ویوسونیک به عنوان یکی از شرکت های شناخته شده در تولید انواع مانیتور، دو محصول جدید را با نام های VA3209-MH و VA3209-2K-MHD معرفی کرده است. هر دوی این مانیتورها از سایز 32 اینچ بهره می برند اما رزولوشن طبیعی آنها با یکدیگر متفاوت است. با توجه به تفاوت رزولوشن، قیمت این دو مانیتور نیز یکسان نیست و مدل VA3209-2K-MHD حدود 60 یورو از مدل دیگر گران تر است. در ادامه با مشخصات این مانیتورها بیشتر آشنا می شویم؛ با ما همراه باشید.

دو مانیتور IPS جدید از برند ویوسونیک معرفی شده؛ از مشخصات آنها چه می دانید؟

هر دو مدل مانیتور جدید برند ویوسونیک از نسبت کنتراست 1200:1 برخوردارند و حداکثر میزان روشنایی آنها 250 کاندلا در متر مربع اعلام شده است. این مانیتورها از فناوری آداپتیو سینک (Adaptive Sync) پشتیبانی می کنند و میزان تار شدن تصویر را به حداقل میزان ممکن می رسانند. علی رغم نحوه نام گذاری این مانیتورها که در آن ها کلمه VA دیده می شود، باید گفت که این مانیتورها به پنل IPS مجهز شده اند نه پنل VA! از این جهت نام گذاری این مانیتورها از جانب ویوسونیک کمی عجیب به نظر می رسد!

دو مانیتور IPS جدید از برند ویوسونیک معرفی شده؛ از مشخصات آنها چه می دانید؟

در اطلاعات منتشر شده از جانب ویوسونیک به این نکته اشاره شده که هر دو مانیتور VA3209-MH و VA3209-2K-MHD از نرخ نوسازی تصویر 75 هرتز پشتیبانی می کنند و زمان پاسخ دهی GtG آنها برابر با 4 میلی ثانیه است. همچنین این مانیتورها 72 درصد از محدوده رنگ NTSC و 104 درصد از محدوده رنگ sRGB را پوشش می دهند. با این حال ویوسونیک اعلام کرده که تفاوت اصلی این مانیتورها در رزولوشن آنها است. جایی که مدل VA3209-MH توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن 1080p را دارد و از عمق رنگ 8 بیت پشتیبانی می کند. همچنین این مانیتور توانایی تولید 16.7 میلیون رنگ را دارد. در طرف مقابل، مانیتور VA3209-2K-MHD رزولوشن 2560x1440 پیکسل را به ارمغان می آورد و عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) را ارائه می دهد.

دو مانیتور IPS جدید از برند ویوسونیک معرفی شده؛ از مشخصات آنها چه می دانید؟

دیگر تفاوت مهم مانیتورهای 32 اینچ جدید ویوسونیک به پورت های آنها مربوط می شود. مدل VA3209-MH دارای یک پورت HDMI و یک پورت VGA است. اما مدل VA3209-2K-MHD به دو پورت HDMI و یک دیسپلی پورت مجهز شده است. پس امکان اتصال دستگاه های مدرن تری به آن در مقایسه با مدل اول وجود دارد.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که هر دوی این مانیتورها به اسپیکرهای استریوی 2.5 وات مجهزند و پایه آنها قابل تنظیم است. ضمن اینکه جایگاه پایه نصب دیواری آنها از ابعاد 100x100 میلی متر برخوردار است که یک میزان استاندارد برای مانیتورهای 32 اینچی به حساب می آید.

در حال حاضر ویوسونیک قیمت مانیتور VA3209-MH را حدود 199 یورو اعلام کرده است. همان طور که اشاره کردیم، قیمت مانیتور VA3209-2K-MHD بالاتر است و حدود 259 یورو اعلام شده است. این تفاوت قیمت با توجه به رزولوشن بالاتر و تنوع بیشتر پورت های مدل دوم منطقی به نظر می رسد. لازم به ذکر است که این مانیتورهای جدید ویوسونیک هم اکنون از طریق وب سایت رسمی این شرکت برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته اند.

منبع: notebookcheck.net