بنکیو از یک ویدئو پروژکتور جدید در اروپا رونمایی کرده که به طور اختصاصی برای گیمرها طراحی شده است. مطابق با برنامه زمان بندی بنکیو، این دستگاه تا پایان سال جاری میلادی در کشورهای آمریکای شمالی نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. در ادامه بیشتر با مشخصات پروژکتور جدید بنکیو آشنا می شویم؛ با ما همراه باشید.

ویدئو پروژکتور شورت ترو بنکیو TH690ST برای کنسول های گیمینگ رونمایی شد

این دستگاه جدید با نام کامل BenQ TH690ST عرضه شده و از نسبت کنتراست 500000:1 بهره می برد. این میزان کنتراست باعث می شود تا رنگ مشکی عمق بیشتری پیدا کند و سایه روشن ها طبیعی تر به نظر برسند. ضمن اینکه این ویژگی بر روی ارتقای جزئیات تصویر در نواحی تاریک تصویر تأثیر زیادی دارد و به شما کمک می کند تا بر تک تک نقاط محیط بازی تسلط کامل داشته باشید. همچنین رزولوشن طبیعی این دستگاه 1080p اعلام شده و در آن از تکنولوژی DLP برای نمایش تصاویر استفاده شده است. نکته قابل توجه در این رابطه این است که این ویدئو پروژکتور محدوده رنگ های وسیع 84% DCI-P3 و 98% Rec.709 را پوشش می دهد و تصاویری واقعی همراه با رنگ های طبیعی را برای شما به ارمغان می آورد. تنوع رنگ های تحت پوشش ویدئو پروژکتور بنکیو TH690ST به اندازه ای است که حس و حال حضور در فضای بازی را برای گیمر شبیه سازی می کند.

در حالت استفاده معمولی، منبع نور ویدیو پروژکتور بنکیو TH690ST تا 20 هزار ساعت نیازی به تعمیر یا تعویض پیدا نخواهد کرد. پس با خیال راحت می توانید از آن بدون وقفه برای بازی کردن استفاده کنید! ضمن اینکه این دستگاه دارای حداکثر شدت روشنایی 2300 لومن است و توانایی نمایش محتوای HDR10 را دارد.

با توجه به شدت روشنایی ویدئو پروژکتور بنکیو TH690ST، بهتر است تا آن را در محیط های کم نورتر مورد استفاده قرار دهید. برای این کار پیشنهاد می کنیم تا در هنگام نمایش تصویر با این پروژکتور، چراغ های اتاق را خاموش کنید و پرده ها را بکشید تا نور محیط کمتر شود.

نکته دیگر، نسبت پرتاب کوتاه ویدئو پروژکتور بنکیو TH690ST است که امکان نمایش تصاویر در سایز بزرگ از فاصله ای کوتاه از پرده نمایش را ایجاد می کند. به طور دقیق تر باید گفت که این دستگاه قادر است تا از فاصله 1.5 متری از پرده نمایش، تصاویر 100 اینچی را به شما ارائه دهد. به این ترتیب برای استفاده از این پروژکتور نیازی به اتاق ها و پرده نمایش های بزرگ ندارید و می توانید آن را در اتاق پذیرایی یا حتی اتاق شخصی خود در منزل تان مورد استفاده قرار دهید. لازم به ذکر است که نسبت پرتاب این ویدئو پروژکتور 0.69 و میزان زوم آن 1.2 برابر است.

ویدئو پروژکتور شورت ترو بنکیو TH690ST برای کنسول های گیمینگ رونمایی شد

به سراغ ویژگی های گیمینگ آن برویم! پروژکتور بنکیو TH690ST دارای زمان پاسخ دهی 8.3 میلی ثانیه است و قادر است تا محتوای 1080p را با رفرش ریت 120 هرتز به نمایش بگذارد. البته به این نکته توجه داشته باشید که در زمان گیمینگ با وضوح 4K، رفرش ریت این پروژکتور 60 هرتز و زمان پاسخ دهی آن 33.4 میلی ثانیه خواهد بود. پس پیشنهاد می کنیم برای دستیابی به بهترین عملکرد ویدئو پروژکتور بنکیو TH690ST و تجربه حرفه ای تر گیمینگ، تنظیمات آن و کنسول بازی را بر روی 1080p قرار دهید.

به منظور تجربه گیمینگ بهتر، می توان این ویدئو پروژکتور جدید مناسب گیمینگ را بر روی Game Mode قرار داد. در این حالت کیفیت تصویر متناسب با میزان نور محیط ارتقا پیدا می کند و به صورت اتوماتیک بهینه سازی می شود. باید به این نکته هم اشاره کنیم که صدای ارائه شده توسط این ویدئو پروژکتور نیز به خوبی شما را راضی می کند! در این دستگاه از سیستم صوتی TreVolo و دو اسپیکر 5 وات استفاده شده که صدای محیطی 5.1 کاناله را به ارمغان می آورند و باعث می شود تا از انجام بازی لذت بیشتری ببرید.

تقریباً تمام کنسول های بازی نسل جدید به ویدئو پروژکتور بنکیو TH690ST قابل اتصال هستند. این دستگاه دارای پورت HDMI 2.0b است و از اتصال به پلی استیشن 5، نینتندو سوئیچ و ایکس باکس سری ایکس به خوبی پشتیبانی می کند.

ویدئو پروژکتور شورت ترو بنکیو TH690ST برای کنسول های گیمینگ رونمایی شد

بنکیو این گجت را برای استفاده در فضاهای داخلی طراحی کرده است. بد نیست بدانید که ابعاد پروژکتور مدل TH690ST برابر با 366x244x118 میلی متر و وزن آن برابر با 3.6 کیلوگرم است. به این ترتیب برای جابجا کردن از اتاقی به اتاق دیگر، کار سختی پیش رو نخواهید داشت. همچنین می توانید این پروژکتور را به خانه دوستان خود حمل کنید و لذت بازی کردن تیمی و دسته جمعی را تجربه نمایید.

این پروژکتور شورت ترو با برچسب قیمت 1198 دلار در اروپا و 1250 دلار در بریتانیا در دسترس قرار گرفته است. ضمن اینکه قیمت این دستگاه برای عرضه به بازارهای کشور آمریکا 1099 دلار خواهد بود.

منبع: gizmochina