وقتی صحبت از جمع آوری سیستم برای استخراج رمز ارز می شود، اولین موردی که باید مورد توجه قرار گیرد، مدل کارت گرافیک و توان عملیاتی آن است! خوشبختانه کارت گرافیک های قدرتمند زیادی در بازار موجود هستند که می توان از آنها برای این منظور استفاده کرد. اما اگر بخواهیم بهترین مدل ها را از میان آنها انتخاب کنیم، کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti قطعاً یکی از انتخاب ها خواهد بود. این کارت گرافیک از نرخ هش 60 مگا هش در ثانیه پشتیبانی می کند و از توان حرارتی 200 وات بهره می برد. بنابراین می توان بر روی آن برای مصارف سنگین حساب ویژه ای باز کرد.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti یکی از بهترین انتخاب ها برای استخراج رمز ارز است

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti به معنای واقعی یک هیولا است! به طور معمول یک کارت گرافیک 399 دلاری برای راه اندازی یک سیستم گیمینگ متوسط برای اجرای بازی های 1080p کفایت می کند. اما مدل 3060 Ti تمام قواعد را بهم ریخته است! در این کارت گرافیک از آخرین معماری Ampere انویدیا استفاده شده که آن را هم برای گیمینگ و هم برای استخراج رمز ارز به گزینه ای ایده آل تبدیل کرده است.

این کارت گرافیک برای بالاترین ظرفیت استخراج یا سریع ترین نرخ هش موفق به اخذ جایزه نشده، اما اگر به دنبال درآمد ثابت و تضمین شده در ماه هستید و در عین حال مصرف بهینه انرژی سیستم استخراج نیز برایتان اهمیت زیادی دارد، این مدل از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود. چرا که در آن از PCIe با 12 پین استفاده شده که منجر به بالاترین بازدهی با کمترین میزان مصرف انرژی می شوند.

کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 3060 Ti با توجه به قیمتی که دارد، یکی از بهترین انتخاب ها برای انجام بازی با کیفیت های 1080p و 1440p نیز به شمار می آید. به طوری که اگر به انجام بازی های 4K علاقه ندارید، می توانید از این کارت گرافیک برای راه اندازی سیستم گیمینگ مورد نظر خود بهره ببرید. بازدهی بالا و عملکرد بهینه این کارت گرافیک در زمینه ماینینگ نیز کاربرد بالایی دارد و تمام نیازهای شما در این حوزه را به خوبی برطرف می کند.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti یکی از بهترین انتخاب ها برای استخراج رمز ارز است

از دیگر ویژگی های کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti می توان به مجهز بودن آن به 4864 هسته CUDA اشاره کرد. همچنین این کارت گرافیک دارای 8 گیگابایت حافظه VRAM از نوع GDDR6 است و عملکردی سریع در اجرای پردازش های گرافیکی از خود نشان می دهد.

در مجموع وقتی تصمیم به خرید کارت گرافیک به منظور ماینینگ گرفتید، ابتدا باید چند موضوع را برای خود حل کرده باشید! به عنوان مثال اول باید هدف خود از ماینینگ را مشخص کنید. آیا می خواهید تا با راه اندازی یک سیستم گران قیمت در این حوزه سرمایه گذاری کرده و از آن درآمد ثابت داشته باشید؟ در این حالت خریداری کارت گرافیک های رده بالا مانند RTX 3060 Ti برای شما مقرون به صرفه خواهد بود و یک سرمایه گذاری ایمن به شمار می آید.

منبع: windowscentral