شرکت هایسنس یک ویدئو پروژکتور جدید را با نام کامل PX1 TriChorma Laser Cinema معرفی کرده است. این دستگاه رزولوشن 4K UHD را به ارمغان می آورد و نسخه ارزان قیمت تر مدل ویدئو پروژکتور هایسنس PX1-Pro است که در اوایل سال جاری به بازار آمده بود. این ویدئو پروژکتور هایسنس PX1 TriChorma از نوع اولترا شورت ترو (نسبت پرتاب فوق العاده کوتاه) است و از فاصله ای بسیار کم نسبت به دیوار، می تواند تصاویری در سایز 100 تا 120 اینچ را به نمایش بگذارید.

پروژکتور لیزری هایسنس PX1 TriChorma با رزولوشن 4K، نسبت پرتاب کوتاه و سازگاری با فرمان های صوتی رونمایی شد

این پروژکتور جدید با نسبت پرتاپ فوق العاده کوتاه از محتوای HDR پشتیبانی می کند و از نسبت کنتراست 1000000:1 بهره می برد. در این پروژکتور از یک منبع نور لیزری استفاده شده که توانایی دستیابی به شدت روشنایی 2000 لومن را دارد. این منبع نور لیزری تا 25000 ساعت دوام می آورد و برای مدتی طولانی شما را از صرف هزینه برای تعویض یا تعمیر آن بی نیاز می کند. مجهز بودن به منبع نور لیزری علاوه بر کاهش هزینه ها مزایای دیگری هم دارد که از میان آنها می توان به شفافیت بیشتر تصاویر اشاره کرد.

در پروژکتور هایسنس PX1 از یک پردازنده قدرتمند با زمان پاسخ دهی در حد میکرو ثانیه استفاده شده که باعث نمایش تصاویر به شکلی کاملاً روان و سریع می شود. نکته قابل توجه در این رابطه این است که شما می توانید این پروژکتور را در حالت گیم (Game Mode) قرار داده و کیفیت تصویر در هنگام بازی را افزایش دهید. در این حالت ابزارهایی مانند ALLM استفاده می شود تا وضوح تصویر ارتقا یابد. همچنین می توانید پروژکتور PX1 را در حالت Filmmaker قرار داده و به بهترین کیفیت تصویر در هنگام تماشای فیلم های سینمایی دست پیدا نمایید.

پروژکتور لیزری هایسنس PX1 TriChorma با رزولوشن 4K، نسبت پرتاب کوتاه و سازگاری با فرمان های صوتی رونمایی شد

این گجت جدید دارای یک اسپیکر استریوی داخلی با توان 30 وات است که از فناوری های دالبی اتموس و دالبی دیجیتال پشتیبانی می کند. البته شما می توانید این دستگاه را از طریق پورت HDMI eARC به اسپیکرهای خارجی هم متصل کنید. دیگر پورت های این ویدئو پروژکتور را USB 3.0 و USB 2.0 تشکیل می دهند که برای اتصال فلش مموری، هارد اکسترنال و دیگر لوازم جانبی یو اس بی به آن کاربرد دارند.

پروژکتور لیزری هایسنس PX1 به اندروید تی وی مجهز است و امکان نمایش ویدئو از طیف وسیعی از اپلیکیشن ها شامل یوتیوب و نتفلیکس را فراهم می آورد. ضمن اینکه شما می توانید این دستگاه را با استفاده از فرمان صوتی و دستیارهای گوگل اسیستنت و آمازون الکسا کنترل کنید. اندروید تی وی این امکان را به شما می دهد تا بدون اتصال پروژکتور به یک دستگاه دیگر، بتوانید از آن به صورت مستقل برای نمایش تصاویر بهره ببرید.

پروژکتور لیزری هایسنس PX1 TriChorma با رزولوشن 4K، نسبت پرتاب کوتاه و سازگاری با فرمان های صوتی رونمایی شد

ابعاد ویدئو پروژکتور هایسنس PX1 برابر با 52.1x16x32.5 سانتی متر و وزن آن حدود 9.2 کیلوگرم اعلام شده است. به این ترتیب این پروژکتور برای استفاده در فضاهای داخلی طراحی شده و بهتر است به صورت ثابت مورد استفاده قرار گیرد. شرکت هایسنس قیمت پروژکتور لیزری PX1 را برای فروش در خرده فروشی ها حدود 2499.99 دلار اعلام کرده است.

منبع: notebookcheck