سیستم عامل جدید macOS Ventura از فرمان مسابقه برند لاجیتک و دیگر برندها پشتیبانی می کند و کاربران می توانند بر روی تمامی دستگاه های مک از آن استفاده کنند. فرمان مسابقه برای مدتی طولانی برای گیمرهای کاربر مک قابل استفاده نبود و اکنون اپل این قابلیت را برای آنها ایجاد کرده است.

اپل در این رابطه خاطر نشان کرده است:

«تعداد زیادی از کنترلرهای جدید و هیجان انگیز در فریم ورک Game Controller اپل پشتیبانی خواهند شد. این فریم ورک بر روی پلتفرم های macOS اپل قابل اجرا است و امکان استفاده از فرمان های مسابقه، پدال و دنده را بر روی سیستم مک فراهم می آورد. از جمله محبوب ترین این تجهیزات می توان به فرمان بازی Logitech G920 و Logitech G29 اشاره کرد».

سیستم عامل macOS Ventura امکان استفاده از فرمان مسابقه را بر روی مک فراهم می آورد! (برای گیمرها!)

این فرمان های مسابقه محبوبیت فوق العاده بالایی در میان گیمرها و علاقه مندان به مسابقات ماشین دارد. چرا که به آنها اجازه می دهد تا تجربه واقعی تری را در هنگام مسابقه با ماشین حس کنند و بتوانند نسبت به زمان استفاده از کنترلرهای معمولی، حرفه ای تر بازی کنند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که گیمرهای حرفه ای معمولاً از دستگاه های Mac استفاده نمی کنند و شاید به همین دلیل بوده است که کمپانی های تولید کننده تجهیزات گیمینگ، چندان به سازگار بودن محصولات خود با سیستم عامل macOS اهمیتی نمی دادند. اکنون با تغییر کردن این شرایط و سازگاری فرمان های مسابقه برندهای معتبری مانند لاجیتک با سیستم عامل مک، پیش بینی می شود که تعداد گیمرهای حرفه ای کاربر Mac هم افزایش پیدا کند.

سیستم عامل macOS Ventura امکان استفاده از فرمان مسابقه را بر روی مک فراهم می آورد! (برای گیمرها!)

اپل با معرفی سیستم عامل macOS Ventura و به خصوص ویژگی جدید MetalFX Upscaling در آن، عملکرد گرافیکی و رندرینگ سیستم را ارتقا داده است. به همین دلیل ویژگی های جدید گیمینگ بخش مهمی از قابلیت های این سیستم عامل را تشکیل می دهد. ضمن اینکه سرعت لود منابع مورد نیاز برای اجرای بازی ها نیز ارتقا پیدا کرده است. این موارد می تواند قدرت اپل سیلیکون را بیش از پیش به نمایش بگذارد و این پلتفرم را برای اجرای بازی های روز آماده کند. پشتیبانی از فرمان های مسابقه لاجیتک G920 و G29 می تواند سرآغازی باشد بر توسعه امکانات گیمینگ سیستم عامل macOS.

بد نیست بدانید که بازی Grid Legends تا اواخر سال جاری برای سیستم عامل macOS در دسترس قرار می گیرد و یکی از آن بازی هایی است که استفاده از فرمان به جای کنترلر معمولی می تواند لذت انجام دادن آن را چند برابر کند!

سیستم عامل macOS Ventura امکان استفاده از فرمان مسابقه را بر روی مک فراهم می آورد! (برای گیمرها!)

اپل در iOS 16 نیز امکانات گیمینگ جدیدی قرار داده است. چرا که این سیستم عامل از کنترلرهای Nintendo Switch Joy-Con و Pro پشتیبانی می کند. پس کاربران آیفون نیز در آینده می توانند از بازی کردن با کنترلر لذت ببرند!

لازم به ذکر است که اولین نسخه بتای سیستم عامل جدید اپل برای دانلود توسعه دهندگان و برنامه نویسان در دسترس قرار گرفته است. اما زمان عرضه نسخه نهایی آن هنوز به طور دقیق اعلام نشده است.

منبع: imore