به نظر می رسد که واتس اپ قصد دارد تا انتقال سابقه چت ها از گوشی های اندرویدی به آیفون را نسبت به گذشته آسان ترکند. این موضوع را می توان از تغییراتی که در آخرین آپدیت نسخه بتای این اپلیکیشن که برای iOS منتشر شده، متوجه شد.

واتس اپ به زودی انتقال چت ها از اندروید به iOS را آسان تر می کند

مطابق با اطلاعاتی که بر روی وب سایت WABetaInfo منتشر شده، نسخه جدید بتای واتس اپ برای سیستم عامل iOS شامل امکاناتی است که انتقال چت ها از گوشی های اندرویدی به گوشی های اپل را راحت تر از قبل می کند. این طور که به نظر می رسد، واتس اپ برای این منظور از اپلیکیشنی به نام Move to iOS بهره خواهد برد که در زمینه انتقال اطلاعات به آیفون کارایی بالایی دارد.

سال گذشته بود که واتس اپ از همکاری گوگل و اپل به منظور تسهیل انتقال چت ها بین پلتفرم های این دو شرکت خبر داد. این همکاری در مرحله اول بر روی گوشی های سامسونگ اجرا شد و اکنون به نظر می رسد که برای گوشی های آیفون نیز به زودی اجرا خواهد شد. به این ترتیب اگر قصد دارید تا گوشی اندرویدی خود را کنار بگذارید و یک گوشی آیفون بخرید، به سادگی می توانید چت های واتس اپ خود را به گوشی جدیدتان منتقل کنید! همچنین این ویژگی برای کاربرانی که از هر دو نوع گوشی های اندرویدی و iOS به صورت هم زمان در کسب و کار خود استفاده می کنند کارایی بالایی خواهد داشت.

وب سایت WABetaInfo چند اسکرین شات را نیز منتشر کرده که نشان می دهند که انتقال چت ها از اندروید به iOS چه ظاهری خواهد داشت. طبعاً برای این که پروسۀ انتقال چت ها آغاز شود، باید به اپلیکیشن واتس اپ اجازه دسترسی به تاریخچه چت های خود را بدهید. در ادامه اسکرین شات های ذکر شده را مشاهده می کنید:

واتس اپ به زودی انتقال چت ها از اندروید به iOS را آسان تر می کند

متأسفانه آن طور که به نظر می رسد، شما تنها یک بار پنجره مربوط به آغاز شدن انتقال چت ها را مشاهده می کنید و اگر در حین انجام پروسه انتقال آن را کنسل یا اسکیپ کنید، شانس انتقال سابقه چت ها از اندروید به iOS را از دست خواهید داد!

در نسخه بتای اپلیکیشن واتس اپ برای iOS به اطلاعات دیگری نیز می توانید دسترسی پیدا کنید. از جمله اینکه کدام نسخه های اندروید و iOS با این قابلیت جدید سازگار هستند. هنوز مشخص نیست که در چه تاریخی نسخه نهایی واتس اپ از انتقال چت از اندروید به iOS به طور کامل پشتیبانی خواهد کرد. با اضافه شدن این قابلیت به واتس اپ، کاربران دیگر نیازی به اپلیکیشن های third party برای انتقال چت ها بین دو پلتفرم گوگل و اپل نخواهند داشت و تنها با چند لمس ساده و در زمانی کوتاه قادر به انجام این کار خواهند بود. توجه داشته باشید که مدت زمان انتقال اطلاعات به تعداد چت ها و پیام ها بستگی خواهد داشت و برای همه کاربران یکسان نیست.

منبع: androidcentral