هدست واقعیت مجازی Meta Quest 2 رقبای بین المللی چندانی ندارد و می توان آن را یکه تاز بازار هدست های VR دانست. با این وجود Pico و شرکت مادر آن، ByteDance قصد دارند تا در این شرایط تغییراتی ایجاد کنند! به تازگی Pico اعلام کرده است که قصد دارد تا هدست واقعیت مجازی Neo 3 Link را به بازارهای شش کشور اروپایی عرضه کند. این در حالی است که تا پیش از این فروش هدست های این شرکت به بازار کشور چین محدود می شد.

هدست واقعیت مجازی Pico Neo 3 Link به عنوان یک رقیب جدی برای Quest 2 به بازار عرضه می شود

هدست Pico Neo 3 Link به احتمال قوی برای کاربران Quest 2 چندان ناشناخته نخواهد بود. در این هدست VR از چیپست اسنپ دراگون XR2 استفاده شده که شاهد به کار رفتن آن در Quest 2 نیز بوده ایم. همچنین هر دوی این هدست های  واقعیت مجازی به 6 گیگابایت حافظه رم مجهزند و در آنها از چهار دوربین داخلی-خارجی برای ردیابی استفاده شده است. باید به این نکته هم اشاره کنیم که باتری هر دوی این هدست ها تا 3 ساعت شارژدهی دارد. هدست های Pico Neo 3 Link و Quest 2 در موارد دیگری مانند کنترلرهای حرکتی و ظرفیت حافظه داخلی (256 گیگابایت) نیز با یکدیگر شباهت دارند.

این میزان شباهت، قصد جدی Pico برای بر هم زدن معادلات در بازار هدست های مجازی را بیش از پیش آشکار می کند! چرا که این مشخصات کار را برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان برای تبدیل بازی های Quest 2 برای سازگاری با Pico بسیار راحت تر می کند!

هدست واقعیت مجازی Pico Neo 3 Link به عنوان یک رقیب جدی برای Quest 2 به بازار عرضه می شود

در حال حاضر Pico Neo 3 Link با 120 بازی و 50 اپلیکیشن سازگار است و قرار است تا 30 بازی دیگر نیز به این مجموعه اضافه شود. در لیست این بازی ها نام عنوان هایی مانند After the Fall، Superhot، Walkabout Mini Golf و Eleven Table Tennis دیده می شود؛ بازی هایی که در میان بازی های Quest 2 نیز قرار دارند و جزء بهترین بازی های سازگار با این هدست واقعی مجازی به شمار می آیند.

اما این هدست جدید با Quest 2 چه تفاوتی دارد؟ مهم ترین تفاوت این دو، مجهز بودن Neo 3 Link به کابل DisplayPort است که باعث انتقال دیتای با کیفیت تر و سریع تر نسبت به کابل Quest Link می شود. این ویژگی می تواند این هدست را در میان کاربران Steam VR محبوب تر کند. این هدست نسبت به Quest 2 حدود 3.5 اونس (99 گرم) سنگین تر است، اما توزیع وزن بهتری دارد و پشت آن به سبک Elite Strap طراحی شده است.

نکته جالب دیگر این است که هدست Neo 3 Link (همراه با کابل و بند) با قیمت مشابه Quest 2 256GB به بازار عرضه شده است. این در حالی است که بند Oculus Elite Strap و کابل Link Cable به صورت مجزا به فروش می رسند و کاربران Quest 2 باید هزینه های اضافه تری را متحمل شوند. این هم یک دلیل دیگر بر جذابیت بیشتر محصول Pico است!

هدست واقعیت مجازی Pico Neo 3 Link به عنوان یک رقیب جدی برای Quest 2 به بازار عرضه می شود

منبع: androidcentral