نسخه های اندرویدی و تحت وب مایکروسافت OneDrive آپدیت های جدیدی دریافت کرده اند که استفاده از آنها را کمی نسبت به قبل هدفمندتر کرده است. اکنون این نسخه های مختلف وان درایو به ابزارهای ادیت عکس مجهز شده اند و ویرایش عکس را برای کاربران فوق العاده آسان کرده اند.

شما اکنون می توانید عکس های ذخیره شده در وان درایو را کراپ کنید، بچرخانید، رنگ های آنها را تنظیم کنید و میزان روشنایی و تاریکی آنها را تغییر دهید. همچنین این انتخاب را دارید تا عکس های خود را به صورت دستی در سایز دلخواه خود کراپ کرده یا از ابعاد از پیش تعریف شده مایکروسافت برای این منظور استفاده کنید. از دیگر امکاناتی که اکنون در اختیار کاربران Microsoft OneDrive قرار گرفته می توان به امکان چرخاندن آن به میزان استاندارد 90 درجه اشاره کرد. ضمن اینکه کاربران می توانند عکس های مورد نظر خود را به هر میزان زاویه ای که نیاز داشتند بچرخانند و الزامی به رعایت تعادل و بالانس در این بخش وجود ندارد! برای تنظیم رنگ و نور نیز امکانات متعددی در اختیار شما است! از میزان کنتراست و نوردهی گرفته تا میزان گرما و غلظت رنگ را می توانید تغییر دهید.

با ویژگی های جدید مایکروسافت OneDrive برای ادیت عکس آشنا شوید

این آپدیت های ادیت عکس هم اکنون برای استفاده اکانت های شخصی وان درایو عرضه شده است. اکانت های کاری و آموزشی وان درایو برای دریافت این آپدیت ها همچنان باید منتظر بمانند. مایکروسافت اعلام کرده است که این آپدیت ها تا اواخر فصل تابستان 2021 برای تمامی اکانت های وان درایو در دسترس خواهد بود. البته نسخه iOS این سرویس احتمالاً تا پایان سال 2021 این آپدیت ها را دریافت می کند.

با ویژگی های جدید مایکروسافت OneDrive برای ادیت عکس آشنا شوید

همچنین مایکروسافت اعلام کرده است که کاربران وان درایو می توانند عکس های ذخیره شده در اکانت خود را با بهره بردن از Chromecast بر روی تلویزیون به نمایش درآورند. همچنین کاربران وان درایو می توانند عکس های خود را براساس تاریخ و مکان ثبت عکس مرتب سازی کنند. البته این ویژگی تا دو ماه آینده برای کاربران نسخه اندروید وان درایو در دسترس نخواهد بود.

در پایان باید به قابلیت فیلتر عکس ها اشاره کرد. مایکروسافت در این باره این گونه توضیح داده است: «بعضی اوقات عکس های مورد نظر شما در فولدر Pictures گوشی تان موجود است، اما گاهی اوقات نیاز دارید تا عکس هایتان را از روی OneDrive باز کنید. در این حالت شما می توانید عکس هایتان را فیلتر کنید. برای این منظور می توانید از گزینه موجود در گوشه سمت راست بالای تب Photos در وان درایو استفاده نمایید. این ویژگی برای هر دو نسخه وب و اندروید این سرویس قابل استفاده است.»

وان درایو یکی از محبوب ترین سرویس های ابری ذخیره سازی است که به طور گسترده توسط کاربران ویندوز 10 و کاربران دیگر پلتفرم ها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی از آنجا که OneDrive با سرویس های مختلف مایکروسافت یکپارچه است، کارایی بالایی در محیط ویندوز دارد. اکنون مایکروسافت با اضافه کردن قابلیت ادیت عکس، کاربران این سرویس را سورپرایز کرده است!

منبع: windowscentral