در فصل تابستان نرخ سفرهای جاده ای افزایش پیدا می کند و اپلیکیشن ها و سرویس های مسیریابی و نقشه بیش از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند. در همین راستا مایکروسافت یک سری ویژگی های جدیدی به سرویس Bing Maps اضافه کرده است که بر برنامه ریزی سفر تمرکز دارد. سرویس نقشه بینگ اکنون توانایی محاسبه مسافت، نمایش قیمت بنزین و پیدا کردن محل پارک در طول مسیر سفر را دارد. البته چنین قابلیت هایی برای چند سال است که در سایر ویژگی های سایر پلتفرم ها مانند قابلیت های Google Maps وجود دارد، اما به هر حال اکنون از طریق سرویس Bing Maps هم در دسترس کاربران قرار گرفته اند. توجه داشته باشید که به احتمال زیاد این ابزارها در ایران کاربرد نخواهند داشت.

سرویس نقشه Bing به ویژگی های جدیدی برای مسیریابی در سفر مجهز شده است

از نام این ابزارها کاملاً مشخص است که چه کاربردی دارند! به عنوان مثال ابزار Distance Calculation مسافت بین مبدأ و مقصد سفر را محاسبه می کند. ابزار Gas Prices هم قیمت بنزین در جایگاه های سوخت موجود در مسیر را نمایش می دهد. ابزار Parking Finder نیز فضاهای مناسب برای پارک ماشین را در طول مسیر مشخص می کند. برخی از جنبه های فنی این ویژگی ها جالب به نظر می رسد! به خصوص نحوه نمایش مسافت سفر در Bing Maps قابل توجه است. مایکروسافت طی یک پست بر روی بلاگ رسمی خود جزئیات بیشتری از این ابزارها را توضیح داده است.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد Bing Maps، نحوه عملکرد محاسبه مسافت براساس زمان است. زمانی که یک مکان در Bing Maps جستجو می شود، این سرویس به جای استفاده از دایره از چند ضلعی همگام سازی شده با زمان (فناوری Isochrone) استفاده می کند تا به طور دقیق تری مسافت را بر اساس زمان تنظیم شده محاسبه کند و مسیر را نمایش دهد. به عنوان مثال فرض کنید در ناتینگهام انگلستان زندگی می کنید که توسط رودخانه به دو بخش تقسیم شده است. به همین دلیل جستجوی پمپ بنزین ها در شعاع 2 مایلی معمولاً به نتایجی منجر می شود که از نظر جغرافیایی نزدیک هستند، اما سفر با ماشین به آنها زمان زیادی می برد. در Bing Maps در این شرایط مکان هایی نمایش داده می شوند که واقعاً در زمان تنظیم شده قابل رسیدن هستند و دسترسی به آنها بیش از زمان تعیین شده طول نمی کشد.

سرویس نقشه Bing به ویژگی های جدیدی برای مسیریابی در سفر مجهز شده است

نکته جالب در این رابطه این است که Isochrone API با حالت های مختلف حمل و نقل سازگاری دارد. مجدداً ناتینگهام را تصور کنید. ممکن است به دلیل محدود بودن پل های ماشین رو بر روی رودخانه، رفتن به برخی مکان ها به صورت پیاده آسان تر باشد و زمان کمتری را بگیرد. Bing Maps در این حالت به شما پیشنهاد می کند تا پیاده به مکان مورد نظر خود بروید و به صورت پیش فرض، مسیریابی را برای فرد پیاده انجام می دهد. البته امکان تغییر حالت برای ماشین نیز برای شما وجود خواهد داشت.

مایکروسافت در این رابطه چنین توضیح داده است: «این نحوه محاسبه به خصوص برای افرادی که با ماشین در حال سفر هستند و بنزین آنها در حال تمام شدن است کارایی بالایی خواهد داشت. چرا که در این حالت می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، نزدیک ترین پمپ بنزین را پیدا کنند. پشتیبانی از حالت های مختلف حمل و نقل شامل راه رفتن، ماشین و سرویس حمل و نقل عمومی به این معناست که شما ابزاری را در اختیار دارید که حتی در مواقع اورژانسی نیز برایتان کاربرد دارد؛ درست مانند یک شخص با طرز تفکر چند بعدی!»

سرویس نقشه Bing به ویژگی های جدیدی برای مسیریابی در سفر مجهز شده است

لازم به ذکر است که توسعه دهندگان و برنامه نویسان وب می توانند از Isochrone API و دیگر قابلیت های سرویس Bing Maps در پروژه های خود استفاده کنند. همچنین شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با اپلیکیشن ها و سرویس های مسیریابی و نقشه Google Maps مقالاتی مانند امکان تغییر نام و اضافه کردن جاده های جدید در آخرین آپدیت Google Maps را در وب سایت ما مطالعه کنید.

منبع: windowscentral