شرکت گیگابایت را می توان یکی از نام آشناترین برندهای تولید کننده انواع مختلف مادربرد در سراسر دنیا محسوب کرد. این شرکت سال 1986 در تایوان تاسیس شده و با توجه به تولید محصولاتی با کیفیت و استاندارد به شهرت جهانی دست یافته است. گیگابایت علاوه بر تولید مادربرد مشغول تولید انواع مختلف مانیتور کامپیوتر، رایانه های شخصی، کارت گرافیک و دیگر قطعات کامپیوتری نیز است. از نمونه محصولات برتر و محبوب این شرکت می توان به کارت گرافیک مدل RTX 3070 TI GAMING OC 8G اشاره کرد. از ویژگی ها و قابلیت هایی که این مدل کارت گرافیک را تبدیل به یکی از بهترین محصولات این شرکت تبدیل کرده نیز می توان به برخورداری از 3 عدد فن پرقدرت و سیستم خنک کنندگی پیشرفته Windforce 3X، نورپردازی RGB، بایوس دوگانه، ساخته شده بر اساس معماری Ampere و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب قصد بررسی کامل و تخصصی تر کارت گرافیک مدل RTX 3070 TI GAMING OC 8G گیگابایت را داریم، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

ساخته شده بر اساس معماری Ampere انویدیا!

ساخته شده بر اساس معماری Ampere انویدیا!

شرکت گیگابایت در ساخت کارت گرافیک مدل RTX 3070 TI GAMING OC 8G از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. از ویژگی های مثبتی که در طراحی این مدل کارت گرافیک استفاده شده می توان به بهره مندی از سیستم خنک کنندگی قدرتمند از نوع Windforce 3x اشاره کرد. این سیستم، قدرت خنک کنندگی خود را بوسیله 2 عدد فن 90 میلی متری همراه با پره های اختصاصی، 1 عدد فن 80 میلی متری با قابلیت چرخش به صورت متناوب، صفحه مسی بزرگ و هفت لوله حرارتی کامپوزیت از جنس مس تامین کرده و می تواند دمای کارت گرافیک را به راحتی کنترل کند. لازم به ذکر است که فن 80 میلی متری تعبیه شده به دلیل افزایش فشار هوا و کاهش تلاطم فن های مجاور اضافه شده است. از دیگر امکانات فن های تعبیه شده نیز می توان به قابلیت خنک کنندگی نیمه فعال (3D Active) اشاره کرد. 3D Active باعث می شود تا فن های تعبیه شده فقط هنگام انجام عملیات های سنگین و تحت فشار قرار گرفتن GPU شروع به چرخش کنند. این ویژگی علاوه بر بی صدا کردن کارت گرافیک موجب کاهش مصرف انرژی خواهد شد! در ضمن فن های استفاده شده در این مدل کارت گرافیک به دلیل برخورداری از روان کننده گرافن نانو از عمر 2 برابری نسبت به فن های معمولی برخوردار هستند.

قابلیت مقاومت در برابر آسیب های احتمالی!

قابلیت مقاومت در برابر آسیب های احتمالی!

شرکت گیگابایت در ساخت بدنه کارت گرافیک مدل RTX 3070 TI GAMING OC 8G از جنس فلز بهره برده است. جنس فلزی بدنه این مدل کارت گرافیک علاوه بر استحکام بخشیدن و افزایش مقاومت در برابر ضربات احتمالی باعث ایجاد ظاهری شیک نیز شده تا جلوه ای زیبا به سیستم گیمینگ شما ببخشد! از دیگر طراحی هایی که باعث می شود تا سیستم گیمینگ شما جلوه ای زیباتر به خودش بگیرد می توان به سیستم نورپردازی RGB اشاره کرد. سیستم نورپردازی استفاده شده در این مدل از نوع Fusion 2.0 بوده و می تواند جلوه ای گیمینگ طور به سیستم شما ببخشد! بایوس دوگانه را می توان از قابلیت های مهم محسوب کرد که شرکت گیگابایت در ساخت این مدل از کارت گرافیک استفاده کرده است. از ویژگی هایی که بایوس دوگانه در اختیار دارد می توان به استفاده مجدد از کارت گرافیک در صورت به وجود آمدن مشکلات و خطاهای سیستمی و قابلیت انتخاب 2 حالت سایلنت (حالت بی صدا کردن فن ها) و حالت اورکلاک یا (OC) (مخصوص بالا بردن عملکرد کارت) اشاره کرد. چنانچه قصد دارید با مفهوم اورکلاکینگ بیشتر آشنا شوید می توانید مقاله اورکلاکینگ چیست؟ چگونه پردازنده خود را اورکلاک کنیم؟ را مطالعه کنید.

مجهز به پورت های متعدد!

مجهز به پورت های متعدد!

شرکت گیگابایت در طراحی و ساخت کارت گرافیک مدل RTX 3070 TI GAMING OC 8G از پورت های متعددی استفاده کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک شامل 2 عدد پورت HDMI 2.1 و 2 عدد پورت DisplayPort 1.4a می شود. کاربر با استفاده از پورت های تعبیه شده قادر خواهد بود از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! در ضمن شما با استفاده از پورت HDMI قادر خواهید بود تا حداکثر کیفیت تصویر را از کارت گرافیک به مانیتور مورد نظر خود انتقال داده و از مشاهده آن لذت ببرید! کارت گرافیک مدل RTX 3070 TI GAMING OC 8G گیگابایت با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استودیوها، ادیتورها و گیمرها باشد. گیگابایت به منظور دسترسی به تنظیمات این مدل کارت گرافیک از نرم فزار اختصاصی بهره برده است. نرم افزار موجود به شما این امکان را خواهد داد تا به صورت آسان به مدیریت مصرف برق، کارکرد فن، ولتاژ و ... دسترسی داشته باشید!

منبع: gigabyte