سیستم عامل watchOS 9 نسل بعدی ارتقاهای نرم افزاری ساعت هوشمند محبوب اپل واچ را با خود به همراه می آورد! اپل به تازگی این سیستم عامل را در کنفرانس WWDC 2022 معرفی کرده و یک نگاهی گذرا به ویژگی های جدید آن انداخته است. در این مقاله برخی از این ویژگی ها را به شما معرفی می کنیم! برای مشاهده سایر مشخصات جدید watchOS 9 به بخش دوم مقاله سیستم عامل اپل watchOS 9 بر روی وب سایت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید.

اپل watchOS 9 را معرفی کرد: هر آنچه که باید از این سیستم عامل جدید اپل واچ بدانید! (بخش اول)

واچ فیس های جدید

اپل در watchOS 9 چهار واچ فیس جدید را برای اپل واچ معرفی کرده است. این واچ فیس های جدید عبارتند از:

واچ فیس Astronomy (ستاره شناسی): به طور کامل باز طراحی شده و یک مدل 3D از سیاره زمین را که در هر لحظه در حال به روز رسانی است، به نمایش می گذارد. با نگاه کردن به این واچ فیس می توانید از پوشش ابرها در همان لحظه بر فراز تمامی سطح کره زمین مطلع شوید!

واچ فیس Lunar (تقویم قمری): این واچ فیس تقویم قمری معادل با تقویم میلادی را به تصویر می کشد و می تواند برای برگزاری فستیوال ها و مراسم های مذهبی سایر کشورها کاربرد بالایی داشته باشد.

واچ فیس PlayTime (زنگ تفریح): یک واچ فیس جذاب و سر به هوا که بر مبنای هنر تعاملی طراحی شده و با همکاری هنرمند ساکن شیکاگو، جوی فولتون، طراحی شده است.
واچ فیس Metropolitan (شهر نشینی): با استفاده از این واچ فیس، یک سری اعداد اختصاصی (قابل تغییر توسط کاربر) را مشاهده می کنید که با چرخاندن دکمه تاج دیجیتال کنار ساعت، تغییر می کنند.

اپل watchOS 9 را معرفی کرد: هر آنچه که باید از این سیستم عامل جدید اپل واچ بدانید! (بخش اول)

علاوه بر معرفی این چهار واچ فیس جدید، اپل واچ فیس های فعلی و قدیمی تر را نیز آپدیت کرده است. به این صورت:

واچ فیس Portrait (پرتره): اکنون می توانید علاوه بر تصاویر لند اسکیپ (افقی)، از تصاویر پرتره (عمودی) خود به همراه حیوانات خانگی تان در این واچ فیس استفاده کنید!
واچ فیس Modular (ماژولار): قابلیت های شخصی سازی آن بیشتر از قبل شده است و حتی می توان از بک گراندهای فول اسکرین با رنگ های یکنواخت یا گرادینت در آن استفاده کرد. واچ فیس های Modular Compact و XLarge نیز این ویژگی جدید را دریافت کرده اند.

آپدیت های اپلیکیشن Workout

چندین آپدیت جدید برای اپلیکیشن Workout عرضه شده تا عملکرد آن در اندازه گیری معیارهای مختلف بهبود پیدا کرده و دید بهتری به شما نسبت به فعالیت هایتان بدهد. حتی می توانید متوجه شوید که در طول ورزش چقدر عرق کرده اید!

سیستم عامل watchOS 9 قادر است تا از اطلاعات ضربان قلب شما برای نمایش محدوده هدف ضربان قلب استفاده کرده و در صورت کم یا زیادتر شدن این مقدار به شما اطلاع دهد. این ویژگی در هنگام انجام تمرینات ورزشی اهمیت فوق العاده بالایی دارد. علاوه بر این، امکان تعیین محدوده ضربان قلب با استفاده از اطلاعات شخصی شما وجود دارد. یا اینکه می توانید این محدوده را به صورت دستی تنظیم کنید.

تمرینات اختصاصی جدید

اپلیکیشن Workout در watchOS 9 به شما این امکان را می دهد تا برنامه های تمرینی اختصاصی خود را ایجاد کنید. به این معنا که می توانید در طول برنامه تمرینی، برای خود تایم استراحت تعیین کنید و زمان تمرین را به دلخواه خود تغییر دهید.

اپل watchOS 9 را معرفی کرد: هر آنچه که باید از این سیستم عامل جدید اپل واچ بدانید! (بخش اول)

تمرین چندگانه

یک خبر خوب برای علاقه مندان به ورزش سه گانه! watchOS 9 از برنامه تمرینی چندگانه (Multisport) پشتیبانی می کند و توانایی ردیابی فعالیت شما در هنگام شنا، دویدن و دوچرخه سواری به صورت پشت سر هم را دارد. نه تنها این سیستم عامل توانایی ردیابی فعالیت های بدن را دارد، بلکه به صورت اتوماتیک تشخیص می دهد که در هر لحظه در حال دویدن هستید یا شنا یا دوچرخه سواری!

منبع: imore