اگر قصد دارید یک ساعت اندرویدی کاربردی و قابل اعتماد در طول تمرین داشته باشید گلکسی واچ 5 پرو گزینه ای بسیار مناسب برای شماست. در مقابل، Venu 2 Plus ورزشکاران جدی را هدف قرار می دهد که می خواهند ساعتی شیک تر و متصل به گوشی هوشمند نسبت به آنچه که Garmin به طور معمول ارائه می دهد، داشته باشند. به عبارت دیگر، هر دو گزینه ‌های عالی هستند که قیمت بالایی دارند و همواره تلاش می ‌کنند به بهترین ‌های هر دو جهان برسند.

در این پست، Samsung Galaxy Watch 5 Pro را در مقابل Garmin Venu 2 Plus قرار داده ایم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید کدام ساعت مناسب تر است.

همچنین لازم به ذکر است که ما در مقاله دیگری ساعت هوشمند Garmin Venu 2 Plus را در مقابل Garmin Vivoactive 4 قرار داده ایم و شما می توانید برای مشاهده این مقاله نیز به سایت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید.

Samsung Galaxy Watch 5 Pro در مقابل Garmin Venu 2 Plus: مقایسه دو ساعت هوشمند تناسب اندام

Samsung Galaxy Watch 5 Pro در مقابل Garmin Venu 2 Plus: طراحی و نمایشگر

می توان گفت که Samsung Galaxy Watch 5 Pro طراحی بحث برانگیزی دارد. سامسونگ در این ساعت، از همان قاب دیجیتالی شبیه اکثر مدل های Galaxy Watch استفاده کرده است، بنابراین می توانید انگشت خود را دور نمایشگر بچرخانید و در منو پیمایش کنید.

جای تعجب نیست که سامسونگ طراحی قدیمی را کنار گذاشته و در عوض گلکسی واچ 5 پرو را با یک باتری بزرگ بسته بندی کرده است. وزن آن بدون بند 46.5 گرم و با بند نزدیک به 70 گرم است. ضخامت آن نیز حدود 15 میلی متر است. سامسونگ ساعت‌ های سری 4 را به گونه ‌ای طراحی کرد که بیشتر روی مچ شما قرار بگیرد و نتایج دقیق ‌تری را به شما ارائه دهد.

Garmin Venu 2 Plus، نیز یک صفحه نمایش لمسی با حاشیه های مشکی ضخیم اما بدون قاب چرخشی دارد، که باعث می شود آن بخش از نمایشگر از نظر عملکردی بی استفاده باشد.

اگرچه Venu 2 Plus با وزن 51 گرمی سبک وزن نیست، اما Venu 2 Plus به بدی Galaxy Watch 5 Pro نیست زیرا  ساعت هوشمند Galaxy Watch 5 Pro با یک باتری حجیم عرضه شده تا صفحه نمایش AMOLED و میکروفون یا بلندگوی خود را تامین کند و در عین حال بتواند به عملکرد معمولی باتری گارمین برسد. البته ناگفته نماند که ضخامت این ساعت 12.6 میلی متر است و پوشیدن آن کمی راحت تر است.

Samsung Galaxy Watch 5 Pro در مقابل Garmin Venu 2 Plus: طراحی و نمایشگر

هر دو ساعت به دکمه های اختصاصی "انتخاب" و "بازگشت" مجهز شده اندز، که در صورت لمس طولانی امکان دسترسی به میانبرهای دیگر را فراهم می کنند. البته دکمه سومی هم وجود دارد که گارمین آن را به طور خاص برای میانبرهای قابل تنظیم به ویژگی های مورد علاقه شما تعبیه کرده است و دکمه اصلی آن شما را مستقیماً به منوی تمرین می برد. در مقایسه، سامسونگ میانبرهای Google Assistant/Bixby و Google Pay/Samsung Pay را روی دو دکمه خود تنظیم کرده است. همچنین در صورت پیمایش می توانید تمرینات Samsung Health را بیابید، از آنجاییکه Galaxy Watch 5 Pro عملکردهای زیادی دارد، نمی ‌توان دکمه ‌ای را به‌ صورت اختصاصی برای تناسب اندام تنظیم کرد.

در ادامه باید بگوییم که هر دو ساعت کیفیت بصری بسیار مشابهی دارند. Venu 2 Plus 0.1 اینچ کوچکتر از Galaxy Watch 5 Pro 1.4 اینچی است، اما تراکم پیکسلی هر دو بسیار مشابه است (452 در مقابل 454)، بنابراین کاهش بصری قابل توجهی مشاهده نمی شود. ساعت سامسونگ از Wear OS 3 پشتیبانی می کند، بنابراین بسیار مهم است که نمایشگر بزرگتری داشته باشد.

جایی که سامسونگ یک قدم جلوتر است، در مواد ساعتش است. گلکسی واچ 5 پرو دارای صفحه نمایش شیشه ای یاقوت کبود و قاب تیتانیومی است. در مقابل، Venu 2 Plus یک قاب فولادی ضد زنگ دارد، و از محافظ شیشه Gorilla Glass 3 بهره می‌ برد.

Samsung Galaxy Watch 5 Pro در مقابل Garmin Venu 2 Plus: مشخصات، عمر باتری و سازگاری

هر دو دستگاه به عنوان یک ساعت هوشمند، ویژگی‌ های مشترک زیادی از جمله: میکروفون و بلندگو، توانایی پاسخگویی به تماس ‌های بلوتوث یا صحبت با دستیارهای صوتی، GPS داخلی و ذخیره‌ سازی موسیقی در صورت رها کردن گوشی، NFC Tap-to-Pay، سنسور ضربان قلب و نظارت بر اکسیژن خون دارند.

