در حال حاضر بسیاری از اپلیکیشن های پیام رسان اندرویدی اجازه ارسال فایل های حجیم را به کاربران خود نمی دهند؛ به جز تلگرام که امکان ارسال فایل با حجم 2 گیگابایت را نیز برای کاربران خود فراهم آورده است. در طرف مقابل، اپلیکیشن های سیگنال و واتس اپ دارای محدودیت حجم در ارسال فایل به میزان 100 مگابایت هستند. اما به نظر می رسد که در آینده ای نه چندان دور، این شرایط تغییر خواهد کرد!

واتس اپ در حال تست قابلیت ارسال فایل های حجیم تر در رقابت با تلگرام است

مطابق با مطلبی که بر روی وب سایت WABetaInfo منتشر شده، واتس اپ در حال تست قابلیت ارسال فایل با حجم بیشتر است. این اپلیکیشن تحت مالکیت متا قصد دارد تا به کاربران خود اجازه دهد تا بتوانند فایل های با حجم 2 گیگابایت را در چت های خود ارسال کنند. در حال حاضر این ویژگی برای تعداد کمی از کاربران نسخه بتای واتس اپ در آرژانتین فعال شده است.

هنوز مشخص نیست که این تغییر در محدودیت حجم فایل های ارسالی چه زمانی برای تمامی کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت. اما چیزی که مشخص است این است که این قابلیت در کنار ویژگی ایموجی های متحرک، اپلیکیشن واتس اپ را از بسیاری جهات ارتقا خواهد داد. واتس اپ قصد دارد تا از این طریق به رقیبی جدی تر برای تلگرام تبدیل شود و انحصار این پیام رسان در این زمینه ها را به چالش بکشد.

واتس اپ در حال تست قابلیت ارسال فایل های حجیم تر در رقابت با تلگرام است

این ویژگی با نسخه های بتای 2.22.8.5، 2.22.8.6 و 2.22.8.7 واتس اپ بر روی اندروید سازگار خواهد بود. همچنین نسخه 22.7.0.76 واتس اپ بر روی iOS از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد.

ارتقای محدودیت حجم فایل به خصوص در این دوران که حجم عکس ها و ویدئوهای ضبط شده با گوشی ها افزایش پیدا کرده می تواند بسیار مفید باشد. گوشی های پرچم دار فعلی همگی به دوربین های حرفه ای مجهز هستند و ویدئوها و عکس های ثبت شده با آنها از بالاترین کیفیت برخوردارند. کیفیت بالا به حجم بیشتر منجر می شود و از این جهت ارسال بسیاری از ویدئوها و عکس های ثبت شده با دوربین گوشی های جدید با واتس اپ امکان پذیر نیست. به همین دلیل واتس اپ قصد دارد تا این محدودیت را از بین ببرد تا کاربران به سمت استفاده از تلگرام تمایل پیدا نکنند!

واتس اپ در حال تست قابلیت ارسال فایل های حجیم تر در رقابت با تلگرام است

واتس اپ اعلام کرده است که این ویژگی به صورت همگانی برای تمامی کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت. تا زمانی که این ویژگی به مرحله اجرا درآید، کاربران برای ارسال فایل های حجیم و Share آنها در چت ها، گروه ها و کانال ها باید از تلگرام استفاده کنند. این اپلیکیشن توانسته با قابلیت های این چنینی، تعداد کاربران خود را در مدت زمانی کوتاه افزایش دهد و به رقیبی جدی برای واتس اپ تبدیل شود. به طوری که در حال حاضر در بسیاری از کشورها میزان استفاده از تلگرام از واتس اپ بیشتر است و پیش بینی می شود تا در آینده ای نزدیک، استقبال از این اپلیکیشن بیشتر نیز بشود. در همین راستا واتس اپ در صدد ارتقای ویژگی های اپلیکیشن خود برآمده است.

منبع: androidcentral