فایل ‌ها و یادداشت ‌ها ممکن است بتوانند در بخش اختصاصی Microsoft Edge قرار بگیرند.

ویژگی جدید مایکروسافت اج به شما امکان می دهد یادداشت ها و فایل ها را در دستگاه ها ذخیره کنید.

مرورگر Edge اکنون دومین مرورگر محبوب است و در می 2022 توانست سهم بازار خود را اندکی افزایش دهد.

طبق StatCounter، مایکروسافت اج در حال حاضر 10.11 درصد از سهم بازار مرورگرهای دسکتاپ جهانی را در اختیار دارد و در می 2022، 0.04 درصد افزایش یافت. گوگل کروم نیز برای مدتی طولانی محبوب ترین مرورگر بود، هست و خواهد بود. سهم بازار فعلی آن 66.1 درصد است که برای هیچ رقیبی در آینده قابل پیش‌ بینی و قابل دسترس نیست.

مایکروسافت، در حال کار بر روی روش های جدید برای همگام سازی محتوا در دستگاه ها می باشد. در حال حاضر، از طریق Edge Canary ویژگی جدیدی به نام "Drop" در حال آزمایش است. در واقع کاربران با کمک Drop، می‌ توانند فایل ‌ها و یادداشت ‌ها را در این مرورگر ذخیره کنند و محتوا را بین دستگاه‌ ها همگام‌ سازی کنند.

این ویژگی جدید مرورگر Edge که توسط Neowin مشاهده و نمایش داده شد، به نظر می رسد که هم با دستگاه های تلفن همراه و هم با رایانه های شخصی کار می کند. Neowin در توضیح این ابزار می‌ گوید: «فایل ‌ها و یادداشت ‌های شما در تمام دستگاه‌ های همراه و رایانه شخصی که به سیستم وارد شده ‌اید در دسترس خواهند بود».

در ادامه باید بگوییم که Drop با OneDrive کار می کند و به افراد امکان می دهد حجم زیادی از محتوا را ذخیره کنند. در واقع می ‌توانیم بگوییم که این ویژگی به شما امکان می ‌دهد تا زمانی که در فضای ذخیره‌ سازی OneDrive خود فضایی دارید، محتوای مورد نظر خود را همگام ‌سازی کنید.

ویژگی جدید مایکروسافت اج به شما امکان می دهد یادداشت ها و فایل ها را در دستگاه ها ذخیره کنید.

همانطور که در مورد تمام ویژگی ها در آزمایش از طریق Edge Canary وجود دارد، Drop بخشی از یک عرضه کنترل شده است. این بدان معناست که حتی اگر آخرین نسخه مرورگر را اجرا می کنید، ممکن است نتوانید از این ویژگی استفاده کنید. به عنوان مثال، ما نتوانستیم این ویژگی را در هیچ یک از دستگاه های خود امتحان کنیم، اما این ابزار برای Neowin کار می کرد.

اگر جزو آزمایش کنندگانی هستید که قادر به استفاده از این ویژگی هستید، می توانید آن را از طریق قسمت Appearance تنظیمات Edge فعال کنید.

با فرض اینکه مایکروسافت از پیشرفت Drop راضی است، بنابراین، این ابزار باید در آینده نزدیک برای کاربران بیشتری عرضه شود.

ویژگی جدید مایکروسافت اج به شما امکان می دهد یادداشت ها و فایل ها را در دستگاه ها ذخیره کنید.

در همین حال، گزارش اخیر حاکی از آن است که این شرکت همچنین در حال آزمایش یک ویژگی VPN داخلی برای Edge Canary است که به کاربران امکان می دهد به طور ایمن به شبکه های Wi-Fi عمومی متصل شوند. این ابزار که توسط Cloudflare طراحی شده است، جمع آوری داده های مرور را برای ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) دشوارتر می کند.

همچنین از استفاده تبلیغ کنندگان از اطلاعات شما برای نمایش تبلیغات هدفمند جلوگیری می کند.

آیا شما هم از کاربران مایکروسافت اج هستید؟ آیا توانسته اید همانند مرورگر گوگل کروم با آن راحت باشید؟

منبع: windowscentral