اخیراً مایکروسافت از ویندوز 11 به صورت رسمی رونمایی کرده و اعلام کرده است که این سیستم عامل جدید حوالی پاییز 2021 برای استفاده عمومی عرضه می شود و کاربران ویندوز 10 به صورت رایگان آپدیت آن را دریافت می کنند. ویندوز 11 مجموعه ای از ویژگی های جذاب را با خود به همراه دارد و برای تمامی کاربران هیجان انگیز خواهد بود! از پشتیبانی از اجرای اپلیکیشن های اندرویدی که بگذریم، عملکرد این سیستم عامل جدید برای محاسبات عمومی ارتقا پیدا کرده و تغییرات ظاهری متعددی در آن اعمال شده است. اما ویندوز 11 برای گیمرهای PC و علاقه مندان به بازی های کامپیوتری هم یک سیستم عامل جذاب است! به خصوص برای آن دسته از گیمرهایی که قصد دارند تا سطح بازی خود را به مرحله بالاتری ارتقا داده و حرفه ای تر بازی کنند! در این مطلب سه ویژگی جدید ویندوز 11 را بررسی می کنیم که قطعاً برای گیمرهای PC کارایی بالایی خواهند داشت. با ما همراه باشید.

سه دلیل برای اینکه ویندوز 11 انتخابی هیجان انگیز برای گیمرهای PC است!

قابلیت Auto HDR کیفیت جلوه های بصری را به مراتب بهتر از قبل می کند

یکی از هیجان انگیزترین ویژگی هایی که به ویندوز 11 اضافه خواهد شد، Auto HDR است. این ویژگی باعث می شود تا تمام بازی هایی که بر مبنای DirectX 11 (یا نسخه های جدیدتر از آن) توسعه یافته اند و پیش از این در محدوده SDR (Standard Dynamic Range) عمل می کردند، بتوانند تا طیف وسیع تری از رنگ ها را پوشش دهند. همچنین این ویژگی امکان تنظیم میزان روشنایی بازی در سطح های مختلف را ایجاد می کند. پشتیبانی از HDR باعث می شود تا بازی هایی که فقط با SDR سازگارند (مانند A Plague Tale: Innocence) جلوه های بصری جذاب تری به خود بگیرند و رنگ ها در آنها با عمق بیشتری نمایش داده شوند. این ارتقای کیفیت تصاویر به هیچ عنوان منابع سخت افزاری سیستم را اشغال نمی کند و تأثیر منفی در عملکرد سریع و روان ویندوز 11 نخواهد داشت.

قابلیت Auto HDR کیفیت جلوه های بصری را به مراتب بهتر از قبل می کند

مایکروسافت ویژگی Auto HDR را پیش از این در کنسول های Xbox Series X و Xbox Series S مورد استفاده قرار داده بود و اکنون اضافه شدن آن به PC در ویندوز 11 می تواند هیجان زیادی برای علاقه مندان به بازی های کامپیوتری داشته باشد! 

قابلیت DirectStorage سرعت لود بازی ها را به طرز چشمگیری افزایش می دهد

یکی دیگر از تکنولوژی های جدیدی که به ویندوز 11 اضافه شده، DirectStorage است که مایکروسافت آن را برای اولین بار در کنسول های Xbox Series X|S معرفی کرده بود. این تکنولوژی سبب می شود تا سیستم قادر به مدیریت حجم بیشتری از درخواست ها در زمان کمتری نسبت به قبل باشد و به این ترتیب سرعت لود دیتا به طور چشمگیر (و حتی دیوانه وار به تعبیر مایکروسافت!) افزایش پیدا کند. به طوری که زمان لود بازی بر روی PC با زمان لود بازی در نسل جدید کنسول های ایکس باکس یکسان خواهد بود! حتی زمانی که بازی های جهان باز (Open World) با انبوهی از مدل ها، طرح ها و افکت ها را بر روی PC اجرا می کنید، سرعت لود آن شگفت زده تان خواهد کرد! به این ترتیب زمان کمتری برای آغاز بازی منتظر خواهید بود و می توانید تایم بیشتری را به بازی کردن اختصاص دهید.

قابلیت DirectStorage سرعت لود بازی ها را به طرز چشمگیری افزایش می دهد

مایکروسافت اعلام کرده است که برای دستیابی به بالاترین میزان کارایی قابلیت DirectStorage بهتر است تا از حافظه های ذخیره سازی NVMe SSD بر روی دستگاه خود استفاده کرده و درایورهای سیستم را به روز رسانی کنید.

دسترسی آسان تر به اکوسیستم ایکس باکس در راه است!

در نهایت باید به این خبر خوش اشاره کنیم که دسترسی به اکوسیستم ایکس باکس و امکانات آن در ویندوز 11 بسیار راحت خواهد بود! گیمرهای PC قادر خواهند بود تا به تمام بازی های سرویس Xbox Game Pass بر روی کامپیوتر خود دسترسی داشته باشند. برای این منظور باید از اپلیکیشن Xbox استفاده کنید که به صورت پیش فرض در ویندوز 11 نصب و فعال خواهد بود. به این ترتیب می توانید بیش از 100 بازی این سرویس را به آسانی بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید. نکته جالب اینجاست که سرویس ابری Xbox Cloud Gaming (که با نام xCloud هم شناخته می شود) به صورت مستقیم در اپلیکیشن ایکس باکس قابل دسترسی است! بنابراین تمامی کاربران ویندوز 11 می توانند جدیدترین و به روز ترین بازی های ایکس باکس (مانند Halo Infinite) را بر روی سیستم خود تجربه کنند! اگر شما عضو کاربران سرویس Xbox Game Pass Ultimate باشید، می توانید به سرویس xCloud از طریق مرورگر ویندوز خود نیز دسترسی داشته باشید.

درست است که اکوسیستم و فضای ایکس باکس ممکن است برای تمامی کاربران ویندوز 11 چندان جالب نباشد (چرا که قطعاً بسیاری از کاربران ویندوز 11 طرفدار PS5 خواهند بود!)، اما به هر حال این ویژگی امکانات متعددی را در اختیار علاقه مندان به بازی های کامپیوتری قرار می دهد. همچنین مایکروسافت با این ترفند می تواند کاربران بیشتری را با محیط ایکس باکس آشنا کرده و آنها را به کنسول های بازی خود علاقه مند کند.

شما چه فکر می کنید؟!

شما در رابطه با ویژگی های جدید ویندوز 11 در زمینه ارتقای تجربه بازی کاربران چه نظری دارید؟ شما می توانید دیدگاه خود در این رابطه را از طریق ثبت در بخش «نظرات» همین صفحه از سایت با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: windowscentral