برای دستیابی به بالاترین کیفیت تصاویر هنگام استریم به یک وب کم رده بالا نیاز دارید تا تصاویر شما را با وضوح و شفافیت بالا ضبط کند! وب کم های زیادی در بازار وجود دارند که از قابلیت ها و امکاناتی متنوع و متعددی بهره می برند. به همین دلیل پیدا کردن وب کم مناسب استریم با کیفیت می تواند به یک چالش خسته کننده و سخت تبدیل شود. گروه تولید محتوای شرکت ایده برتر پارسیان در این مقاله به کمک شما آمده تا با معرفی و بررسی کامل یکی از رده بالاترین و حرفه ای ترین وب کم ها بتوانید مشکل شما را تا حد زیادی حل کنید! محصولی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم با عنوان وب کم Faceam توسط شرکت الگاتو طراحی و روانه بازار شده است! این مدل وب کم ساخت شرکت الگاتو با توجه به قابلیت ها و امکاناتی نظیر ضبط ویدئو با رزولوشن 1920x1080 همراه با نرخ فریم 60FPS، سنسور تصویر از نوع Sony Starvis CMOS، سازگاری با سیستم عامل هایی همچون Windows و Mac، هیت سینک اختصاصی، حافظه فلش، موتور قدرتمند پردازش تصویر، قابلیت انتقال داده با سرعت باورنکردنی از طریق رابط USB 3.0، پایه قابل تنظیم 1.4 اینچی، قابلیت ذخیره تنظیمات، میدان دید 82 درجه ای، قابلیت Optimized Fixed Focus و ... می تواند قابلیت ضبط تصاویر با بالاترین کیفیت را برایتان به ارمغان بیاورد!

وب کم Faceam الگاتو، محصولی برای حرفه ای ها!

طراحی  وب کم Elgato facecam

ظاهر شیک و جمع و جور از ویژگی هایی است که شرکت الگاتو در طراحی و ساخت وب کم Faceam بهره برده است! این مدل وب کم از ظاهر مستطیلی به همراه لنز دایره ای شکل برخوردار بوده و توانسته ظاهر کلاسیک طوری را به وب کم اضافه کند! حک شدن لوگوی الگاتو در قسمت بالایی و قسمت کناری وب کم نیز توانسته جذابیت آن را بیش از پیش بالا ببرد! شرکت Elgato در طراحی و ساخت وب کم Faceam از بدنه ای باکیفیت بهره برده که از مواد اولیه مرغوب ساخته شده است. این ویژگی باعث می شود تا این مدل وب کم در برابر ضربات وارده و یا سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی داشته باشد! از دیگر ویژگی هایی که در طراحی ظاهری این وب کم مشاهده می شود می توان به پایه های کاربردی آن اشاره کرد. پایه های این مدل وب کم نیز همانند بدنه آن از کیفیت بالایی برخوردار بوده و می تواند مقاومت بالایی داشته باشد! با استفاده از این پایه قادر خواهید بود وب کم را در موقعیت های مختلفی نصب کرده و از آن استفاده کنید. Elgato در طراحی این مدل وب کم خود از ابعاد مناسب 79x48x58 میلی متری و کم حجمی استفاده کرده تا فضای زیادی از شما اشغال نکند. وزن مناسب 96 گرمی نیز از دیگر ویژگی های طراحی شده وب کم Faceam الگاتو محسوب می شود. در ضمن شرکت الگاتو به منظور ارتباط آسان و بدون دردسر این مدل وب کم به کامپیوتر از کابلUSB  استفاده کرده است.

طراحی  وب کم Elgato facecam

لنز پیشرفته و سنسور پیشرفته وبکم الگاتو مدل facecam!

شرکت الگاتو به منظور بالا بردن کیفیت ضبط تصاویر و استریم از لنز درجه یک و سنسور بسیار پیشرفته استفاده کرده است. لنز استفاده شده در وب کم Faceam از 8 عدد عدسی تشکیل شده است! عدسی هایی که در ساخت لنز این مدل وب کم استفاده شده علاوه بر اندازه کوچکی که در اختیار دارند، دارای جنس شیشه ای بوده و به صورت ردیفی پشت سر هم طراحی شده اند! از دیگر ویژگی های لنز بکار رفته در وب کم Faceam می توان به میزان گشایشی برابر با 2.4 و فاصله کانونی برابر با 24 میلی متر اشاره کرد! قابلیت ها و ویژگی هایی که در طراحی لنز بکار رفته در این مدل وب کم استفاده شده این امکان را به کاربر می دهد تا هنگام ضبط، از تصاویری با بالاترین کیفیت بهره مند باشند! از امکاناتی که لنز استفاده شده در اختیار شما قرار می دهد نیز می توان به قابلیت ضبط تصاویر با رزولوشن 1920x1080 پیکسل و سرعتی برابر با 60FPS اشاره کرد. وب کم Faceam با توجه به کیفیت بالا و نرخ به روز رسانی 60FPS که در اختیار دارد قادر به ضبط تصاویر با نهایت کیفیت و جزئیات است.

