فالوئر را بدون آنفالو کردن حذف کنید!

توییتر یک شبکۀ اجتماعی متن ‌محور و محبوب در جهان است که مخاطبان خاص خود را دارد. این شبکۀ اجتماعی در داخل ایران فیلتر است، اما نکته جالب این است که اکثر اخبار حوزه‌ های مختلف و محتواهای طنز کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی و… برای اولین ‌بار در توییتر منتشر می ‌شود. توییتر دقیقاً مثل آبشار عمل می‌ کند؛ محتواهای دست ‌اول و اخبار موثق ابتدا داخل توییتر منتشر شده و بعد در تلگرام، اینستاگرام و جاهای دیگر پخش می ‌شوند. در توییتر می‌توانید کاربران موردعلاقۀ خود را فالو کنید و به ‌روزرسانی‌ های آن‌ ها و نیز توییت‌ هایی را که می ‌نویسند در تایم‌ لاین خود مشاهده کنید. در واقع هر کاربر می‌ تواند اطلاعات گوناگونی را با بقیه به اشتراک بگذارد. توییتر از آغاز تاکنون پیشرفت های زیادی داشته است و قابلیت های جدیدی به آن اضافه شده است. اخیرا قابلیت جدیدی قرار است به این برنامه محبوب اضافه شود که در زیر به بررسی آن پرداخته ایم.

توییتر آزمایش اولین مجموعه ابزارهای جدید حفظ حریم خصوصی را آغاز کرده است که مبتنی بر توانایی حذف دنبال کننده بدون مسدود کردن آنها می باشد. در حال حاضر ویژگی حذف فالور، در حال آزمایش در وب است و به نظر می رسد مفهوم "بلاک نرم" به عنوان یک ابزار رسمی توییتر امری مقدس به حساب آید!

با توجه به توییتی که در این رابطه منشر شده است، می توانید دنبال کنندگان را از لیست دنبال کنندگان صفحه پروفایل خود حذف کنید. برای این کافی است روی منوی سه نقطه در کنار نام یک دنبال کننده کلیک کنید، سپس روی "حذف دنبال کننده" ضربه بزنید. با این روش توییت های شما دیگر به طور خودکار در جدول زمانی آنها نشان داده نمی شود.

فالوئر را بدون آنفالو کردن حذف کنید!

این روش با مسدود کردن یا بلاک کردن اشخاص متفاوت است. مسدود کردن مانع از مشاهده توییت های شما و ارسال مستقیم پیام به شما می شود، و شما را نیز از انجام همین کار با آنها باز می دارد). ویژگی حذف دنبال کننده جدید توییتر بیشتر یک گزینه عدم دنبال کردن از راه دور است و راهی ملایم تر برای ایجاد فاصله بین شما و شخص دیگری در توییتر است.

ممکن است با این قابلیت در برنامه های زیادی مواجه شده باشید. نمونه بارز این روش در اینستا قابل مشاهده است. به این صورت که با حذف فالور، توییت های شما برای او نشان داده نمی شوند. دنبال کننده هایی که حذف می کنید، باید مجدداً شما را فالو کنند تا توییت های شما را در جدول زمانی خود مشاهده کنند، و اگر از توییت های محافظت شده (توئیت های خصوصی، فقط توسط دنبال کنندگان شما قابل مشاهده است) استفاده کنید، در برای دنبال کردن شما باید درخواستشان را تأیید کنید.

این عملکرد به عنوان یک ویژگی رسمی در توییتر، همانند پاسخ دادن، هشتگ و باز توییت کردن مسیر آسانی دارد و به راحتی در دسترس مردم قرار می گیرد. لازم به ذکر است که توییتر در حال بررسی گزینه ای مانند "دوستان نزدیک" است که نمونه مشابه آن در اینستاگرام قابل مشاهده است. با این وجود انتظار داریم به زودی این قابلیت نیز وارد تویتر شود. 

منبع: theverge