شیائومی نسخه به روز رسانی شده پروژکتور لیزری 1S را که در سال 2020 به بازار عرضه کرده بود، معرفی کرده است. این مدل جدید زمان تأخیر عالی 40 میلی ثانیه را به ارمغان می آورد که به خصوص برای گیمینگ کارایی بالایی دارد. ویدئو پروژکتور Xiaomi Laser Projector 1S 2022 توانایی نمایش تصاویر در ابعاد حداکثر 150 اینچ را دارد و تصاویری با وضوح و شفافیت ایده آل را به ارمغان می آورد. این دستگاه در کشور چین با قیمت 894 دلار در دسترس قرار گرفته است.

ویدئو پروژکتور لیزری شیائومی 1S 2022 با زمان تأخیر 40 میلی ثانیه در حالت گیمینگ معرفی شد

پروژکتور جدید شیائومی از رزولوشن 1080p بهره می برد و از عملکرد مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) پشتیبانی می کند. این ویدئو پروژکتور از قابلیت ارتقای کیفیت تصویر اتوماتیک و فوکوس خودکار برخوردار است و توانایی نمایش تصویر در چندین حالت مختلف را دارد. جالب اینجاست که این نسخه جدید از مدل قبلی آن قیمت کمتری دارد! این موضوع با توجه به پیشرفته تر بودن ویدئو پروژکتور شیائومی S1 2022 نسبت به نسل قبلی، می تواند افراد زیادی را به خرید آن ترغیب کند.

پروژکتور شیائومی 1S 2022 دارای شدت روشنایی 2400 لومنز است که نسبت به مدل قبلی با شدت روشنایی 2000 لومنز ارتقا پیدا کرده است. با این حال بهتر است تا برای دستیابی به بهترین وضوح تصویر این ویدئو پروژکتور، از آن در محیط های کم نور تر استفاده شود.

همچنین این دستگاه از تکنولوژی ALPD Laser Display استفاده می کند که باعث بهبود کیفیت تصویر و شفاف تر شدن رنگ ها می شود. از دیگر مشخصات این ویدئو پروژکتور باید به بهره بردن آن از الگوریتم های ارتقای تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرد که از دیکود کردن رزولوشن های 4K و حتی 8K پشتیبانی می کند. توجه داشته باشید که ویدئو پروژکتور شیائومی S1 2022 به صورت پیش فرض و طبیعی از رزولوشن 1080p پشتیبانی می کند، اما توانایی تشخیص و دیکود رزولوشن های 4K و 8K را دارد. به عبارت دیگر چنانچه رزولوشن سیگنال های ورودی به این پروژکتور از 1080p بالاتر باشد، دستگاه به صورت اتوماتیک آنها را تغییر می دهد و به نمایش می گذارد. در این حالت نیازی به استفاده از کانورتر نخواهید داشت و می توانید پروژکتور خود را بدون هیچ محدودیتی به دستگاه های منبع پخش 4K و حتی 8K متصل کنید.

ویدئو پروژکتور لیزری شیائومی 1S 2022 با زمان تأخیر 40 میلی ثانیه در حالت گیمینگ معرفی شد

ویدئو پروژکتور شیائومی به لطف مجهز بودن به اسپیکرهای داخلی 10 وات، صدای قدرتمندی را نیز ارائه می دهد و یک صدای مجازی 360 درجه ای را برای شما به ارمغان می آورند. ضمن اینکه این دستگاه از فناوری های صوتی Dolby Atmos و DTS-HD هم به خوبی پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که پروژکتور شیائومی 1S 2022 یک دستگاه هوشمند است و تنظیمات تصویر را با توجه به شرایط، به صورت اتوماتیک بهینه سازی می کند.

توانایی پخش تصویر در حالت های مختلف یکی دیگر از قابلیت های پروژکتور شیائومی 1S 2022 است که باعث بالا رفتن انعطاف این دستگاه شده است. به عنوان مثال شما می توانید این پروژکتور را در حالت گیمینگ قرار دهید و از زمان تأخیر عالی 40 میلی ثانیه ای بهره مند شوید! البته برای تجربه بهتر گیمینگ، بهتر است تا از پروژکتورهایی با زمان تأخیر کمتر از 20 میلی ثانیه استفاده کنید. با این حال پروژکتور شیائومی S1 2022 برای اتصال به کنسول های بازی و نمایش تصاویر بازی های ویدئویی عملکرد مناسبی را ارائه می دهد.

این پروژکتور شیائومی برای اتصال به دستگاه های دیگر به دو پورت USB (2.0 و 3.0) و HDMI (eARC و 2.1) مجهز شده است. این پورت ها از پهنای باند بالایی پشتیبانی می کنند و برای انتقال سیگنال های تصویری 4K کاملاً مناسب اند. لازم به ذکر است که این امکان برای شما وجود دارد تا پروژکتور شیائومی 1S 2022 را از طریق اپلیکیشن Mijia، با اکوسیستم خانه هوشمند Mijia نیز هماهنگ کنید. در این حالت شما می توانید از طریق اپلیکیشن یا دستیار صوتی Xiao AI، ویدئو پروژکتور خود را کنترل نمایید. به طور کلی در سال های اخیر شیائومی در زمینه فناوری های مربوط به «خانه هوشمند» یا «اسمارت هوم» ماجراجویی های زیادی داشته و چندین دستگاه خلاقانه را در این حوزه راهی بازار کرده است. پروژکتور S1 2022 یکی از آخرین محصولات شیائومی در این رابطه به شمار می آید.

ویدئو پروژکتور لیزری شیائومی 1S 2022 با زمان تأخیر 40 میلی ثانیه در حالت گیمینگ معرفی شد

با وجود اینکه اعلام شده ویدئو پروژکتور شیائومی 1S 2022 در خارج از مرزهای کشور چین نیز در دسترس قرار خواهد گرفت، اما هنوز تاریخ دقیقی برای این منظور اعلام نشده است. همان طور که اشاره کردیم، این مدل نسبت به نسخه سال 2020 قیمت کمتری دارد و 60 درصد ارزان تر است. این موضوع در کنار مشخصات فنی ایده آل، باعث شده تا از همین حالا بتوان از فروش عالی این پروژکتور مطمئن بود. همچنین لازم به ذکر است چنانچه شما تمایل به آشنایی با سایر پروژکتور های مناسب بازی را دارید می توانید مقاله اولین ویدئو پروژکتور مولتی کالر 4K دنیا توسط Hisense راهی بازار خواهد شد را در وب سایت ایده برتر پارسیان مشاهده کنید.

منبع: gizmochina