کروم بوک ها دستگاه هایی سبک، انعطاف پذیر و با دوامی هستند که از طول عمر بالایی بهره می برند. امروزه در سال 2021 بسیاری از کروم بوک ها پورت USB-A و درگاه کارت حافظه را کنار گذاشته اند و از پورت های USB-C چند منظوره برای اتصال به دستگاه های دیگر استفاده می کنند. در این شرایط کاربرانی که قصد خرید کروم بوک دارند، دو انتخاب پیش روی خود می بینند: یا باید تمام تجهیزات جانبی خود را ارتقا داده و از لوازم سازگار با رابط USB-C استفاده کنند؛ یا می توانند یک هاب USB-C خریداری کرده و همچنان از کیبورد USB-A خود استفاده کرده یا کارت حافظه SD دوربین خود را به راحتی از طریق آن به کروم بوک متصل کنند. بعضی از هاب های USB-C از مانیتورهای HDMI هم پشتیبانی می کنند و به پورت اترنت (شبکه) مجهزند. همچنین برخی از این هاب ها با تکنولوژی فست شارژ Power Delivery سازگارند و نیازهای شما برای شارژ گوشی موبایل و دیگر دستگاه های مورد نظرتان را برطرف می کنند. در لیست زیر چند مدل از بهترین هاب های USB-C را معرفی کرده ایم که می توان از آنها در ارتباط با کروم بوک استفاده کرد. برای مشاهده سایر این مدل ها به مقاله «مناسب ترین هاب های USB-C برای کروم بوک (بخش دوم)» بر روی سایت ما مراجعه کنید.

هاب Anker USB C Hub, PowerExpand+ 7-in-1 – مناسب برای لوازم جانبی USB-C

هاب Anker USB C Hub, PowerExpand+ 7-in-1 – مناسب برای لوازم جانبی USB-C

انکر تعداد بسیار زیاد و متنوعی از هاب های USB-C را روانه بازار کرده و یکی از شرکت های پیشرو در این زمینه به شمار می آید. هاب PowerExpand+ 7-in-1 را می توان یکی از بهترین هاب های ساخت این شرکت دانست که علاوه بر پورت های USB-C معمولی، به یک پورت اضافی برای انتقال دیتا مجهز است. از طریق این پورت می توانید فلش مموری USB-C خود را به کروم بوک متصل کرده و اطلاعات مورد نظرتان را به آن انتقال دهید. ضمن اینکه این هاب از فناوری فست شارژ PD پشتیبانی می کند و می توان از آن برای شارژ کردن دستگاه های دیگر بهره برد.

هاب Uni USB-C – یک هاب جیبی با قابلیت حمل آسان

هاب Uni USB-C – یک هاب جیبی با قابلیت حمل آسان

این هاب دارای ابعاد کوچکی است (هم اندازه یک کارت اعتباری) و به شما اجازه می دهد تا از کابل دلخواه خود برای اتصال آن به کروم بوک استفاده کنید. اکثر هاب های USB-C دارای کابل های کوتاهی هستند؛ اما با استفاده از هاب Uni USB-C می توانید از کابل های C-to-C با طول زیاد استفاده کنید و محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت. لازم به ذکر است که این هاب در دو مدل عرضه شده است: مدل 6-in-1 که فاقد پورت اترنت است و مدل 8-in-1 که به پورت اترنت مجهز می باشد.

هاب Aukey CBC71 8-in-1 – انعطاف بالا در اتصال به انواع دستگاه ها

هاب Aukey CBC71 8-in-1 – انعطاف بالا در اتصال به انواع دستگاه ها

این محصول مدل ارتقا یافته هاب Aukey Link PD است که به پورت اترنت نیز مجهز شده و میزان کارایی آن ارتقا یافته است. هاب Aukey CBC71 علاوه بر پورت های USB-C، به سه پورت USB-A هم مجهز است و طیف وسیعی از دستگاه های USB را پشتیبانی می کند. همچنین این هاب با فناوری فست شارژ با توان عالی 100 وات سازگار است و بالاترین سرعت در هنگام شارژدهی به دستگاه های دیگر را به ارمغان می آورد. از دیگر امکانات این هاب کارآمد باید به مجهز بودن به پورت HDMI (با پشتیبانی از سیگنال های 4K) و درگاه های کارت حافظه SD و microSD اشاره کرد.

هاب 7-in-1 Plugable – کارایی بالا در مواقع ضروری

هاب 7-in-1 Plugable – کارایی بالا در مواقع ضروری

برند Plugable بیشتر برای Dock Station های خود شناخته می شود. اما هاب USB-C این شرکت نیز یکی از هاب های کارآمد و قدرتمند موجود در بازار است که از ابعاد جمع و جوری برخوردار بوده و قیمت مناسبی نیز دارد. اگر به دنبال یک هاب برای اتصال مانیتور و برخی لوازم جانبی دیگر به کروم بوک هستید، هاب 7-in-1 Plugable یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود.

هاب VAVA USB C – دارای پورت اترنت

هاب VAVA USB C – دارای پورت اترنت

در خوابگاه یا محل زندگی خود به وای فای احتیاج دارید؟ برای انجام کارهای روزانه خود به اتصال ثابت و پر سرعت به اینترنت نیاز دارید؟ به دلیل دورکاری قصد برگزاری جلسات کاری خود را به صورت آنلاین دارید؟ اگر از کروم بوک استفاده می کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک هاب USB-C مجهز به اترنت است. در شرایطی که اغلب این هاب ها قیمت بالایی دارند، هاب محصول شرکت VAVA یک پورت اترنت در کنار چند پورت کاربردی دیگر را با یک قیمت مناسب در اختیار کاربر قرار می دهد. این هاب از نوع 8-in-1 است و تمام نیازهای شما را به خوبی برطرف می کند. در ادامه با بخش دوم این مقاله با ما همراه باشید.

برای خرید انواع کروم بوک موجود در بازار و لوازم جانبی آن با بهترین قیمت با شماره 73027-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی های لازم در این زمینه را به شما ارائه دهند.

منبع: androidcentral