به طور کلی اغلب کاربران در هنگام خرید مادربرد به ویژگی هایی مانند سوکت پردازنده، اسلات های حافظه رم و اسلات های توسعه توجه می کنند. البته که این موضوع کاملاً منطقی است و این مشخصات هستند که نوع پردازنده و حافظه های رم قابل استفاده بر روی سیستم را تعیین می کنند. اما کاربران حرفه ای تر سایر ویژگی های مادربرد را نیز مورد توجه قرار می دهند. به عنوان مثال تعداد و تنوع پورت ها یکی از مواردی است که اهمیت زیادی دارد و نوع دستگاه ها و لوازم جانبی قابل اتصال به کامپیوتر را مشخص می کنند. از جمله مادربردهایی که پورت های متنوع و کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد، باید به مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS اشاره کنیم. در این مقاله پورت های مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS را مورد بررسی قرار می دهیم.

مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS مجموعه ای از پورت های متنوع را در اختیار شما قرار می دهد!

بر روی پنل پشتی مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS دو پورت PS/2 تعبیه شده است. یکی از این پورت ها به رنگ سبز و دیگری به رنگ بنفش است. شما می توانید از پورت سبز رنگ برای اتصال ماوس و از پورت بنفش رنگ برای اتصال کیبورد به کامپیوتر استفاده کنید. این مادربرد یه یک پورت COM یا سری نیز مجهز است که برای اتصال مودم یا دیگر دستگاه های دارای رابط سری قابل استفاده خواهد بود.

اما از ویژگی های کاربردی مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS باید به مجهز بودن آن به دو پورت USB 3.2 Gen 1 اشاره کنیم. این پورت ها که از نسل جدید استاندارد USB پشتیبانی می کنند، قادر به انتقال اطلاعات با سرعت حداکثر 5 گیگابیت در ثانیه هستند و بالاترین سرعت عملکرد را برای شما به ارمغان می آورند! توجه داشته باشید که برای دستیابی به این میزان سرعت، باید حافظه USB یا دستگاه متصل به این پورت ها نیز از استاندارد USB 3.2 Gen 1 پشتیبانی کند. این مادربرد دارای دو پورت USB 2.0 نیز هست که برای اتصال انواع فلش مموری، هارد اکسترنال و دیگر تجهیزات USB کاربرد دارند.

مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS مجموعه ای از پورت های متنوع را در اختیار شما قرار می دهد!

از دیگر پورت های مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS باید به پورت HDMI اشاره کنیم که توانایی انتقال هم زمان سیگنال های صوتی و تصویری با بالاترین کیفیت را دارد. این پورت با HDCP نیز سازگار است و به شما این امکان را می دهد تا به بالاترین کیفیت در نمایش محتوای بلوری یا دی وی دی HD دست پیدا کنید. ضمن اینکه این پورت امکان اتصال مادربرد به مانیتورهای رده بالا را نیز فراهم می آورد. مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS به یک پورت VGA نیز مجهز است که از طریق آن می توانید مانیتورهای قدیمی تر را به کامپیوتر متصل کنید. در واقع این پورت برای کامپیوترهای اداری و محیط هایی که نیازی به کیفیت تصویر بالا در آنها وجود ندارد، کاربرد دارد.

با خرید مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS، می توانید از کامپیوتر خود در قالب شبکه های محلی استفاده کنید. بر روی پنل پشتی این مادربرد یک پورت اترنت مشاهده می شود که برای اتصال Gigabit به شبکه کاربرد دارد. این پورت دارای دو نشانگر LED است که شما را از وضعیت سرعت و وضعیت فعالیت/لینک سیستم در هنگام اتصال به شبکه مطلع می کند. اگر LED سرعت این پورت خاموش باشد، به معنای اتصال به شبکه با سرعت 10Mbps است، اگر با رنگ نارنجی روشن باشد به معنای اتصال با سرعت 100Mbps است و اگر با رنگ سبز روشن باشد به معنای اتصال با سرعت 1Gbps است. این اطلاعات می تواند به شما در استفاده بهینه تر از کامپیوتر در هنگام اتصال به شبکه های LAN کمک کنند.

مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS از یک پورت DVI-D نیز برخوردار است که برای اتصال به دستگاه های سازگار با این رابط کاربرد دارد. توجه داشته باشید که DVI-D قابل تبدیل نیست و توانایی تبدیل سیگنال RGB به CRT را ندارد. همچنین دقت نمایید که این پورت با DVI-I سازگار نیست.

مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS مجموعه ای از پورت های متنوع را در اختیار شما قرار می دهد!

برای اتصال انواع پخش کننده های CD و DVD و دیگر منابع صوتی به مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS نیز کار آسانی پیش رو خواهید داشت! برای این منظور می توانید از جک صدای ورودی آبی رنگ تعبیه شده در پنل پشتی این مادربرد استفاده کنید. همچنین این مادربرد به یک خروجی با رنگ سبز مجهز است که از اتصال به اسپیکر یا هدفون پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که در پیکربندی صدا به صورت 4.1، 5.1 و 7.1 کاناله، این پورت در نقش خروجی اسپیکر جلو عمل می کند. در زیر این پورت، یک جک صدای صورتی رنگ نیز مشاهده می شود که برای اتصال به میکروفون کاربرد دارد.

همان طور که مشاهده می کنید، مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS به انواع پورت های کاربردی مجهز است و هر آنچه را که برای اتصال لوازم جانبی، مانیتور و دیگر دستگاه ها نیاز دارید، در اختیار شما قرار می دهد! این موضوع را می توان یکی از عوامل محبوبیت این مادربرد در میان کاربران و فروش بالای آن در بازار دانست.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این مادربرد کاربردی، سایر مقالات موجود بر روی سایت ایده برتر پارسیان را نیز مطالعه کنید:

با مادربرد ایسوس PRIME H510M-C/PS از قدرت پردازنده های نسل 11 اینتل بر روی کامپیوتر خود بهره مند شوید!