ما به آن دسته از گیمرهایی که به دنبال کارت گرافیک با بالاترین عملکرد هستند کارت گرافیک RTX 3090 GAMEROCK 24GB پلیت را پیشنهاد می کنیم. شرکت پلیت این مدل کارت گرافیک را مخصوص گیمرهای حرفه ای طراحی کرده و با توجه به بهره مندی از به روزترین امکانات، سیستم خنک کنندگی پرقدرت و دیگر قطعات باکیفیت می تواند عملکردی بالا را در هنگام اجرای بازی های سنگین داشته باشد. نورپردازی حرفه ای که این مدل کارت گرافیک نیز در اختیار دارد می تواند بهترین گزینه برای کسانی باشد که به ظاهر کیسشان اهمیت بیشتری می دهند! از دیگر ویژگی ها و امکاناتی که در ساخت این مدل کارت گرافیک استفاده شده می توان به Ray Tracing، DLSS، فن های Dual Ball Bearing، قابلیت مقاومت در برابر گرد و غبار (IP5X)، DrMOS و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک RTX 3090 GAMEROCK 24GB پلیت خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

دارای نورپردازی ARGB و بایوس دوگانه!

دارای نورپردازی ARGB و بایوس دوگانه!

شرکت پلیت در ساخت کارت گرافیک مدل RTX 3090 GAMEROCK 24GB از سیستم نورپردازی RGB بهره برده است. نورپردازی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از قابلیت برنامه ریزی برخوردار بوده تا به کاربر این امکان را بدهد که بتواند برحسب سلیقه شخصی خود و با استفاده از نرم افزار Palit ThunderMaster نوع نورپردازی را تنظیم کند. شرکت پلیت در طراحی این مدل کارت گرافیک از برش های کریستالی در قسمت جلویی استفاده کرده که می تواند جلوه ی فوق العاده ای را به سیستم گیمینگ کاربر بدهد. از دیگر ویژگی های نورپردازی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک می توان به ویژگی جدید ARGB SYNC اشاره کرد. این ویژگی به کاربر این امکان را خواهد داد تا بتواند نورپردازی کارت گرافیک مدل RTX 3090 GAMEROCK 24GB را با دستگاه های پشتیبانی شده PC خود همگام سازی کند! بایوس دوگانه را می توان از قابلیت های مهم محسوب کرد که شرکت پلیت در ساخت این مدل از کارت گرافیک استفاده کرده است. از ویژگی هایی که بایوس دوگانه در اختیار دارد می توان به استفاده مجدد از کارت گرافیک قدرتمند مخصوص گیم در صورت به وجود آمدن مشکلات و خطاهای سیستمی و قابلیت انتخاب 2 حالت سایلنت (حالت بی صدا کردن فن ها) و Performance (مخصوص بالا بردن عملکرد کارت) اشاره کرد.

مجهز به DrMOS و نرم افزار ThunderMaster

مجهز به DrMOS و نرم افزار ThunderMaster

طراحان کارت گرافیک مدل RTX 3090 GAMEROCK 24GB پلیت به منظور پایین آوردن گرمای تولیدی، نویز و بالا بردن جریان مدارها از DrMOS استفاده کرده اند. این قابلیت همچنین می تواند باعث کاهش قابل ملاحظه مصرف انرژی نیز شود! از دیگر امکانات پیشرفته ای که در ساخت و طراحی این مدل کارت گرافیک استفاده شده نیز می توان به بهره مندی از جدیدترین نرم افزار ThunderMaster اشاره کرد. جدیدترین نسخه این نرم افزار نسبت به نسخه های قبلی از پیشرفت های قابل ملاحظه ای بهره مند شده است. از ویژگی های موجود در این نسخه از نرم افزار می توان به قابلیت های بیشتر شخصی سازی و رابط کاربر پسند اشاره کرد. قابلیت های شخصی سازی موجود در این نسخه از نرم افزار به کاربر این امکان را خواهد داد تا بتواند برای تنظیم بخش های مختلف کارت گرافیک از جمله سرعت فن، نوع نورپردازی، اورکلاک و ... با هیچ چالشی روبرو نشوید! از دیگر ویژگی ها و امکانات نرم افزار نیز می توان به قابلیت نظارت به عملکرد کارت گرافیک اشاره کرد. استفاده از معماری پردازنده نسل دوم RTX از ویژگی های مثبت کارت گرافیک مدل RTX 3090 GAMEROCK 24GB پلیت محسوب می شود. معماری نسل دوم RTX و یا همان Ampere نسبت به معماری های نسل قبلی (Turnig) مجهز به ترانزیستورهای بیشتر (2 برابر)، قدرت عملیاتی بیشتر، عملکرد دو برابری Ray Tracing و Rester  است. فناوری DLSS یکی دیگر از ویژگی های موجود در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. این فناوری با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت آن ها شود.

قابلیت پشتیبانی از 4 مانیتور و برخورداری از ویژگی Nvidia Reflex

قابلیت پشتیبانی از 4 مانیتور و برخورداری از ویژگی Nvidia Reflex

شرکت پلیت در طراحی و ساخت کارت گرافیک مدل RTX 3090 GAMEROCK 24GB از پورت های متعددی استفاده کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک شامل 1 عدد پورت HDMI 2.1 و 3 عدد پورت DisplayPort 1.4 می شود. کاربر با استفاده از پورت های تعبیه شده قادر خواهد بود از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! کارت گرافیک مدل RTX 3090 GAMEROCK 24GB پلیت با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استودیوها، ادیتورها و گیمرها باشد. شرکت پلیت به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کرده ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت پلیت در طراحی این مدل کارت گرافیک از 3 عدد فن پرقدرت نیز بهره برده است. فن های تعبیه شده از نوع Dual Ball Bearing بوده تا از پایداری و عمر بیشتری برخوردار شوند. خاموش شدن خودکار فن ها در زمان پایین بودن دما از دیگر ویژگی های مهم محسوب شده که موجب بی سر و صدا شدن سیستم و کاهش مصرف انرژی خواهد شد.

منبع: palit