مایکروسافت معمولاً به طور منظم برای OneDrive آپدیت های جدیدی را ارائه می دهد و ویژگی های متعددی را به آن اضافه می کند. درست است که تعداد و تنوع قابلیت های این سرویس ذخیره سازی ابری به اندازه سایر سرویس های ذخیره سازی مانند قابلیت های پرکاربرد اپلیکیشن Microsoft Teams نیست، اما معمولاً مایکروسافت هر سال قابلیت های کاربردی را به آن اضافه می کند. روند کاری مایکروسافت به این صورت است که در پایان هر سه ماه از سال، طی یک پست بر روی بلاگ رسمی خود، هر چیزی را در طول این مدت به OneDrive اضافه کرده است، به کاربران خود معرفی می کند. اکنون که در روزهای پایانی سه ماهه دوم سال 2022 قرار داریم، مایکروسافت لیست ویژگی های جدید اضافه شده به OneDrive را ارائه داده است. بیایید با هم نگاهی به آن بیندازیم.

جدیدترین ویژگی های اضافه شده به OneDrive در سه ماهه دوم سال 2022 چه چیزهایی بوده است؟

در لیست زیر می توانید تمام قابلیت های جدید وان درایو را به طور خلاصه مشاهده کنید:

  •   دسترسی آسان تر به تمام فایل های موجود در Teams از طریق OneDrive
  •    امکان حذف یکجای فولدرهای خیلی حجیم
  •    قابلیت Microsoft Stream: امکان کامنت گذاشتن بر روی یک ویدئو یا یک فایل صوتی در SharePoint و OneDrive
  •    امکان شیفت کردن بین فایل های کاری و شخصی در وان درایو
  •   سوئیچ سریع بین کتابخانه های اسناد ایجاد شده
  •   پین کردن فایل های مهم به Quick Access
  •   جستجو در میان فایل های Teams
  •   اضافه کردن مستقیم فایل از Teams به وان درایو

این طور که مشخص است، تمرکز اصلی مایکروسافت در سه ماهه دوم سال 2022 بر روی مدیریت فایل بوده است. مایکروسافت یک بخش جدید به نام “Your Teams” و یک صفحه جدید به نام “More Places” به سرویس ذخیره سازی ابری وان درایو اضافه کرده تا دسترسی به فایل ها را آسان تر از قبل کند. همچنین این شرکت امکان حذف فولدرهای خیلی بزرگ و حجیم با محتوای بیش از 1000 آیتم را در وان درایو فراهم آورده است. علاوه بر لیست بالا لازم به ذکر است که مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که در حال کار بر روی یک ویژگی اشتراک گذاری محتوا در OneDrive است.

جدیدترین ویژگی های اضافه شده به OneDrive در سه ماهه دوم سال 2022 چه چیزهایی بوده است؟

در ماه May مایکروسافت سوئیچ بین اکانت های کاری و شخصی در وان درایو را آسان تر کرده است. اکنون کاربران می توانند با کلیک بر روی آیکون پروفایل خود، اکانت های خود را در یک منوی کشویی مشاهده کنند و سپس بر روی اکانت مورد نظر خود کلیک نمایند تا سوئیچ بین اکانت ها انجام شود. این سوئیچ برای تمام اکانت های شخصی و کاری امکان پذیر است و محدودیتی در این زمینه از لحاظ نوع حساب کاربری وجود ندارد. یک منوی کشویی جدید دیگر نیز به OneDrive و SharePoint اضافه شده که از طریق آن می توان به سادگی بین کتابخانه های اسناد ایجاد شده در این دو سرویس، سوئیچ کرد.

جدیدترین ویژگی های اضافه شده به OneDrive در سه ماهه دوم سال 2022 چه چیزهایی بوده است؟

در ماه اخیر اپلیکیشن Teams به یک قابلیت جدید مجهز شده و یک شورت کات برای دسترسی آسان به فایل های OneDrive به آن اضافه شده است. به این صورت که تغییرات انجام شده بر روی فایل ها در Teams، در فایل های وان درایو هم اعمال می شود و این دو سرویس با یکدیگر سینک شده اند. ضمن اینکه مایکروسافت گزینه ای برای تغییر نام دادن شورت کات ها از طریق وان درایو را در اختیار کاربران قرار داده است.

منبع: windowscentral