مایکروسافت در گذشته پایان سرویس دهی سیستم عامل ویندوز 10 نسخه 20h2 را اعلام کرده بود. این شرکت اکنون اعلام کرده است که دوران حیات ویندوز 8.1 به زودی به پایان خواهد رسید و مایکروسافت دیگر به پشتیبانی از این سیستم عامل ادامه نخواهد داد. کاربرانی که هنوز در حال استفاده از ویندوز 8.1 هستند، به تدریج با پیغامی از جانب مایکروسافت مبنی بر توقف پشتیبانی از این سیستم عامل مواجه می شوند. طی اطلاعاتی که مایکروسافت اعلام کرده، پشتیبانی از این سیستم عامل ظرف 6 ماه آینده متوقف خواهد شد. علاوه بر این، مایکروسافت پیش از این پشتیبانی از بسیاری از اپلیکیشن های خود را (شامل تمام مجموعه مایکروسافت 365) بر روی ویندوز 8.1 متوقف کرده است همانطور که در گذشته برخی از کمپانی ها این قضیه را اعلام کرده بودند مانند توقف پشتیبانی انویدیا از درایور Game Ready در ویندوز 8.1

کاربران سیستم عامل ویندوز 8.1 به زودی با پیغام «پایان پشتیبانی» مواجه خواهند شد!

مایکروسافت به کاربرانی که هنوز در حال استفاده از سیستم عامل 8.1 هستند پیشنهاد کرده است که این نسخه را رها کرده و کامپیوتری تهیه کنند که به صورت پیش فرض ویندوز 11 بر روی آن نصب است. مایکروسافت خاطر نشان کرده است که اکثر کامپیوترهای فعلی که ویندوز 8.1 بر روی آنها نصب است (نه همه آنها)، توانایی پشتیبانی سخت افزاری از ویندوز 11 را ندارند و به خصوص پردازنده های آنها ممکن است در کار با این سیستم عامل جدید دچار اختلال شوند.

کاربران سیستم عامل ویندوز 8.1 به زودی با پیغام «پایان پشتیبانی» مواجه خواهند شد!

به عنوان روش جایگزین، مایکروسافت پیشنهاد داده است که کاربران می توانند به جای ارتقای سخت افزاری کامپیوتر خود برای نصب ویندوز 11، سیستم عامل خود را به ویندوز 10 ارتقا دهند. این طور که مایکروسافت اعلام کرده، ویندوز 10 تا سال 2025 پشتیبانی می شود و تا آن زمان نیازی به ارتقای سخت افزاری پیدا نمی کنید! البته به این نکته توجه داشته باشید که درست است که ارتقای به ویندوز 10 عملاً خرجی برای شما ندارد، اما بهتر است تا آینده نگر باشید و به این نکته دقت کنید که بالاخره ظرف 2 تا 3 سال آینده به ارتقای سخت افزار کامپیوتر خود نیاز پیدا خواهید کرد! مگر اینکه بنا بر اهداف کوتاه مدت در حال استفاده از کامپیوتر رومیزی باشید! به عنوان مثال ممکن است در بسیاری از ادارات و شرکت ها به روز رسانی سخت افزاری کامپیوترهای کارمندان ساده چندان مقرون به صرفه نباشد. در چنین شرایطی ارتقای سیستم عامل به ویندوز 10 می تواند راه حل کوتاه مدت بهتری باشد.

کاربران سیستم عامل ویندوز 8.1 به زودی با پیغام «پایان پشتیبانی» مواجه خواهند شد!

البته باید به این نکته اشاره کنیم که پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 8.1 به معنای متوقف شدن عملکرد آنها نیست! کاربران همچنان می توانند از کامپیوترهای ویندوز 8.1 خود استفاده کنند اما مایکروسافت دیگر خدماتی برای این سیستم عامل ارائه نمی دهد و هیچ آپدیت امنیتی برای آن عرضه نخواهد شد. همچنین کاربران این سیستم عامل در صورت بروز مشکل، نمی توانند از طریق مایکروسافت اعمال کنند و مایکروسافت به مشکلات و تماس های کاربران ویندوز 8.1 رسیدگی نخواهد کرد. پس اگر هنوز از ویندوز 8.1 استفاده می کنید، بهتر است نسبت به ارتقای آن به ویندوز 11 (یا حداقل ویندوز 10) اقدام کنید تا با مشکلات امنیتی و دیگر مشکلات احتمالی مواجه نشوید و خیالتان بابت امنیت اطلاعاتتان در هنگام اتصال به اینترنت راحت باشد! در صورت نیاز به خرید قطعات کامپیوتر سازگار با ویندوز 11 می توانید با شماره 7327-021 تماس بگیرید.

منبع: windowscentral