کروم بوک ها دستگاه هایی سبک، انعطاف پذیر و با دوامی هستند که از طول عمر بالایی بهره می برند. امروزه در سال 2021 بسیاری از کروم بوک ها پورت USB-A و درگاه کارت حافظه را کنار گذاشته اند و از پورت های USB-C چند منظوره برای اتصال به دستگاه های دیگر استفاده می کنند. در این شرایط کاربرانی که قصد خرید کروم بوک دارند، دو انتخاب پیش روی خود می بینند: یا باید تمام تجهیزات جانبی خود را ارتقا داده و از لوازم سازگار با رابط USB-C استفاده کنند؛ یا می توانند یک هاب USB-C خریداری کرده و همچنان از کیبورد USB-A خود استفاده کرده یا کارت حافظه SD دوربین خود را به راحتی از طریق آن به کروم بوک متصل کنند. بعضی از هاب های USB-C از مانیتورهای HDMI هم پشتیبانی می کنند و به پورت اترنت (شبکه) مجهزند. همچنین برخی از این هاب ها با تکنولوژی فست شارژ Power Delivery سازگارند و نیازهای شما برای شارژ گوشی موبایل و دیگر دستگاه های مورد نظرتان را برطرف می کنند. در لیست زیر چند مدل از بهترین هاب های USB-C را معرفی کرده ایم که می توان از آنها در ارتباط با کروم بوک استفاده کرد. برای مشاهده سایر این مدل ها به مقاله «مناسب ترین هاب های USB-C برای کروم بوک (بخش اول)» بر روی سایت ما مراجعه کنید.

هاب HooToo 6-in-1 – جمع و جور و شیک

هاب HooToo 6-in-1 – جمع و جور و شیک

این هاب دارای بدنه صیقلی و زیبایی از جنس آلومینیوم است و ابعاد کوچکی دارد. به این ترتیب برای حمل و جابجایی آن مشکلی نخواهید داشت. نکته قابل توجه در رابطه با هاب HooToo مجهز بودن آن به پورت HDMI با قابلیت پشتیبانی از سیگنال های 4K است. همچنین این هاب از قابلیت شارژدهی سریع با توان 100 وات برخوردار است و بالاترین سرعت در شارژ دستگاه های دیگر را به ارمغان می آورد.

هاب Anker PowerExpand 6-in-1 – باریک و بلند!

هاب Anker PowerExpand 6-in-1 – باریک و بلند!

این هاب محصول انکر دارای طراحی منحصر به فردی است و به دو پورت USB-A و پورت های HDMI و اترنت مجهز می باشد. پس علیرغم ابعاد کوچک، این هاب کارایی بالایی دارد و امکان اتصال انواع دستگاه ها به کروم بوک را فراهم می آورد. ضمن اینکه این هاب از لوازم جانبی USB-C پشتیبانی می کند و از قابلیت شارژدهی به دستگاه های دیگر برخوردار است. پس می توان گفت که هاب انکر PowerExpand 6-in-1 تمام نیازهای شما را به خوبی برطرف می کند و باعث افزایش کارایی کروم بوک در اتصال به لوازم جانبی مختلف می شود.

هاب Uni USB-C Hub with 4ft Cord – مجهز به کابل 1.2 متری

هاب Uni USB-C Hub with 4ft Cord – مجهز به کابل 1.2 متری

با استفاده از این هاب می توانید لوازم جانبی مختلف را در حالی که فاصله زیادی با کروم بوک دارند، به آسانی به آن متصل کنید. هاب Uni USB-C به کابل 1.2 متری مجهز است و به شما این امکان را می دهد تا کیبورد، وبکم USB و میکروفون خود را با فاصله ای نسبتاً زیاد به کروم بوک اتصال دهید. به این ترتیب فضای بیشتری برای مانور دادن جهت اتصال لوازم جانبی به کروم بوک در اختیار خواهید داشت. شاید تنها نکته منفی این هاب پشتیبانی نکردن آن از فناوری شارژ سریع برای شارژ کردن دستگاه های دیگر باشد.

داک Anker PowerExpand 12-in-1 USB-C PD Media Dock – دستگاهی بین داک و هاب

داک Anker PowerExpand 12-in-1 USB-C PD Media Dock – دستگاهی بین داک و هاب

این دستگاه در واقع یک پایگاه داک (Dock Station) است اما همانند هاب های USB-C از فناوری فست شارژ PD پشتیبانی می کند. همچنین این دستگاه نسبت به یک پایگاه داک ابعاد کوچکتری دارد. با استفاده از داک Anker PowerExpand 12-in-1 به سه پورت USB-A، پورت های HDMI و DisplayPort و درگاه های کارت حافظه SD و microSD دست پیدا خواهید کرد. همچنین این داک به پورت اترنت هم مجهز است.

برای خرید انواع کروم بوک موجود در بازار و لوازم جانبی آن با بهترین قیمت با شماره 73027-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی های لازم در این زمینه را به شما ارائه دهند.

منبع: androidcentral