در میان پلتفرم های پیام رسان متعددی که این روزها در دسترس قرار گرفته، Signal به دلیل محیط private و امنی که برای کاربران فراهم آورده با استقبال زیادی مواجه شده است. این اپلیکیشن پیام رسان از چت های دو نفره، چت های گروهی و برقراری تماس پشتیبانی می کند. اکنون تیم توسعه این اپلیکیشن دو قابلیت جدید را برای استفاده کاربران اندروید به آن اضافه کرده است. این قابلیت ها شامل یک عملکرد جدید «چت مربوط به ریلیزها» و یک آیکون جدید در کادر مربوط به پیام های ارسال شده در چت ها (حباب مکالمات) می شود.

اپلیکیشن Signal به منظور رقابت با تلگرام یک ویژگی جدید دریافت کرده است

«چت مربوط به ریلیزها» در سیگنال در واقع یک ویژگی جدید است که درست پس از مکالمات شما در اپلیکیشن قرار می گیرد. کاربرد اصلی این ویژگی در این است که تمام آپدیت ها و تغییرات ایجاد شده در هر نسخه از اپلیکیشن را به صورت یک جا نمایش می دهد و برخی از ویژگی های جدید را پس از آپدیت معرفی می کند. سیگنال اعلام کرده است که کاربران گوشی های اندرویدی می توانند این چت را در حالت mute قرار دهند.

بنابراین کاربران حق انتخاب خواهند داشت که اعلان های این چت سیستمی را دریافت بکنند یا خیر. چرا که بسیاری از کاربران به مشاهده ریز جزئیات تغییرات جدید علاقه ای ندارند و این موضوعات برایشان اهمیتی ندارد. حتی اگر به کلی به مشاهده آپدیت ها و تغییرات ایجاد شده علاقه ای ندارید، می توانید «چت مربوط به ریلیزها» را بلاک کنید. در این حالت پیام های جدید برای شما ارسال نمی شود.

اپلیکیشن Signal به منظور رقابت با تلگرام یک ویژگی جدید دریافت کرده است

البته این ویژگی چیز جدیدی در میان پلتفرم های پیام رسان نیست. رقبای سیگنال مانند تلگرام خیلی وقت است که این ویژگی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده اند. علاوه بر معرفی آپدیت های جدید، این قابلیت در تلگرام به کاربران اجازه می دهد تا در هنگام راه اندازی اپلیکیشن در یک دستگاه جدید (مانند کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ)، از این طریق کد تأیید دریافت کنند. در واتس اپ نیز کاربر می تواند از بخش ‘Status’ آپدیت ها و ویژگی های جدید را مشاهده کند. در واقع این اولین بار نیست که سیگنال از قابلیت های سایر اپلیکیشن های پیام رسان استفاده می کند در گذشته نیز قابلیت انتقال وایرلس دیتا در پیام رسان سیگنال با الهام از واتساپ طراحی شده بود.

«چت مربوط به ریلیزها» به کاربران کمک می کند تا برای مشاهده جزئیات هر آپدیت، نیازی به مراجعه به گوگل پلی نداشته باشند و در اپلیکیشن خود به صورت مستقیم این موارد را مشاهده کنند.

ویژگی کاربردی دیگری که به سیگنال اضافه شده، آیکون حباب مکالمه است که مشخص می کند یک پیام خاص، چند بار در ادامه مکالمه reply خورده است و reply ها را برای شما مشخص می کند. مسلماً پیدا کردن پاسخ هایی که به پیام شما داده شده در میان انبوهی از پیام های یک چت گروهی کار سخت و زمان بری است؛ اما با استفاده از این ویژگی در کوتاه ترین زمان می توانید آنها را پیدا کنید. این ویژگی به خصوص در هنگام نظرسنجی ها کارایی بالایی دارد.

اپلیکیشن Signal به منظور رقابت با تلگرام یک ویژگی جدید دریافت کرده است

Signal به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های پیام رسان به خصوص برای کاربران اندروید شناخته می شود و خبر توسعه ویژگی های آن مسلماً خبر خوبی است! در واقع سیگنال یک اپلیکیشن تماماً انحصاری است که بالاترین میزان حریم شخصی را برای کاربر به ارمغان می آورد و متعلق به هیچ کمپانی بزرگ سوشیال مدیا نیست. به این ترتیب این پلتفرم پیام رسان تضمین می کند که هیچ دیتایی از افرادی که از آن استفاده می کنند جمع آوری نمی کند. همچنین این اپلیکیشن کاملاً رایگان است و هیچ حالت «پرمیوم»ی در آن وجود ندارد. همچنین لازم به ذکر است که کاربران اندروید می توانند از قابلیت بک آپ اتوماتیک اپلیکیشن سیگنال زمانی که قصد دارند سابقه های چت Signal خود را انتقال دهند استفاده کنند و نگران از دست دادن اطلاعات خود نباشند.

منبع: androidcentral