در نتیجه می توان گفت که استفاده از این مدل وب کم با قابلیت ضبط تصاویر و رزولوشن 1080x1920 پیکسل به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید ویدئوهایی با کیفیت بالا ضبط کرده و برای اشتراک گذاری آن در پلتفرم هایی همچون Twitch، YouTube و یا سایت های داخلی همچون آپارات اقدام کنید. قطعا ویدئوهای ضبط شده با این مدل وب کم با توجه به کیفیت و وضوح بالایی که دارند می تواند به شما در جذب مخاطب کمک های زیادی کند! از دیگر امکاناتی که لنز تعبیه شده در اختیار شما قرار خواهد داد می توان به قابلیت فوکوس اتوماتیک تصاویر با توجه به شرایط نوری محیط در سریع ترین زمان و ضبط تصاویر با واقعی ترین و طبیعی ترین رنگ ها اشاره کرد. این قابلیت باعث می شود تا تصاویر ضبط شده در محیط های کم نور نیز از وضوح بالایی برخوردار باشند! سنسور پیشرفته نیز از دیگر امکاناتی است که شرکت الگاتو در ساخت وب کم Faceam مورد استفاده قرار داده است. این سنسور از نوع STARVIS CMOS بوده که توسط شرکت نام آشنای SONY ساخته شده است. این سنسور به کاربر این امکان را می دهد تا در محیطی همانند اتاق تصاویری بدون نویز همراه با بالاترین وضوح و بیشتری جزئیات را ضبط کنند! لازم به ذکر است که شرکت Elgato علاوه بر امکانات یاد شده در طراحی این مدل وب کم از مدارهای پیشرفته ای نیز بهره برده است.

لنز پیشرفته و سنسور پیشرفته وبکم الگاتو مدل facecam!

هیت سینک اختصاصی و حافظه فلش وب کم الگاتو Elgato facecam

از امکاناتی که به صورت اختصاصی در هنگام طراحی و ساخت این مدل از وب کم استفاده شده می توان به هیت سینک اختصاصی اشاره کرد. با این ویژگی می توان گفت که کاربر قادر است بدون هیچ چالشی در محیط هایی با دمای بالا از وب کم Faceam الگاتو استفاده کند! از دیگر امکانات موجود در این مدل وب کم نیز می توان به حافظه فلش اشاره کرد. با توجه به این قابلیت این امکان را خواهید داشت تا تنظیمات خود را پس از تغییر ذخیره کرده و دیگر نگران به هم خوردن تنظیمات نشوید! با این ویژگی دیگر فرقی نمی کند که از کدام سیستم و یا به کدام دستگاه متصل هستید! وب کم Faceam با توجه به برخورداری از قابلیت چرخش 82 درجه ای این امکان را به شما خواهد داد تا برای تغییر زاویه دید وب کم به جای جابجا کردن لپ تاپ و یا مانیتور، وب کم را به سمت سوژه مورد نظر خود بچرخانید!

شرکت الگاتو به منظور بی نیاز کردن کاربر از تهیه میکروفون جداگانه و صرف هزینه های اضافه در ساخت وب کم Faceam از میکروفون داخلی استفاده کرده است. میکروفون تعبیه شده در این مدل وب کم با توجه به حساسیت بالایی که در اختیار دارد می تواند صدای کاربر را با بالاترین شفافیت به طرف مقابل منتقل کند! در ضمن شرکت الگاتو به منظور انتقال با حداکثر سرعت و برقراری ارتباط با کم ترین تاخیر از رابط USB 3.0 در ساخت این مدل وب کم استفاده کرده است. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که الگاتو جهت کاهش حداقل تاخیر و رسیدن به حداکثر کیفیت از فرمت YUV برای ضبط ویدئوها استفاده کرده است! از ویژگی های این فرمت نیز می توان به عدم نیاز رمزگشایی و رمزگذاری دوباره اشاره کرد!

منبع: elgato