غول کره ای دنیای تکنولوژی، LG Electronics، از جدیدترین مدل پروژکتورهای لیزری CineBeam Ultra Short Throw (UST) خود رونمایی کرده است. این ویدئو پروژکتور که به احتمال زیاد در ماه ژوئن 2022 به بازار عرضه می شود، با نام LG CineBeam 4K UST راهی بازار می شود و دارای مدل نامبر HU915QE خواهد بود. این مدل به عنوان جانشین مدل رده بالای HU715Q  معرفی شده است.

با ویدئو پروژکتور جدید LG CineBeam 4K UST با شدت روشنایی 3700 لومن آشنا شوید

پروژکتور جدید LG CineBeam 4K UST طراحی مینیمالیستی و ساده ای دارد و می توان آن را در فاصله 18.3 سانتی متری نسبت به پرده نمایش قرار داد. این پروژکتور تصاویری با کیفیت در سایز 90 تا 120 اینچ را ارائه می دهد و در آن از تکنولوژی های به روز استفاده شده است. کاربران می توانند از این پروژکتور به جای یک تلویزیون بزرگ استفاده کنند. این کار باعث می شود تا فضای اتاق شما بسیار کمتر اشغال شود. لازم به ذکر است که کلمه UST که در نام این پروژکتور به کار رفته، در واقع مخفف عبارت Ultra Short Throw است و به نوع لنز دستگاه اشاره کرد. به طور دقیق تر باید گفت که لنز این ویدئو پروژکتور از نوع اولترا شورت ترو است و برد فوق العاده کوتاهی دارد. به همین دلیل همان طور که اشاره شد، می توانید آن را در فاصله ای بسیار نزدیک در مقابل دیوار یا پرده نمایش قرار دهید و به سایز تصویر به مراتب بزرگتری نسبت به تلویزیون هوشمند دست پیدا کنید.

ویدئو پروژکتور لیزری جدید LG CineBeam تصاویری طبیعی و باورپذیر را به نمایش می گذارد. این دستگاه از شدت روشنایی 3700 لومن و نسبت کنتراست 2M:1 بهره می برد و در آن از فناوری لیزر سه کاناله بهره برده شده است. به این ترتیب می توان از وضوح و کیفیت تصویر ایده آل این پروژکتور حتی در روشنایی روز نیز اطمینان داشت. لازم به ذکر است که منبع نور لیزری به کار رفته در این دستگاه دوام و طول عمر بالایی دارد و برای چندین سال به عملکرد بدون نقص خود ادامه می دهد. این ویژگی بر روی کاهش هزینه های نگهداری از دستگاه تأثیر مستقیم داشته است.

با ویدئو پروژکتور جدید LG CineBeam 4K UST با شدت روشنایی 3700 لومن آشنا شوید

لازم به ذکر است که پروژکتور جدید LG CineBeam 4K UST توانایی استریم ویدئوهای 4K HDR را دارد و از قابلیت تنظیم میزان روشنایی متناسب با شرایط نوری محیط بهره می برد. از دیگر ویژگی های این ویدئو پروژکتور می توان به کنتراست تطبیق پذیر اشاره کرد. به این ترتیب متناسب با محتوای در حال نمایش، کنتراست تصویر به صورت داینامیک تنظیم می شود و کیفیت آن ارتقا پیدا می کند. به عبارت دیگر، ویدئو پروژکتور ال جی CineBeam 4 K UST سیگنال های تصویری ورودی را فریم به فریم آنالیز می کند و درصد رنگ های تیره و روشن آن را تشخیص می دهد. سپس متناسب با این اطلاعات نسبت کنتراست نهایی تصویر را به صورت اتوماتیک بهینه سازی می کند. این ویژگی کیفیت تصویر عالی تصویر را در تمام طول مدت زمان استفاده از دستگاه تضمین می کند.

ویدئو پروژکتور جدید LG CineBeam UST از نوع هوشمند است و در آن از سیستم عامل WebOS 6.0 استفاده شده است. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا محتوای مورد نظر خود را به صورت مستقیم از نتفلیکس، دیزنی پلاس، اپل تی وی و یوتیوب در ابعاد بزرگ به نمایش بگذارند. این دستگاه از اتصال بلوتوثی نیز پشتیبانی می کند و بت قابلیت هایی مانند میرور کردن صفحه نمایش و Apple AirPlay 2 سازگار است. به این ترتیب کاربران می توانند گوشی اندرویدی یا آیفون خود را به صورت وایرلس به پروژکتور ال جی CineBeam 4K UST متصل کنند. همچنین امکان اتصال انواع اسپیکر و هدست بلوتوثی به این پروژکتور وجود دارد.

با ویدئو پروژکتور جدید LG CineBeam 4K UST با شدت روشنایی 3700 لومن آشنا شوید

سیستم صوتی ویدئو پروژکتور لیزری جدید LG CineBeam 4K UST از سیستم 40 واتی 2.2 کاناله تشکیل شده است که صدای خروجی قدرتمندی را به ارمغان می آورد. شما می توانید با اتصال این پروژکتور به حداکثر دو اسپیکر بلوتوثی سازگار، توان صوتی آن را ارتقا دهید. در این حالت می توانید با استفاده از اسپیکرهای قدرتمند و حتی ساند بار، لذت تماشای فیلم و سریال و انجام بازی با ویدئو پروژکتور ال جی CineBeam 4K UST را برای خود و اطرافیانتان دو چندان کنید.

پروژکتور لیزری ال جی CineBeam 4K در ابتدا به بازار کشورهای آمریکای شمالی، اروپا و خاورمیانه عرضه خواهد شد. زمان بندی عرضه این دستگاه در سایر مناطق جغرافیایی متعاقباً اعلام خواهد شد. با وجود این که LG در رابطه با قیمت این ویدئو پروژکتور هیچ اطلاعاتی را منتشر نکرده، اما کارشناسان پیش بینی می کنند که این دستگاه حدود 6000 دلار قیمت داشته باشد. اگر این پیش بینی صحیح باشد، پروژکتور ال جی CineBeam 4K UST می تواند به یکی از گران قیمت ترین مدل های فعلی بازار تبدیل شود. ضمن اینکه تاریخ رسمی عرضه این دستگاه در روزها و هفته های آتی اعلام می شود.

منبع: gizmochina