نسخه آینده اندروید مخصوص صفحه نمایش های بزرگتر و تاشو است.

ویژگی های شایعه شده اندروید 12.1: پیشرفت های قابل توجهی در راه است

اگر چه عرضه رسمی اندروید 12 در چند روز دیگر اتفاق می افتد. اما جزئیات نسخه بعدی این سیستم عامل از قبل فاش شده است. XDA-Developers، اندروید 12.1 را بررسی می کند و طبق گزارش او، به نظر می رسد که این نسخه خلأ بین اندروید 12 و اندروید 13 را پر می کند. و جالب اینجاست که ظاهراً این نسخه بهبودهای زیادی را مخصوصاً برای گوشی های تاشو و نمایشگرهای بزرگ به ارمغان می آورد.

ویژگی های اندروید 12.1 برای گوشی های تاشو

با ظهور گوشی های تاشو، صفحه نمایش تلفن ها بزرگتر می شود و ظاهرا اندروید 12.1 از این ویژگی استفاده می کند. این نسخه دارای یک طراحی UI جدید است که اجازه می دهد تنظیمات سریع و اعلان ها در کنار هم نمایش داده شوند. همچنین در یک سری شرایط ویژه، منوی تنظیمات سریع ممکن است سه ستون را نمایش دهد.

ویژگی های اندروید 12.1 برای گوشی های تاشو

لازم به ذکر است که این طرح وسیع به منوهای سیستم نیز گسترش می یابد و آن ها را هم در بر می گیرد. به عنوان مثال، صفحه تنظیمات، منوهای سطح بالا را در سمت چپ، و زیر منوها را در سمت راست نمایش می دهد و سیستم تنظیمات ناوبری را آسان تر می کند. برای گوشی های تاشویی که صفحه نمایش ندارند، صفحه قفل اندروید 12.1، زمان را در سمت چپ و اعلان ها را در سمت راست نمایشگرهای بزرگ تر نشان می دهد. ضمن این که صفحه کلیدهای پین را می توان از سمت چپ به راست نمایشگر نیز جابجا کرد. 

با این حال، شاید قابل توجه ترین تغییر، افزودن نوار وظیفه باشد. اندروید 12.1 مشابه سیستم عامل های رومیزی مانند ویندوز 11، یک لیست از آیکون های برنامه در پایین صفحه نمایش بزرگ تاشو نمایش می دهد. کاربران می توانند روی این آیکون ها ضربه بزنند تا برنامه ها را در حالت تمام صفحه باز کنند، آن ها را به قسمت دلخواه خود بر روی صفحه تاشو کشیده یا بین برنامه ها به سرعت جابجا شوند. همچنین در صورت تمایل می توان نوار وظیفه را با ضربه زدن و نگه داشتن پنهان کرد.

ویژگی های اندروید 12.1 برای گوشی های تاشو

درادامه باید بگوییم رابط کاربری در مرز بین صفحه نمایش های تقسیم شده کمی تغییر کرده است. در این سیستم عامل، فاصله بین دو نمایشگر با یک نوار خاکستری برجسته تر مشخص شده است.

تغییرات برای همه گوشی ها

تلفن های فراتر از سری Pixel گوگل قادر خواهند بود از اندروید 12.1 و از سیستم رنگ آمیزی تصویر زمینه جدیدmonet  گوگل استفاده کنند. علاوه بر این، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد گوگل در سیستم عامل Android 12.1 به کاربران اجازه می دهد کنترل بیشتری بر دستورات دکمه روشن / خاموش داشته باشند. لازم به ذکر است که در این سیستم عامل جدید اندروید، تنظیم جدیدی برای تنظیم حساسیت فشار و لمس در دسترس است که به کاربران اجازه می دهد زمان نگه داشتن دکمه پاور را برای فعال کردن منشی تنظیم کنند.

اندروید 12.1 چه زمانی عرضه می شود؟

هنوز مشخص نیست که گوگل چه زمانی قصد دارد اندروید 12.1 را راه اندازی کند. با این حال به نظر می رسد که این نسخه هنوز در حال توسعه است و احتمالاً در کنار تلفن تاشو گوگل که مدت ها شایعه شده بود، عرضه می شود. با این وجود از زمان عرضه این گوشی موبایل نیز اطلاعاتی در دسترس وجود ندارد.

منبع: androidauthority