سیستم خنک کنندگی پر قدرت از فن های پرقدرت 3 گانه با طراحی مدرن و لوله های خنک کننده کاربردی از نوع Double U از جنس مس تشکیل شده است. فن های 3 گانه تعبیه شده بر روی این مدل کارت گرافیک با عملکرد بی صدایی که در اختیار دارند می توانند در عین آرامی عملکردی با مراتب قدرتمندتری داشته باشند. شرکت پلیت در ساخت فن های این مدل کارت گرافیک از یاتاقان های 2 توپی استفاده کرده است. یاتاقان های استفاده شده باعث می شود تا فن ها علاوه بر عملکرد ثابت از دوام بیشتر و طول عمر بالایی نیز برخوردار باشند. در ضمن شرکت پلیت در ساخت این فن ها از قابلیت توقف چرخش در هنگام پایین بودن میزان دمای پردازنده گرافیکی بهره برده تا علاوه بر بی صدا کردن سیستم تان موجب پایین آمدن میزان مصرف انرژی نیز خواهد شد! در ضمن با توجه به صفحه فلزی استفاده شده که از طراحی لانه زنبوری برخوردار است می تواند علاوه بر بالا بردن میزان استحکام کارت گرافیک می تواند باعث بهبود عملکرد سیستم خنک کننده نیز شود. قابلیت مقاومت در برابر گرد و غبار نیز از دیگر ویژگی فن های تعبیه شده محسوب می شود.

بهره مندی از کیفیت 8K با کارت گرافیک RTX 3090 GamingPro 24GB پلیت!

قابلیت ارائه تصاویری با کیفیت 8K

شرکت پلیت به منظور ارتباط کارت گرافیک RTX 3090 GamingPro 24GB با کامپیوتر و استفاده در جدیدترین و قدرتمندترین سیستم ها از رابط PCI Express 4.0 بهره برده است. مجهز بودن به پورت های متعدد یکی دیگر از امکانات و قابلیت های مهم این مدل از کارت گرافیک محسوب می شود. پورت های استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک شامل 3 عدد پورت DisplayPort 1.4a و 1 عدد پورت HDMI 2.1 می شود. پورت های تعبیه شده در این کارت به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! در ضمن کارت گرافیک RTX 3090 GamingPro 24GB پلیت از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 384 بیت و فرکانس حافظه 19.5 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت. این کارت گرافیک دارای وضوح 8K مناسب سیستم های حرفه ای با توجه به گرافیک فوق العاده ای که در اختیار دارد می تواند پخش زنده روان و بدون لگ را برای شما به ارمغان بیاورد. این ویژگی به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید یک استریم روان و کاملا حرفه ای داشته باشید. از دیگر امکاناتی که راحتی استریم کردن را برای شما فراهم می کند می توان به نرم افزار جدید NVIDIA Broadcast اشاره کرد. این نرم افزار به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده تا بتواند به شما قابلیت های قدرتمند هوش مصنوعی را ارائه کند. امکاناتی که این نرم افزار در اختیار کاربر خواهد گذاشت شامل قابلیت قاب وبکم به صورت خودکار، قابلیت حذف نویز میکروفون متصل شده، قابلیت افزایش کیفیت تصاویر و صدا می شود. پس بدون نگرانی بابت کیفیت می توانید بهترین لحظات خود را در استریم بگذرانید!

لازم به ذکر است که شرکت پلیت در ساخت کارت گرافیک RTX 3090 GamingPro 24GB از فناوری های متعددی همچون فناوریG-Sync، فناوری DLSS، فناوری Ray Tracing و ... بهره برده تا کارت گرافیک از عملکرد و کارایی بالایی بهره مند باشد!

فناوری Ray Tracing: از بنیادی ترین عناصری که باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی از گرافیک سطح بالا برخوردار شده و از بازی کردن لذت ببرند می توان به فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) اشاره کرد. شرکت پلیت در طراحی و ساخت کارت گرافیک RTX 3090 GamingPro 24GB از این فناوری بهره برده تا قادر به فراهم کردن رندرینگ باورپذیر و کاملا طبیعی و شبیه سازی رفتار فیزیکی نور باشد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به قابلیت نزدیک کردن جلوه های بصری و محیط انواع بازی ها اشاره کرد.

فناوری DLSS: شرکت PALIT به منظور افزایش نرخ فریم بدون افت کیفیت تصاویر از هوش مصنوعی DLSS بهره برده است. DLSS با توجه به کمک گرفتن از فناوری رندر پیشرفته می تواند به نرخ فریم قابل توجهی دست یابد! در نتیجه می توان گفت که این ویژگی گیمرها قادر خواهد ساخت تا بتوانند بازی های سنگین گرافیکی خود را روی بالاترین سطح تنظیمات قرار داده و به بالاترین کیفیت تصاویر و نرخ فریم دست یابند.

بهره مندی از کیفیت 8K با کارت گرافیک RTX 3090 GamingPro 24GB پلیت!

بایوس دوگانه و نرم افزار Thunder Master

بایوس دوگانه را می توان از قابلیت های مهم محسوب کرد که شرکت پلیت در ساخت کارت گرافیک RTX 3090 GamingPro 24GB استفاده کرده است. از ویژگی هایی که بایوس دوگانه در اختیار دارد می توان به استفاده مجدد از کارت گرافیک در صورت به وجود آمدن مشکلات و خطاهای سیستمی و قابلیت انتخاب 2 حالت سایلنت (حالت بی صدا کردن فن ها) و Performance (مخصوص بالا بردن عملکرد کارت) اشاره کرد. سیستم نورپردازی نیز یکی دیگر از امکانات منحصر به فرد استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک محسوب می شود. سیستم نورپردازی اضافه شده در این مدل کارت گرافیک از نوع ARGB بوده که به منظور زیبا سازی هر چه بیشتر سیستم گیمینگ کاربران تعبیه شده و با توجه به همگام سازی با دیگر قطعات شرکت پلیت می تواند جلوه زیبایی به سیستم کاربران ببخشد. در ضمن این شرکت به منظور مدیریت بهتر و راحت تر کارت گرافیک از نرم افزار مخصوص بهره برده است. نرم افزار موجود با عنوان Thunder Master عرضه شده و با توجه به رابط کاربری ساده می تواند همه کاربران را راضی نگه دارد. از دیگر ویژگی هایی که این نرم افزار در اختیار کاربران قرار می دهد می توان به قابلیت اورکلاک کارت، تغییر نورپردازی و تغییر میزان سرعت فن اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 اولتیمت را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کارت گرافیک RTX 3090 GamingPro 24GB از 2 عدد کانکتور 8 پین به منظور برق رسانی استفاده کرده است.

منبع: palit