تا همین اواخر، پیش بینی آیفون با پورت USB-C مانند یک رویا به نظر می رسید. اما اخیراً دو منبع معتبر که اخبار اپل را پوشش می دهند، اعلام کرده اند که اپل در حال آزمایش استفاده از پورت USB-C بر روی آیفون است. پس ممکن است در آیفون های نسل آینده شاهد تعبیه این پورت بر روی بدنه آنها باشیم.

آیا وجود پورت شارژ USB-C در آیفون های آینده خوب است یا بد؟

بنابر دلایل مختلفی، قرار دادن پورت شارژ USB-C در آیفون منطقی است، از جمله قوانین قریب الوقوع اتحادیه اروپا که آن را به پورت شارژر استاندارد انتخابی برای همه گجت های کوچک و متوسط تبدیل می کند. اما همانطور که مشتریان اپل که در سال 2012 حماسه اتصال 30 پین به پورت لایتنینگ را پشت سر گذاشتند، به یاد دارند که تغییر استاندارد شارژ خالی از چالش نیست. این درحالی است که اپل در برابر قرار دادن این چالش در بهترین آیفون های اخیر خود یعنی آیفون 12 و آیفون 13 مقاومت کرده است.

با این وجود، آیا کاربران اپل می ‌خواهند که این شرکت این تغییر بزرگ را انجام دهد و اینکه آیا این قضیه باعث ناراحتی آن ها می‌ شود یا آن را یک تغییر خوشایند می دانند؟ آیا شما هم فکر می ‌کنید که این تغییر در زمان مناسبی رخ داده است و یا حتی ارزش آن را دارد که در آینده شاهد یک آیفون بدون پورت باشیم؟

آیا وجود پورت شارژ USB-C در آیفون های آینده خوب است یا بد؟

مطمئناً برای کاربران چندین دستگاه، داشتن یک شارژر استاندارد ارجحیت دارد، اما بسیاری از کاربران نیز سرمایه‌ گذاری هنگفتی روی اکوسیستم لایتنینگ، خرید بلندگو، شارژر و غیره انجام داده ‌اند.

با این وجود، ممکن است سوال زیر ذهن شما را هم به چالش بکشد:

آیا وجود پورت شارژ USB-C در آیفون های آینده خوب است یا بد؟

آیا این زمان مناسبی است که اپل به آیفون دارای پورت USB-C روی آورد؟

همانطور که می دانید، برخی از کابل ‌ها و پورت ‌ها فقط از انتقال برق پشتیبانی می ‌کنند، برخی از انتقال داده پشتیبانی می ‌کنند، اما تنها برخی از پورت ها می ‌توانند مزایای کاملی را به شما ارائه دهند. در میان پورت های موجود، USB-C، استاندارد تر است و در چندین سال گذشته دستگاه های بسیاری به آن سوئیچ شده اند. همچنین اکنون 10 سال است که گوشی های آیفون با پورت لایتنینگ عرضه می شوند، بنابراین مسلماً زمان خوبی برای تغییر این پورت به USB تایپ C است. به همین ترتیب، در حال حاضر مردم بیش از هر زمان دیگری در حال سرمایه گذاری در اکوسیستم لایتنینگ می باشند. البته ذکر این نکته هم لازم است که پورت USB-C فناوری چندان جدیدی نیست و در بسیاری از دستگاه ها به فور دیده می شود، با این حال، به نظر می رسد زمان آن رسیده است که اپل این کار را انجام دهد و گوشی های خود را به این پورت شارژ تغییر دهد. به خصوص که ویدیوی ProRes در iPhone 13 Pro فایل های عظیمی تولید می کند که علاوه براشغال فضای زیاد، برای انتقال نیز به سرعت بالایی نیاز دارند. بنابراین وجود پورت USB-C در گوشی های آیفون به دلیل سرعت بالا در انتقال داده می تواند جابجایی فایل ها را به داخل کامپیوتر یا هر وسیله دیگری سریع تر کند.

منبع: imore