ایسوس به تازگی از مادربردهای جدید Z690 خود رونمایی کرده است. این مادربردها از پردازنده های نسل 12 اینتل، که جزء بهترین و پیشرفته ترین پردازنده های موجود در بازار هستند، پشتیبانی می کند. همچنین این مادربرد کامپیوتر با حافظه های رم DDR5 سازگار هستند. پس آماده تجربه بالاترین سرعت در اجرای پردازش های سنگین بر روی سیستم های خود باشید!

با این مادربردهای Z690 ایسوس آماده استفاده از پردازنده های نسل 12 اینتل شوید!

شرکت ایسوس به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ساخت قطعات کامپیوتر، این بار هم دست به ابتکار جدیدی زده و نسل جدید مادربردهای پیشرفته خود را راهی بازار کرده است. مادربردهای Z690 ایسوس از اسلات های PCIe 5.0 برای کارت های ویدئویی و حافظه های ذخیره سازی پشتیبانی می کنند و در پلتفرم های مختلف ROG Maximus، ROG Strix، TUF Gaming، ProArt و Prime تولید خواهند شد. لازم به ذکر است که این مادربردها از تاریخ 27 اکتبر 2021 (5 آبان 1400) به صورت پیش فروش در دسترس قرار گرفته اند.

پردازنده های نسل دوازده Core اینتل به 16 هسته مجهز خواهند بود و توانایی اجرای 24 رشته پردازشی را خواهند داشت. اکنون به لطف مادربردهای Z690 اینتل می توانید از این پردازنده ها بر روی سیستم های خود بهره مند شوید. همچنین این مادربردها از رابط اتصالی جدید و مدرن PCIe 5.0 M.2 و تکنولوژی NVME RAID پشتیبانی می کنند و بالاترین سرعت در انتقال دیتا و ذخیره سازی اطلاعات را به ارمغان می آورند. سایر مشخصات نسل جدید مادربردهای ایسوس شامل پشتیبانی از Thunderbolt 4، اترنت 10 گیگابیت و وای فای 6E می شود.

به طور معمول استاندارد DDR5 به ولتاژ 1.1 ولت محدود می شود. اما ایسوس این محدودیت را در مادربردهای Z690 با تلفیق تکنولوژی های مدار و فریمور خود برطرف کرده است. کاربران کامپیوترهای رومیزی می توانند به صورت دستی نسبت به فعال سازی قابلیت AEMP در تنظیمات بایوس مادربرد خود اقدام کنند. ایسوس اعلام کرده است که این قابلیت با حافظه های رم برندهای Adata، Corsair، کروشیال، گیل، جی اسکیل، کینگستون، Klevv و تیم گروپ سازگاری کامل دارد و بدون هیچ مشکلی می توان از این حافظه های رم بر روی مادربردهای جدید ایسوس استفاده کرد.

تمام مادربردهای سری Z690 ایسوس به صورت پیش فرض از سیستم عامل ویندوز 11 پشتیبانی می کنند. به بیان دیگر، علاقه مندان ویندوز 11 می توانند بهترین تجربه کاربری را با این مادربردها داشته باشند و از تمام ظرفیت های سیستم عامل جدید مایکروسافت بر روی سیستم خود بهره مند شوند.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که امکان نصب خنک کننده های سی پی یوی جدید بر روی تمام مادربردهای سری Z690 ایسوس وجود دارد. به طور دقیق تر باید گفت که این مادربردها از خنک کننده های سازگار با سوکت های LGA 1200 یا LGA 1700 پشتیبانی می کنند.

مطابق با اخبارهای منتشر شده بر روی وب سایت های معتبر حوزه تکنولوژی مانند Newegg، مادربردهای جدید سری Z690 ایسوس از تاریخ چهارم نوامبر 2021 (13 آبان 1400) به صورت عمده به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: windowscentral