اگر از علاقه مندان به تکنولوژی باشید، احتمالاً تا به حال این خبر را شنیده اید که اپل در حال کار کردن بر روی یک هدست جدید است که به کاربران اجازه می دهد تا به تلفیقی از واقعیت افزوده (AR) و واقعیت ترکیبی (VR) دست پیدا کنند. اکنون گزارش های جدیدی در رابطه با هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر شده که اطلاعاتی را در رابطه با موتور قدرت دهنده این دستگاه فاش می کند!

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً به چیپ M2 مجهز خواهد بود

این اطلاعات توسط مارک گورمن که فرد شناخته شده ای در دنیای تکنولوژی به شمار می آید، منتشر شده است. بر مبنای این اطلاعات، غول کوپرتینویی دنیای تکنولوژی در هدست واقعیت ترکیبی AR/VR خود از تراشه تازه معرفی شده M2 استفاده خواهد کرد. برای کسانی که در این زمینه اطلاعات کمتری دارند باید بگوییم که تراشه M2 جدیدترین عضو خانواده تراشه های اپل سیلیکون است که قرار است به عنوان جانشین تراشه M1 به بازار عرضه شود. مطابق با اظهارات اپل، M2 نسبت به M1 از لحاظ عملکرد پردازنده تا 18 درصد و از لحاظ عملکرد پردازنده گرافیکی تا 35 درصد ارتقا پیدا کرده است.

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً به چیپ M2 مجهز خواهد بود

علاوه بر تراشه M2، هدست واقعیت ترکیبی اپل به 16 گیگابایت حافظه رم هم مجهز خواهد بود. مارک گورمن به این نکته هم اشاره کرده است که اپل برنامه دارد تا علاوه بر این هدست، چند دستگاه دیگر را نیز تولید کند که در میان آنها یک اسپیکر HomePod جدید نیز دیده می شود.

بر اساس گزارش هایی که پیش از این منتشر شده بود، هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمال دارد تا دارای دو چیپست باشد. Ming-Chi Kuo که یکی از افراد نزدیک به اپل به شمار می آید، عنوان کرده است که یکی از این چیپ ها از لحاظ سطح پرفورمنس مشابه با آخرین نسل تراشه های M1 عمل می کند؛ در حالیکه تراشه دیگر رده پایین تر است و برای پردازش دیتای جمع آوری شده از سنسورهای مختلف دستگاه کاربرد دارد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً به چیپ M2 مجهز خواهد بود

شایعات زیادی در رابطه با زمان عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل به گوش می رسد و حتی عده ای معتقدند که اپل از این هدست به شکلی بی سروصدا رونمایی کرده است! اپل به تازگی اعلام کرده است که این هدست به سیستم عامل RealityOS مجهز خواهد بود و توسعه دهندگان در فایل های log موجود در اپ استور، ارجاعاتی به این سیستم عامل و ویژگی های آن پیدا کرده اند. این موضوع باعث بروز این شائبه شده که عده ای از افراد با این سیستم عامل و هدست واقعیت ترکیبی اپل کار کرده اند! متأسفانه اپل در رابطه با تاریخ عرضه رسمی این هدست سکوت کرده و هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با زمان موجود شدن آن در بازار ارائه نداده است! حتی قرار بود که این هدست در مراسم WWDC 2022 معرفی شود که بنا به مشکلات سخت افزاری، به خصوص در زمینه طول عمر کوتاه باتری، این کار انجام نشد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که برنامه اپل برای هدست واقعیت ترکیبی AR/VR خود چه خواهد بود.

منبع: gizmochina