ساعت گارمین دقیقاً نمی ‌گوید چقدر فضای ذخیره ‌سازی ارائه می دهد، اما می توانید حدود 650 آهنگ را بر اساس اندازه و کیفیت فایل ‌ها و همچنین صفحه‌ های ساعت سفارشی از برنامه Garmin Connect IQ ذخیره کنید. با گلکسی واچ 5 پرو نیز می ‌توانید هزاران آهنگ را در 16 گیگابایت جای دهید، اما احتمالاً مقدار زیادی از این فضای ذخیره ‌سازی را در سایر برنامه ‌ها مصرف خواهید کرد.

بارزترین تفاوت بین این دو ساعت عمر باتری آنهاست. Garmin Venu 2 Plus، در هر بار شارژ می ‌تواند 9 روز دوام بیاورد، درصورتیکه سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو 72 تا 80 ساعت در هر بار شارژ دوام می آورد و به لطف سرعت شارژ 10 واتی جدید می تواند سریعتر شارژ شود.

Samsung Galaxy Watch 5 Pro در مقابل Garmin Venu 2 Plus: مشخصات، عمر باتری و سازگاری

Samsung Galaxy Watch 5 Pro در مقابل Garmin Venu 2 Plus: نرم افزار و حسگرها

همه ویژگی ‌ها و ابزارهایی که با Wear OS 3 ارائه می شوند، فایده ‌ای ندارند. کافی است بگوییم، این سیستم عامل به شما یک اتصال قابل اعتماد با تلفن Android می ‌دهد تا بتوانید اعلان ‌ها را بررسی کرده و به آنها پاسخ دهید. هزاران برنامه Wear وجود دارد که با برنامه های تلفن شما جفت می شوند. ساعت ‌های گارمین اعلان ‌ها را نشان می ‌دهند، اما به شما اجازه نمی ‌دهند کاری با آنها انجام دهید، و تنها ادغام شخص ثالث آنها، صادر کردن داده‌ های در حال اجرا به سایر برنامه ‌های در حال اجرا است.

با تمرکز بر داده‌ های Samsung Health در مقابل Garmin Connect، هر دو ساعت می ‌توانند به طور مداوم ضربان قلب و اکسیژن خون شما را ردیابی کنند تا تلاش شما را در طول تمرین اندازه‌گیری کنند، تغییرات ضربان قلب (HRV) را برای تشخیص سطوح استرس یا AFib بررسی کنند و کیفیت خواب شما را ارزیابی کنند. همچنین هر دو ساعت دقیقه ‌های شدت گارمین یا زمان فعال سامسونگ را ردیابی می ‌کنند که نشان می‌ دهد ضربان قلب شما چقدر به سطوح فعالیت می ‌رسد. بنابراین خلاصه ‌ای از سطح سلامت و تناسب اندام فعلی بدن خود را بر اساس داده ‌های ردیابی شده دریافت خواهید کرد.

گارمین از این داده ‌ها استفاده می ‌کند تا امتیاز باتری بدن را به شما بدهد، و به شما امکان می‌ دهد بر اساس خواب، تمرینات، استرس و رژیم غذایی ‌تان میزان استقامت خود را بدانید. همچنین سطح هیدراتاسیون، چرخه های قاعدگی، تنفس در دقیقه و سایر داده های مفیدی را که امتیاز شما را نشان می دهد، ردیابی می کند. و به لطف Garmin Coach، می ‌توانید تقویم‌ های تمرینی را بر اساس معیارهای خاصی مانند تمرین ماراتن به ساعت خود اضافه کنید، بنابراین وقتی یک حالت ورزشی مانند دویدن را شروع می ‌کنید، یک تمرین توصیه ‌شده روزانه ظاهر می ‌شود.

Samsung Galaxy Watch 5 Pro در مقابل Garmin Venu 2 Plus: نرم افزار و حسگرها

Samsung Health توانایی تبدیل داده ‌ها به توصیه ‌های عملی را ندارد و شما را تشویق می‌ کند تا تعداد گام‌ های روزانه، زمان فعال و کالری سوزانده شده خود را بدون هیچ زمینه ‌ای از تلاش‌ های روز قبل پاک کنید. همچنین گارمین از نمایشگر AMOLED Venu 2 Plus برای نمایش 1600 تمرین متحرک روی مچ دست شما بهره می برد.

اساساً، سامسونگ برای نرم افزارهای غیر تناسب اندام برنده می شود و گزینه های برنامه های ورزشی متنوعی دارد، در حالی که گارمین فقط به خودش متکی است. اما با توجه به اینکه ابزارهای تناسب اندام گارمین چقدر خوب هستند، اگر این اولویت شماست، همچنان Venu 2 Plus را ترجیح می دهید. البته، خریدارانی که اطلاعات سلامت بیشتری را می خواهند، می توانند Galaxy Watch 5 Pro را انتخاب کنند. چرا که این ساعت هوشمند دارای سنسور BIA است که ترکیب بدن شما را اندازه گیری می کند تا بتوانید درصد چربی و عضله خود را در میان داده های دیگر بررسی کنید. و از نظر فنی دارای یک سنسور دما است که داده های خواب را دقیق تر می کند، اگرچه سامسونگ هنوز این سنسور را فعال نکرده است.

منبع: androidcentral