یوتیوب در حال اضافه کردن ویژگی های جدیدی به سرویس خود است. در یکی از این ویژگی ها، شما می توانید یک گراف را در بالای نوار پیشرفت ویدئو مشاهده کنید که به شما نشان می دهد که مشاهده کنندگان قبلی ویدئو در کدام بخش ها بیشترین زمان را صرف کرده اند. نقطه بالاتر این گراف، در واقع بخش هایی از ویدئو را مشخص می کند که برای بیشترین تعداد دفعات توسط کاربران باز پخش شده است.

ویژگی جدید یوتیوب به شما اجازه می دهد تا مستقیماً به بهترین بخش ویدئو بروید!

این ویژگی جدید یوتویوب در تاریخ 18 ماه May معرفی و از همان زمان به یوتیوب اضافه شده است. با استفاده از این گراف، کاربران می توانند بخش های هایلایت ویدئوها را سریع تر پیدا کنند و به آن نقاط جامپ کنند! البته این بخش ها بر مبنای عملکرد مشاهده کنندگان قبلی انتخاب شده اند؛ با این وجود می توان تا حد بسیار زیادی از صحت آنها اطمینان داشت. به عنوان مثال بیشتر کاربران علاقه دارند تا در ویدئوی ضبط شده از یک مسابقه فوتبال، ابتدا صحنه های خطرناک و گل های بازی را تماشا کنند. این لحظات در گراف ویدئو در یوتیوب در بالاترین نقاط قرار دارند و کاربر را از صرف وقت اضافی برای تماشای تمامی ویدئو بی نیاز می کنند! البته چیزی که مسلم است، این گراف برای ویدئوهای مختلف، متفاوت است و نقاط اوج آن در موضوعاتی که با یکدیگر تفاوت دارند در بخش های یکسانی قرار نخواهد داشت.

ویژگی جدید یوتیوب به شما اجازه می دهد تا مستقیماً به بهترین بخش ویدئو بروید!

با وجود اینکه این ویژگی جدید به نسخه های وب و موبایل یوتیوب اضافه شده است، اما هنوز شاهد در دسترس قرار گرفتن آن برای اپلیکیشن های اندروید و iOS این سرویس نبوده ایم. اما پیش بینی می شود که ظرف چند روز آتی این ویژگی برای نسخه اندروید اپلیکیشن یوتیوب در دسترس قرار گیرد. نکته ای که حس کنجکاوی کارشناسان را برانگیخته این است که تولید کنندگان محتوا در یوتیوب از این ویژگی جدید چگونه استفاده می کنند. به هر حال این ویژگی کاربران را تشویق می کند تا «همه» ویدئو را مشاهده نکنند و فقط به سراغ تماشای بخش های هایلایت شده آن بروند!

ویژگی جدید یوتیوب به شما اجازه می دهد تا مستقیماً به بهترین بخش ویدئو بروید!

گوگل قبلاً این ویژگی را در YouTube Premium مورد آزمایش قرار داده بود. در متن معرفی این ویژگی توسط گوگل از آن به عنوان «یک قابلیت تجربی جدید» یاد شده که «شما را دقیقاً به لحظه طلایی ویدئو که می خواهید آن را تماشا کنید، هدایت می کند». گوگل اعلام کرده که این قابلیت در ابتدا برای مشترکین Premium در دسترس قرار خواهد گرفت.

گوگل در مسیر رقابت با تیک تاک، به وضوح قصد دارد تا ویدئوهای طولانی یوتیوب را به بخش های کوچک تر تقسیم کند تا کاربران از تماشای آنها خسته نشوند و ویدئوهای باز شده را به صورت نیمه تمام رها نکنند. در همین راستا گوگل اعلام کرده است که به زودی امکان فصل بندی و تقسیم اتوماتیک ویدئو را به بیش از 80 میلیون ویدئوی قدیمی خود اضافه می کند و برای این منظور از فناوری هوش مصنوعی Deepmind بهره می برد. این قابلیت به احتمال زیاد در سال آینده رونمایی خواهد شد.

منبع: androidcentral