در اوایل امسال بود که شایعات زیادی مبنی بر اینکه اپل در حال کار کردن بر روی یک آپگرید اساسی برای دوربین جلوی آیفون 14 است، مطرح شد. اکنون تحلیلگر شناخته شده دنیای تکنولوژی، Ming-Chi Kuo، این شایعات را تأیید کرده و جزئیات جدیدی را به آنها اضافه کرده است. با توجه به تأمین کنندگانی که اپل برای ساخت قطعات دوربین سلفی انتخاب کرده است، می توان گفت که چشمگیرترین پیشرفت دوربین های جلوی گوشی های اپل در سال های اخیر را در آیفون 14 شاهد خواهیم بود!

دوربین سلفی آیفون 14 بزرگترین پیشرفت چند سال اخیر را در میان آیفون های اپل دریافت خواهد کرد

مطابق با خبر منتشر شده توسط این تحلیل گر، اپل در حال حاضر تأمین کنندگان مورد نظر خود برای تولید دوربین جلوی آیفون 14 را انتخاب کرده است. برخی از این تأمین کنندگان (مانند سونی) در حال حاضر نیز با اپل همکاری می کنند و این همکاری در تولید سنسور دوربین برای آیفون جدید اپل ادامه خواهد داشت. لنزهای دوربین این گوشی را Genius و Largen می سازند و وظیفه ساخت ماژول فوکوس جدید آن را نیز Alps و Luxshare بر عهده دارند.

اما وقتی به دوربین جلوی آیفون 14 می رسیم، اپل با شرکت Cowell و برای اولین بار با شرکت کره ای LG Innotek همکاری خواهد کرد. همکاری بین Apple و LG Innotek حدود ماه گذشته و بعد از اینکه اپل استفاده از قطعات چینی را به دلیل کیفیت پایین کنار گذاشت، مطرح شده بود.

این طور که Kuo اعلام کرده، آیفون 14 به پیشرفته ترین دوربین سلفی در میان آیفون های چند سال اخیر مجهز خواهد بود. این تحلیل گر تخمین می زند که دوربین جلوی جدید اپل از ویژگی فوکوس خودکار بهره می برد که کیفیت به مراتب بهتری را در هنگام ثبت عکس و ویدئو نسبت به دوربین های فعلی دارای فوکوس ثابت به ارمغان می آورد.

دیگر ارتقاهای دوربین سلفی آیفون 14 مربوط به لنز شش بخشی در مقایسه با لنز فعلی پنج بخشی می شود. پیش بینی می شود که این دوربین به دیافراگم بزرگتر f/1.9 نیز مجهز است. بد نیست بدانید که دوربین جلوی آیفون از زمان عرضه آیفون 11 که در آن اپل از یک لنز جدید 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده کرده بود، تقریباً بدون تغییر مانده است.

ارتقاهای بیشتر دوربین در گوشی آیفون 14 پرو

دوربین سلفی آیفون 14 بزرگترین پیشرفت چند سال اخیر را در میان آیفون های اپل دریافت خواهد کرد

در حالیکه ارتقاهای دوربین سلفی بر روی تمامی مدل های سری iPhone 14 اعمال می شود، اما برخی ارتقاها فقط بر روی مدل گران قیمت تر iPhone 14 Pro اعمال خواهد شد. گزارش ها حاکی از این هستند که مدل Pro آیفون های امسال یک دوربین واید جدید با سنسور 48 مگاپیکسلی خواهد داشت که از قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت حیرت انگیز 8K برخوردار خواهد بود.

متأسفانه سایر مدل های سری آیفون 14 همان دوربین های سابق، شامل لنزهای واید و اولترا واید با رزولوشن 12 مگاپیکسل را خواهند داشت. البته این موضوع به این معنا نیست که لنزهای به کار رفته در دوربین این گوشی ها از سایر جهات ارتقا پیدا نخواهند کرد و این احتمال وجود دارد که اپل آنها را نیز در زمینه های دیگر بروز رسانی کند.

گوشی های خانواده آیفون 14 در چهار نسخه عرضه خواهد شد: دو مدل معمولی و دو مدل Pro. به احتمال قوی آیفون سایز مینی در این سری دیگر تولید نمی شود و یک آیفون 6.7 اینچی جدید Max به آن اضافه می شود. مدل های Pro آیفون 14 سایز گوشی های نسل فعلی را حفظ می کنند، اما این بار در آنها از یک طراحی جدید صفحه نمایش و بریدگی بالای آن استفاده خواهد شد.

دوربین سلفی آیفون 14 بزرگترین پیشرفت چند سال اخیر را در میان آیفون های اپل دریافت خواهد کرد

طبق شایعات مطرح شده برخی مدل های سری آیفون 14 به همانند گوشی های آیفون 13 به تراشه A15 Bionic مجهز هستند و در مدل های دیگر آن از تراشه جدید A16 استفاده خواهد شد.

اپل آیفون های جدید خود را در سپتامبر معرفی می کند.

منبع: 9to5mac