شرکت هایسنس یک ویدئو پروژکتور 4K با نسبت پرتاب کوتاه را معرفی کرده که از Android TV 10 پشتیبانی می کند. این پروژکتور جدید که PX1-Pro نام دارد، با فناوری دالبی ویژن HDR سازگار است و در آن از موتور روشنایی TriChroma استفاده شده است. پروژکتور هایسنس PX1-Pro با قیمت 3999 دلار در آمریکا و 3048 دلار در اروپا در دسترس قرار گرفته است.

ویدئو پروژکتور هایسنس PX1-Pro با نسبت پرتاب کوتاه و سازگاری با Android TV 10 معرفی شد

پروژکتور هایسنس PX1-Pro توانایی نمایش تصاویر در ابعاد 90 تا 130 اینچ را دارد و با توجه به اینکه از سیستم اندروید تی وی 10 پشتیبانی می کند، می توان از آن به عنوان یک تلویزیون هوشمند نیز استفاده کرد. این پروژکتور از نوع Ultra-Short Trhow (دارای نسبت پرتاب فوق العاده کوتاه) با نسبت پرتاب 0.25:1 است و قادر است تا از فاصله ای بسیار کم نسبت به صفحه نمایش، تصاویر را در ابعاد بزرگ به نمایش بگذارد. به عبارت دیگر فاصله این دستگاه تا پرده نمایش یا دیوار فقط باید بین 27 تا 49 سانتی متر باشد. به این ترتیب شما می توانید ویدئو پروژکتور هایسنس PX1-Pro را بر روی یک میز تلویزیون در مقابل دیوار بگذارید و به سایز تصویر به مراتب بزرگتری در مقایسه با یک تلویزیون هوشمند دست پیدا کنید.

شدت روشنایی پروژکتور هایسنس PX1-Pro برابر با 2200 لومن است پس میتوان گفت این ویدئو پروژکتور از بهترین ویدئو پروژکتور های سینما خانگی سال 2022 است. چرا که در هنگام استفاده از آن باید نور محیط را با خاموش کردن چراغ ها یا کشیدن پرده ها کم کنید و به این صورت می توانید یک سالن سینمای کوچک را در اتاق شخصی تان در خانه شبیه سازی نمایید! همچنین این پروژکتور نسبت کنتراست 1000000:1 را ارائه می دهد و از فناوری کاهش مات شدگی در هنگام تغییر تصویر پشتیبانی می کند. این میزان کنتراست به غنی تر شدن رنگ مشکی و طبیعی تر شدن سایه روشن ها کمک زیادی می کند و باعث می شود تا تصویر نهایی حالت طبیعی تری به خود بگیرد.

ویدئو پروژکتور هایسنس PX1-Pro با نسبت پرتاب کوتاه و سازگاری با Android TV 10 معرفی شد

ویدئو پروژکتور PX1-Pro از یک چیپست DMD قدرت می گیرد و در آن از اسپیکرهای استریوی 30 وات با قابلیت کنترل با ریموت صوتی استفاده شده است. سایر قطعات این پروژکتور شامل یک آنتن RF، یک پورت ارتباط صدای نوری، دو پورت HDMI 2.1 و دو پورت USB-A می شود. از آنجا که پورت های HDMI ویدئو پروژکتور هایسنس از استاندارد جدید 2.1 پشتیبانی می کنند، می توان سیگنال های تصویری با پهنای باند بالا را با آنها انتقال داد. به این ترتیب مشکلی برای اتصال پروژکتور PX1-Pro به انواع لپ تاپ و حتی نسل جدید کنسول های بازی نخواهید داشت. همچنین پورت های USB-A این پروژکتور از حافظه های جانبی USB مانند فلش مموری پشتیبانی می کنند.

طول عمر منبع پخش نوری این پروژکتور هایسنس حدود 25000 ساعت برآورد شده است. به این ترتیب شما می توانید از این دستگاه به مدت 9 سال با میانگین نمایش 8 ساعت در هر روز استفاده کنید! از این جهت می توان گفت که ویدئو پروژکتور هایسنس PX1-Pro هزینه های جانبی بسیار پایینی دارد و می توان بر روی آن برای استفاده در طولانی مدت حساب ویژه ای باز کرد. البته باید خاطر نشان کنیم که امکان اتصال ویدئو پروژکتور هایسنس PX1-Pro به اسپیکرهای خارجی وجود دارد که متناسب با نیاز خود می توانید از این قابلیت بهره مند شوید.

ریموت صوتی پروژکتور هایسنس PX1-Pro شامل شورت کات هایی برای Google Assistance، یوتیوب، Tubi، پرایم ویدئو و دیزنی پلاس است. با فشار دادن هر یک از این دکمه ها، سرویس مربوطه فعال می شود و شما می توانید از خدمات آن استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید با فشار دادن دکمه گوگل اسیستنت، تنظیمات مورد نظر خود را به صورت صوتی بر روی ویدئو پروژکتور اعمال کنید.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که این ویدئو پروژکتور از فناوری دالبی ویژن HDR پشتیبانی می کند و مطابق با اعلام رسمی هایسنس، این دستگاه در فصل تابستان یک آپدیت فرمور نیز دریافت خواهد کرد. سازگاری با فناوری های صدای دالبی دیجیتال و دالبی اتموس نیز یکی دیگر از ویژگی های کاربردی پروژکتور PX1-Pro است که کیفیت صدای عالی آن را تضمین می کند. به این ترتیب کاربر به اسپیکرهای خارجی نیازی پیدا نخواهد کرد.

ویدئو پروژکتور هایسنس PX1-Pro با نسبت پرتاب کوتاه و سازگاری با Android TV 10 معرفی شد

یکی از پورت های USB-A این ویدئو پروژکتور از استاندارد ارتباطی USB 3.0 پشتیبانی می کند؛ اما پورت دیگر از نوع USB 2.0 است. از این پورت ها می توان برای اتصال به لوازم جانبی استفاده کرد. ضمن اینکه پورت های HDMI 2.1 این پروژکتور برای اتصال به کنسول بازی، کامپیوتر، لپ تاپ و دیگر دستگاه ها و انتقال سیگنال های صوتی و تصویری با بالاترین پهنای باند از آنها کاربرد دارد. پروژکتور جدید هایسنس وضوح تصویر عالی 4K را به ارمغان می آورد و هم اکنون از طریق وب سایت آمازون برای خرید در دسترس قرار گرفته است.

منبع: gizmochina