از نمونه کمپانی های مشهور و معتبر تولید کننده انواع مختلف قطعات کامپیوتری، می توان به شرکت ایسوس اشاره کرد. این شرکت یکی از غول های تولید کننده انواع لپ تاپ، ماوس، کیبورد، هدفون، مانیتور، تبلت، انواع سخت افزار کامپیوتر همچون مادربردهای کامپیوتر، کارت گرافیک و ... محسوب می شود. شرکت ایسوس با توجه به بهره مندی از جدیدترین تکنولوژی ها و به روزترین استانداردهای جهان تبدیل به یکی از پرطرفدارترین برندها در بازارهای جهانی شده است. کارت گرافیک مدل ROG STRIX RTX 3070 TI O8G یکی از مناسب ترین گزینه ها برای گیمرهای حرفه ای بوده که با استفاده از آن می توانند بدون هیچ چالشی اقدام به اجرای انواع بازی های خود کنند! ویژگی ها و قابلیت هایی که باعث عملکرد بهتر این مدل کارت گرافیک شده می توان به فن های محوری، ساخته شده بر اساس معماری NVIDA Ampere، فناوری DLSS و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب قصد بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کارت گرافیک را داریم، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مجهز به فن های AXIAL

مجهز به فن های AXIAL

شرکت ایسوس در ساخت کارت گرافیک مدل ROG STRIX RTX 3070 TI O8G از 3 عدد فن پرقدرت از نوع AXIAL بهره برده است. پره های استفاده شده این مدل از کارت گرافیک گیمینگ ایسوس نسبت به مدل های قبلی از افزایش قابل ملاحظه ای برخوردار هستند! تعداد پره های موجود در فن وسطی برابر با 13 عدد بوده و تعداد پره های استفاده شده در فن های جانبی نیز برابر با 11 عدد است. لازم به ذکر است که شرکت ایسوس به دلیل استفاده کردن از هیت سینک های بزرگ تر که از باله و سطح بیشتری نسبت به مدل های قبلی برخوردار هستند از فن های AXIAL بهره برده تا قادر باشند مقدار هوای مورد نیاز آن ها را به خوبی فراهم کنند. در ضمن به منظور افزایش فشار استاتیک برای پخش مستقیم هوا بر روی هیت سینک از تیغه های بیشتر و حلقه دور فن مرکزی استفاده کرده است. از دیگر ویژگی فن های تعبیه شده نیز می توان به چرخش معکوس فن وسط اشاره کرد. چرخش معکوس فن وسطی نیز به دلیل کاهش تلاطم هوای درون سیستم خنک کننده طراحی شده که موجب بهبود عملکرد سیستم خنک کنندگی می شود. خاموش شدن خودکار یکی دیگر از ویژگی های مهم فن های تعبیه شده محسوب می شود. این ویژگی هنگام پایین آمدن مصرف برق کارت و پایین آمدن دمای GPU به زیر 50 درجه سانتیگراد فعال شده و با خاموش کردن کامل فن ها می تواند باعث پایین آمدن مصرف انرژی و بی صدا شدن سیستم کاربر شود.

مجهز به فن های AXIAL

دارای طراحی 2.9 اسلات و هیت سینک مخصوص!

کارت گرافیک مدل ROG STRIX RTX 3070 TI O8G ایسوس به دلیل استفاده از طراحی 2.9 اسلات، از عرض زیادی نسبت به مدل های قبلی بهره مند بوده که باعث اشغال فضای بیشتری در درون کیس می شود! عرض بیشتر این مدل کارت گرافیک باعث شده تا طراحان ایسوس از هیت سینک های گسترده تر و مخصوص در طراحی آن استفاده کنند! این ویژگی نیز باعث می شود تا گرما بوسیله لوله های گرمایی موجود در داخل این کارت در سراسر هیت سینک پخش شود! هیت سینک مخصوص تعبیه شده می تواند گرمای ایجاد شده در درون کارت را توسط فن ها به خوبی دفع کند. در ضمن این هیت سینک به گونه ای طراحی شده که می تواند بدون تماس با سطح های حساس گرمای تولید شده را خارج کند. لازم به ذکر است که اجزا و قطعات استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار هستند. بعنوان مثال چوک ها، خازن ها و همچنین ماسفت ها از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار بوده تا بدون خرابی و از کار افتادن می توانند اقدام به عبور دادن صد ها وات در 1 میلی ثانیه کنند!

دارای طراحی 2.9 اسلات و هیت سینک مخصوص!

نرم افزار GPU Tweak II و نورپردازی RGB

ایسوس به منظور دسترسی آسان به تنظیمات کارت گرافیک مدل ROG STRIX RTX 3070 TI O8G از یک نرم افزار اختصاصی (GPU Twaek II) استفاده کرده است. کاربر با استفاده از این نرم افزار قادر خواهد بود به تنظیمات ولتاژ کارت، فرکانس حافظه و کلاهک هسته GPU دسترسی داشته باشد. در ضمن با توجه به قابلیت تنظیم 0 تا 100 این مدل کارت گرافیک توسط نرم افزار، این امکان را خواهید داشت تا با کمک آن بتوانید به حداکثر عملکرد کارت گرافیک دست پیدا کنید. از دیگر ویژگی های نرم افزاری این مدل کارت گرافیک نیز می توان به اشتراک رایگان نرم افزار wtfast اشاره کرد. شرکت ایسوس به دلیل همکاری هایی که با wtfast دارد توانسته اشتراک 6 ماهه رایگان را در اختیار کاربران خود قرار داده تا کاربر با استفاده از آن بتواند بازی های آنلاین خود را با کم ترین لگ و تاخیر اجرا کند! در ضمن ایسوس به منظور زیباسازی سیستم گیمینگ کاربر این مدل از کارت گرافیک تولیدی خود را مجهز به سیستم نورپردازی از نوع RGB کرده است.

نرم افزار GPU Tweak II و نورپردازی RGB

قابلیت پشتیبانی از 4 مانیتور!

شرکت ایسوس در طراحی و ساخت کارت گرافیک مدل ROG STRIX RTX 3070 TI O8G از پورت های متعددی استفاده کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک شامل 2 عدد پورت HDMI 2.1 و 3 عدد پورت DisplayPort 1.4a می شود. کاربر با استفاده از پورت های تعبیه شده قادر خواهد بود از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. فناوری DLSS یکی دیگر از ویژگی های موجود در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. این فناوری با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت آن ها شود.

منبع: rog.asus