سیستم عامل watchOS 9 نسل بعدی ارتقاهای نرم افزاری ساعت هوشمند محبوب اپل واچ را با خود به همراه می آورد! اپل به تازگی این سیستم عامل را در کنفرانس WWDC 2022 معرفی کرده و یک نگاهی گذرا به ویژگی های جدید آن انداخته است. در این مقاله برخی از این ویژگی ها را به شما معرفی می کنیم! برای مشاهده سایر مشخصات جدید watchOS 9 به بخش اول مقاله سیستم عامل اپل watchOS 9 بر روی وب سایت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید.

معیارهای قابل اندازه گیری جدید برای دونده ها

اپل watchOS 9 را معرفی کرد: هر آنچه که باید از این سیستم عامل جدید اپل واچ بدانید! (بخش دوم)

اگر یک دونده حرفه ای هستید، این خبر برایتان جذاب خواهد بود که watchOS 9 از قابلیت اندازه گیری معیارهای بیشتری در هنگام دویدن نسبت به قبل برخوردار است. برخی از این معیارها شامل طول گام، زمان تماس با زمین و نوسان عمودی می شود. این معیارها همگی در اپلیکیشن Health قابل دسترسی خواهند بود و با استفاده از آنها می توانید دقیقاً از عملکرد خود در هنگام دویدن آگاه شوید. یکی از کاربردهای اساسی این ویژگی، این است که به شما اجازه می دهد تا با خودتان مسابقه بدهید و بهترین عملکرد خود را مشاهده کنید.

قابلیت تشخیص حالت شنا با تخته!

با استفاده از سنسورهای داخل اپل واچ، watchOS 9 قادر است تا در هنگام استفاده شما از تخته شنا، این حالت را به صورت اتوماتیک تشخیص دهد و خلاصه ای از وضعیت بدن شما را در این حالت به شما نمایش دهد.

همچنین شناگران می توانند امتیاز SWOLF خود را مشاهده کنند که ردیابی هر یک از دورها (laps) در هنگام شنا در استخر را برای شما آسان تر می کند.

آپدیت های Fitness+

در حالیکه Fitness+ تا به اینجا همانند یک مربی تمرینات ورزشی شما را زیر نظر داشته است، در watchOS 9 شاهد یک راهنما بر روی صفحه نمایش نیز در کنار آن خواهیم بود که در انجام صحیح تمرینات به شما بیشتر از قبل کمک می کند. همچنین watchOS 9 این قابلیت را ایجاد کرده که تمرینات ورزشی شما در دستگاه های third-party که با AirPlay سازگاری دارند، استریم شود و تمرینات شما بر روی آنها نمایش داده شود. پس شما به زودی می توانید تمرینات خود را به صورت زنده بر روی Apple TV خود مشاهده کنید!

قابلیت Sleep Stages در اپلیکیشن Sleep

اپل watchOS 9 را معرفی کرد: هر آنچه که باید از این سیستم عامل جدید اپل واچ بدانید! (بخش دوم)

به نظر می رسد که پایش خواب در watchOS 9 دقیق تر انجام می شود و اطلاعات آن به شما دید بازتری از وضعیت خواب خود در شب گذشته می دهد. این موضوع به دلیل اضافه شدن قابلیت Sleep Stages به اپلیکیشن Sleep است. این ویژگی با بهره بردن از شتاب سنج و سنسور ضربان قلب اپل واچ، تشخیص می دهد که شما در حالت خواب REM، Core یا Deep هستید. اطلاعات تمام مراحل خواب شما در اپل واچ و اپلیکیشن Sleep قابل مشاهده خواهد بود. به علاوه اطلاعات دیگری مانند نرخ ضربان قلب یا نرخ تنفس در هنگام خواب بر روی اپلیکیشن Health در آیفون قابل دسترسی است.

نمایش سابقه فیبریلاسیون دهلیزی (AFib)

اپل مدت زیادی است که با افتخار اعلام می کند که اپلیکیشن ECG اپل واچ می تواند علائم فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد. زیرا در صورت عدم تشخیص این علائم و درمان، می تواند عوارض جدی و حتی مرگباری را با خود به همراه داشته باشد. در watchOS 9، اگر سیستم علائم AFib را برای شما تشخیص دهد، قابلیت AFib History (سابقه AFib) برای شما فعال می شود و تمام اطلاعاتی که برای درمان به شما کمک می کند، در این قسمت فایل بندی می شود. برای دسترسی به این اطلاعات باید به اپلیکیشن Health در آیفون خود مراجعه کنید.

اپلیکیشن Medications

اپل watchOS 9 را معرفی کرد: هر آنچه که باید از این سیستم عامل جدید اپل واچ بدانید! (بخش دوم)

اگر مجبورید دارو مصرف کنید، اپلیکیشن Medications در watchOS 9 به شما در این رابطه کمک می کند. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد تا به برنامه دارویی خود مستقیماً بر روی اپل واچ یا از طریق اپلیکیشن Health بر روی آیفون دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، شما می توانید ریمایندر اختصاصی در آن تنظیم کنید تا زمان مصرف داروهایتان را یادآوری کند. مشاهده اطلاعات تکمیلی در رابطه با داروها یکی دیگر از امکانات این اپلیکیشن است. در کشور آمریکا، این اپلیکیشن کاربران را از تداخل های دارویی احتمالی نیز مطلع می کند.

کدام نسخه های اپل واچ از watchOS 9 پشتیبانی می کنند؟

تمام مدل های اپل واچ که با سیستم عامل watchOS 9 سازگاری دارند عبارتند از:

•    Apple Watch Series 4

•    Apple Watch Series 5

•    Apple Watch Series 6

•    Apple Watch Series 7

•    Apple Watch SE

ضمن اینکه به احتمال بسیار زیاد اپل واچ سری 8 که در پاییز امسال به بازار می آید، از این سیستم عامل پشتیبانی خواهد کرد.

سیستم عامل watchOS 9 چه زمانی عرضه می شود؟

در حال حاضر نسخه بتای این سیستم عامل برای استفاده توسعه دهندگان در دسترس قرار دارد. اما زمان عرضه نسخه نهایی watchOS 9 هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. معمولاً اپل نرم افزارهای خود در این حوزه را همزمان با عرضه نسخه های جدید اپل واچ در دسترس قرار می دهد. پس شاید در سپتامبر یا اکتبر 2022 امکان استفاده عمومی از این سیستم عامل فراهم شود. در صورت اعلام اخبار رسمی در این رابطه، وب سایت ایده برتر پارسیان آن را پوشش خواهد داد.

منبع: imore