همانطور که میدانید لپ تاپ های Surface مایکروسافت بسیار جذاب و محبوب هستند که سرفیس بوک های مایکروسافت دسته ای از این لپتاپ ها محسوب می شوند که در این مقاله به فضای اندازه ذخیره سازی مایکروسافت نگاهی انداخته ایم. پس از خرید یکی از سرفیس بوک های مایکروسافت دیگر نمی توان حافظه داخلی آن را ارتقاء داد، چرا که این دستگاه برای این کار طراحی نشده است، بنابراین همان روز خرید باید اندازه فضای ذخیره سازی را که با نیاز شما متناسب است انتخاب کنید. در ادامه مواردی را که هنگام انتخاب فضای ذخیره سازی برای سرفیس بوک خود باید بدانید، توضیح داده ایم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

در سرفیس بوک، بطور واقعی چقدر فضای ذخیره سازی وجود دارد؟

میزان ذخیره سازی تعیین شده در یک درایو حالت جامد، دقیقاً آن چیزی نیست که در اولین روشن کردن سرفیس بوک مشاهده می کنید. در واقع ویندوز 10، درایورها و برنامه‌ های آن مقدار زیادی از فضا را اشغال می‌کنند. بنابراین اولین قدم برای فهمیدن اینکه چقدر فضا لازم دارید، این است که بفهمید چقدر فضای واقعی دارید.

گفتنی است که Surface Book، هر دو مدل regular و Performance Base، بر اساس پیکربندی، مقادیر متفاوتی از ذخیره سازی واقعی را ارائه می دهند.

پردازنده    سایز درایو حالت جامد (SSD)    حداکثر فضای قابل دسترس

Core i5    128 گیگابایت    99 گیگابایت

Core i5    256 گیگابایت    220 گیگابایت

Core i7    256 گیگابایت    218 گیگابایت

Core i7    512 گیگابایت    451 گیگابایت

Core i7    1 ترابایت    ~ 920 گیگابایت

همانطور که در جدول بالا می بینید، یک درایو حالت جامد بزرگتر، فضای ذخیره سازی بیشتری را از دست می دهد، اما در مقابل فضای ذخیره سازی واقعی بیشتری را هم ارائه می دهد.

در سرفیس بوک، بطور واقعی چقدر فضای ذخیره سازی وجود دارد؟

قیمت نسبت به فضای ذخیره سازی

عامل بعدی که باید به آن توجه کنید، این است که چقدر تفاوت قیمت بین اندازه های ذخیره سازی وجود دارد؟

مدل استاندارد سرفیس بوک با پردازنده Core i5 اینتل، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت درایو حالت جامد حدود 1299 دلار قیمت دارد. اگر فضای ذخیره سازی خود را دو برابر کنید و از رم 256 گیگابایتی استفاده کنید، به باید 400 دلار بیشتر هزینه کنید. همچنین اگر این دستگاه را با حافظه 512 گیگابایتی انتخاب کنید، باید 700 دلار بیشتر از گزینه 128 گیگابایتی پرداخت کنید.

در مقابل، اگر این دستگاه را با پردازنده Core i7 بخواهید، شاهد تفاوت 500 دلاری بین یک درایو حالت جامد 512 گیگابایتی و یک درایو حالت جامد 1 ترابایتی در سرفیس بوک معمولی و سرفیس بوک با عملکرد پایه خواهید بود.

نحوه استفاده از سرفیس بوک نقش مهمی در میزان فضای ذخیره سازی مورد نیاز شما دارد.

کدام اندازه ذخیره سازی در Surface Book متناسب با نیاز شماست؟ 128 گیگابایت؟ 256 گیگابایت؟ 512 گیگابایت؟ یا 1 ترابایت؟

هر کدام از اندازه های فضای ذخیره سازی برای چه کسانی مناسب تر است؟

کسانی که قصد دارند از سرفیس بوک خود برای وبگردی، پخش ویدئو، پردازش کلمه و سایر کارهای محاسباتی سبک استفاده کنند، معمولا با پیکربندی 128 گیگابایتی مشکلی نخواهند داشت.

در واقع اکثر مردم باید گزینه های 256 و 512 گیگابایتی را در نظر بگیرند. تا فضای کافی برای نگهداری بیشتر عکس ‌ها، ویدیوها و اجرای بازی ‌ها را داشته باشند.

در ادامه، اگر ویرایش ‌های چند رسانه ‌ای زیادی انجام می‌ دهید یا یک ادیتور حرفه ‌ای هستید که به سخت‌ افزار برتر نیاز دارید، بدون شک باید گزینه ذخیره ‌سازی بزرگ ‌تر را انتخاب کنید تا به کتابخانه در حال گسترش فایل ‌های بزرگ خود دسترسی آسان داشته باشید.

کدام اندازه ذخیره سازی در Surface Book متناسب با نیاز شماست؟ 128 گیگابایت؟ 256 گیگابایت؟ 512 گیگابایت؟ یا 1 ترابایت؟

چگونه فضای ذخیره سازی سرفیس بوک خود را افزایش دهیم؟

ممکن است قبلاً یک Surface Book خریداری کرده باشید و بعد ها متوجه شده اید که فضای مورد نیاز کافی را ندارد. درواقع باید بگوییم که حافظه داخلی سرفیس بوک به گونه ای طراحی نشده است که توسط مالک ارتقا یابد، چرا که قاب آن بسته شده است و باز کردن آن 100% ضمانت آن را باطل می کند، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از مسیرهای جایگزین برای گسترش فضای در دسترس استفاده کنید.

برای این منظور، می توانید توسط USB یک درایو خارجی به دستگاه متصل کنید و فایل ها را به آن انتقال دهید. اگرچه این عمل باعث می شود فایل ها به راحتی در دسترس شما نباشند. البته ناگفته نماند که سرفیس بوک شما با ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری OneDrive رایگان ارائه می ‌شود و شما می توانید از جدیدترین ویژگی های OneDrive بر روی سرفیس پرو بهره مند شوید، و در صورت نیاز، می ‌توانید فضای بیشتری هم اضافه کنید. در اصل، لازم نیست چیزی با خود حمل کنید، اما فایل های شما تنها زمانی قابل دسترس خواهند بود که به اینترنت متصل باشید.

منبع: windowscentral