مایکروسافت از ویژگی جدید دیکته کردن فرمان (Dictate) برای استفاده در سرویس وان نوت خود رونمایی کرده است. این شرکت که به تازگی از اضافه شدن چند ویژگی جدید در ابزار Whiteboard خبر داده در حال حاضر این ویژگی را برای کاربران نسخه وب OneNote و کاربران Insiders که از OneNote for Windows استفاده می کنند در دسترس قرار داده است. این ویژگی بر مبنای هوش مصنوعی توسعه یافته و قابلیت تشخیص فرمان های صوتی برای ادیت یا تغییر فرمت متن را دارد. به عنوان مثال شما می توانید با فرمان صوتی یک کلمه را از متن دیلیت کنید یا آخرین عملیات ایجاد شده را آندو نمایید. مایکروسافت برنامه دارد تا ظرف چند ماه آینده فرمان های صوتی بیشتری را به ابزار جدید Dictate در وان نوت اضافه کند.

ویژگی جدید Dictate در وان نوت مایکروسافت، با هوش مصنوعی از فرمان های صوتی پشتیبانی می کند

ابزار Dictate از بیش از 50 زبان پشتیبانی می کند و یک روش جایگزین برای وارد کردن متن به وان نوت را در اختیار کاربران قرار می دهد.

سوفیا توماس، مدیر محصول تیم صدای مایکروسافت آفیس، در این باره گفته است: «دیگر نیازی نیست تا برای اضافه کردن، ویرایش، تغییر فرمت و سازماندهی متن خود در وان نوت از کیبورد استفاده کنید. در عوض می توانید برای انجام دادن کارهای بالا از ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی Dictate بهره ببرید. در چند ماه آینده علاوه بر فرمان های صوتی فعلی، فرمان های بیشتری نیز به وان نوت اضافه خواهد شد».

مایکروسافت طی یک پست در بلاگ خود در Insider مراحل استفاده از قابلیت دیکته کردن صوتی را به این صورت شرح داده است:

* برای تجربه دیکته کردن صوتی فرمان ها در وان نوت به تب Home بروید و بر روی دکمه Dictate کلیک کنید.

* سپس جهت اعمال تنظیمات مورد نظر خود بر روی دکمه Dictation Setting کلیک کنید.

ویژگی جدید Dictate در وان نوت مایکروسافت، با هوش مصنوعی از فرمان های صوتی پشتیبانی می کند

* برا ایجاد نوت های خود شروع به صحبت کردن نمایید.

* زمانی که دیکته کردن فرمان مورد نظرتان به پایان رسید، عبارت “stop dictation” را بگویید یا بر روی دکمه Stop Dictation در تب Dictation کلیک کنید.

ویژگی جدید Dictate در وان نوت مایکروسافت، با هوش مصنوعی از فرمان های صوتی پشتیبانی می کند

توجه داشته باشید که برای بهره مندی از این قابلیت باید اتصال اینترنت شما کاملاً پایدار و بدون قطعی باشد. در غیر این صورت ممکن است بعضی از کلمات به دلیل اختلال در اتصال اینترنت توسط وان نوت قابل تشخیص نباشد. همچنین سیستم شما باید به میکروفون مجهز است. برای این منظور نیازی به صرف هزینه های سنگین برای خرید میکروفون وجود ندارد و می توانید از یک میکروفون ساده که از عملکرد صحیح آن اطمینان دارید، استفاده نمایید. حتی یک هدست اقتصادی دارای میکروفون با کیفیت نیز برای این منظور کفایت خواهد کرد. فقط همان طور که گفتیم، میکروفون شما باید کلمات و صحبت هایتان را به شکلی واضح انتقال دهد تا برای سیستم قابل فهم باشند.

همان طور که اشاره شد ابزار Dictate در حال حاضر برای تمامی افرادی که از وان نوت از طریق وب سایت این سرویس استفاده می کنند در دسترس قرار گرفته است. همچنین توجه داشته باشید که این ابزار در Insiders با بیلد 15427.10001 (Beta Channel Version 2207) قابل استفاده است. برای این منظور باید از OneNote for Windows استفاده نمایید.

منبع: windowscentral