شورت کات جدید Google Photos شما را از دردسرهای ناشی از جستجوهای طولانی مدت برای پیدا کردن اسکرین شات مورد نظرتان نجات می دهد! همانگونه که قبلا نحوه بارگیری و اشتراک گذاری آلبوم در Google Photos را عنوان کرده بودیم اینبار در آخرین نسخه، این اپلیکیشن بر روی اندروید به قابلیتی مجهز شده که مطابق با آن شما می توانید فولدر اسکرین شات های خود را به طور مستقیم از هوم اسکرین گوشی خود باز کنید.

شورت کات جدید Google Photos پیدا کردن اسکرین شات های شما را سریع تر کرده است

در آپدیت جدید، زمانی که انگشت خود را بر روی آیکون Google Photos در هوم اسکرین قرار داده و برای چند ثانیه نگه دارید، یک شورت کات جدید را به شما نشان می دهد (این مطلب توسط وب سایت معتبر 9to5Google نیز تأیید شده است). این قابلیت جدید در راستای تلاش های گوگل برای آسان تر کردن کار با این اپلیکیشن اضافه شده است.

این شورت کات جدید، سریع ترین روش برای دسترسی به فولدر اسکرین شات را برای شما به ارمغان می آورد. دیگر نیازی نیست تا برای پیدا کردن اسکرین شات مورد نظر خود زمان زیادی را صرف جستجو در فولدرهای سلفی یا فولدر دیگر عکس های خود کنید و به شکلی کاملاً سریع تر می توانید آن را پیدا نمایید. این ویژگی هم اکنون برای گوشی های اندرویدی که نسخه 5.97 اپلیکیشن Google Photos بر روی آنها نصب است، در دسترس قرار گرفته است.

شورت کات جدید Google Photos پیدا کردن اسکرین شات های شما را سریع تر کرده است

فقط کافی است تا انگشت خود را برای چند ثانیه بر روی آیکون Google Photos نگه دارید تا یک منو شامل چند گزینه به شما نمایش داده شود. این گزینه ها شامل “view screenshots” و خالی کردن فضای ذخیره سازی می شود. یک گزینه سوم هم در این منو به نام “I’m feeling lucky” وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا عکس های خاصی را بر اساس موقعیت مکانی ثبت انها جستجو کنید. با ضربه زدن بر روی گزینه view screenshots، فولدر مربوط به اسکرین شات های شما باز می شود.

اگر به طور متناوب به فولدر اسکرین شات خود نیاز پیدا می کنید، Google Photos یک ترفند دیگر را نیز در اختیار شما قرار می دهد: شما می توانید گزینه مربوط به این فولدر را از منویی که به آن اشاره کردیم، به صورت drag and drop به هر جایی از صفحه نمایش گوشی موبایل اندرویدی خود اضافه کنید. به این ترتیب شورت کات اسکرین شات در گوشی شما یک مکان اختصاصی خواهد داشت و تنها کافی است بر روی آن ضربه بزنید تا فولدر آن باز شود. به این ترتیب دیگر حتی به انجام دادن مراحل بالا برای دسترسی به فولدر اسکرین شات (نگه داشتن انگشت به مدت چند ثانیه بر روی آیکون گوگل فوتوز و انتخاب آیتم مربوطه) نیز نیازی نخواهید داشت و می توانید به سریع ترین شکل ممکن به این فولدر دسترسی پیدا کنید.

شورت کات جدید Google Photos پیدا کردن اسکرین شات های شما را سریع تر کرده است

این عملکرد جدید تا حدود زیادی به دکمه شورت کات در صفحه هوم اپلیکیشن Photos عمل می کند که پس از ثبت یک اسکرین شات جدید نمایش داده می شود. همه اینها بخشی از به روز رسانی بزرگی است که در اوایل سال جاری در برنامه گوگل قرار گرفته و هدف آن کمک به شما برای مرتب کردن و سازماندهی کتابخانه عکس هایتان بوده است.

منبع: androidcentral