شرکت MSI علاقه زیادی به تولید محصولاتی قدرتمند و استاندارد داشته و به همین دلیل توانسته طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند. این شرکت در تولید محصولات خود علاوه بر بهره مند کردن از استاندارد، قابلیت ها و ویژگی های متعدد و متنوع زیادی را نیز مورد استفاده قرار می دهد! از جدیدترین و پرقدرت ترین محصولات تولیدی این شرکت می توان به کارت گرافیک GeForce RTX 3090 TI Suprim X 24G اشاره کرد. قدرتی بی نظیر به همراه امکانات به روز این امکان را به شما می دهد تا برای اجرای بازی های روز با سنگین ترین و بالاترین تنظیمات گرافیکی با هیچ چالشی روبرو نشوید! MSI در ساخت این مدل کارت گرافیک مناسب اجرای بازی های سنگین گرافیکی از معماری Nvidia Ampere استفاده کرده و به منظور تامین قدرت از نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های پردازش RT بهره برده است! سیستم خنک کنندگی قدرتمند و قابلیت پشتیبانی از 4 مانیتور را می توان از دیگر ویژگی ها و امکانات کارت گرافیک GeForce RTX 3090 TI Suprim X 24G محسوب کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کارت گرافیک شرکت MSI خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

اجرای بازی های 8K با کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 3090 TI Suprim X 24G ام اس آی!

سیستم خنک کنندگی قدرتمند کارت گرافیک ام اس آی GeForce RTX 3090 TI Suprim X 24G!

سیستم خنک کننده پرقدرت از مهم ترین ویژگی هایی است که شرکت MSI در طراحی و ساخت کارت گرافیک GeForce RTX 3090 TI Suprim X 24G به آن توجه کرده است. سیستم خنک کننده استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند با هدایت کردن حرفه ای گرمای ایجاد شده داخل دستگاه، سلامت قطعات داخلی را تا حد زیادی تضمین کند! سیستم خنک کنندگی این مدل از کارت گرافیک قدرتمند MSI شامل 3 عدد فن قدرتمند از نوع TROX FAN 4.0 بوده که می تواند به شما این اطمینان را بدهد تا بدون نگرانی بابت خرابی قطعات داخلی به بازی کردن ادامه دهید. لازم به ذکر است که فن های TROX 4.0 نسبت به فن های عادی قادر به دمیده شدن متمرکز جریان هوا هستند! از دیگر قطعاتی که در ساخت سیستم خنک کنندگی این مدل از کارت گرافیک استفاده شده می توان به هیت سینک از جنس نیکل، پنل تعبیه شده در زیر فن و بلبرینگ های دوگانه اشاره کرد. هیت سینک تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک وظیفه پایین آوردن میزان سر و صدای سیستم دفع حرارت را بر عهده دارد. پنل نیز با مدیریت بهتر جریان هوا قادر است میزان هوای ثابت را در هیت سینک های کارت گرافیک پخش کرده تا عمل خنک کنندگی سریع تر و کارآمدتر ادامه یابد! بلبرینگ های دوگانه نیز در داخل فن ها تعبیه شده و وظیفه بی صدا کردن و بالا بردن عمر مفید فن ها را بر عهده دارد.

سیستم خنک کنندگی قدرتمند کارت گرافیک ام اس آی GeForce RTX 3090 TI Suprim X 24G!

نورپردازی RGB و معماری Nvidia Ampere کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3090 Ti SUPRIM X 24G

شرکت MSI در ساخت کارت گرافیک GeForce RTX 3090 TI Suprim X 24G از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. معماری نسل دوم RTX و یا همان Ampere نسبت به معماری های نسل قبلی (Turnig) مجهز به ترانزیستورهای بیشتر (2 برابر)، قدرت عملیاتی بیشتر، عملکرد دو برابری Ray Tracing و Rester  است. این طراحی باعث می شود تا کارت گرافیک قادر باشد بیشترین توان عملکرد خود را در اختیار کاربر قرار دهد! فناوری DLSS از ویژگی های موجود در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. این فناوری با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت آن ها شود. در ضمن این مدل از کارت گرافیک دارای سیستم نورپردازی بوده که در قسمت مرکزی (بین فن ها) و بالای محفظه تعبیه شده است.

سیستم نورپردازی استفاده شده در این مدل کارت گرافیک از نوع RGB بوده و با توجه به قابلیت شخصی سازی که در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید جلوه های نوری مختلف را بر حسب سلیقه خود به نمایش دربیاورید! از دیگر ویژگی هایی که در ساخت کارت گرافیک GeForce RTX 3090 TI Suprim X 24G ام اس آی استفاده شده می توان به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه DirectX 12 Ultimate اشاره کرد. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 اولتیمیت را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید!

نورپردازی RGB و معماری Nvidia Ampere کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3090 Ti SUPRIM X 24G

کارت گرافیک ام اس آی GeForce RTX 3090 TI Suprim X 24G با قابلیت پشتیبانی از 4 مانیتور!

شرکت MSI در طراحی و ساخت کارت گرافیک GeForce RTX 3090 TI Suprim X 24G از پورت های متعددی استفاده کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک شامل 1 عدد پورت HDMI 2.1 و 3 عدد پورت DisplayPort 1.4a می شود. کاربر با استفاده از پورت های تعبیه شده قادر خواهد بود از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 384 بیت و فرکانس حافظه 21 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کارت گرافیک GeForce RTX 3090 TI Suprim X 24G ام اس آی از فرکانس افزایشی 1950 مگاهرتز در حالت بوست و 1965 مگاهرتز در حالت اکستریم، حافظه 24 گیگابایتی از نوع GDDR6X، قابلیت پشتیبانی از HDCP را داشته و از 1 عدد تغذیه 16 پین نیز برخوردار است.

منبع: msi