از زمان عرضه آخرین گوشی پرچم دار تولید شده توسط شرکت فنلاندی HMD Global حدود دو سال می گذرد! اکنون به نظر می رسد که این شرکت در حال کار بر روی یک پرچم دار جدید است و قصد دارد تا جانشین گوشی Nokia 9 PureView را تا اواخر سال 2021 به بازار عرضه کند. اخیراً شایعاتی در رابطه با این گوشی موبایل منتشر شده که از میان آنها می توان به پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G اشاره کرد.

پرچم دار بعدی نوکیا به دوربین 200 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود!

با وجود این که هنوز اطلاعات مشخصی در رابطه با پرچم دار جدید نوکیا اعلام نشده، اما خبرها حاکی از آن است که این گوشی اندرویدی به یک دوربین حیرت انگیز مجهز خواهد بود! دوربین این گوشی از فناوری اپتیک ZEISS بهره می برد و پیش بینی می شود تا به رقیبی جدی برای بهترین گوشی های اندرویدی برند های سامسونگ، وان پلاس و شیائومی تبدیل شود.

شرکت HMD Global بر خلاف رقبایش از سال 2019 تا به حال هیچ گوشی پرچم داری را به بازار عرضه نکرده است. این شرکت سال گذشته گوشی Nokia 8.3 5G را معرفی کرد که می توان این گوشی را آخرین گوشی رده بالای آن دانست. حتی گوشی Nokia 9 PureView نیز یک گوشی پرچم دار تمام و کمال به حساب نمی آید!

با وجود اینکه گوشی جدید نوکیا به یک دوبین منحصر به فرد پنج گانه مجهز است، اما از لحاظ سخت افزاری چنگی به دل نمی زند! این گوشی از تراشه قدیمی اسنپ دراگون 845 قدرت می گیرد که این روزها دیگر بر روی گوشی های پرچم دار استفاده نمی شود. همچنین باتری به کار رفته در این گوشی دارای ظرفیت بسیار معمولی 3320 میلی آمپر ساعت است! به طور کلی شرکت HMD Global در سال های اخیر بیشتر بر روی گوشی های میان رده و اقتصادی متمرکز شده است. در واقع این شرکت از سال 2016 که خود را به عنوان «خانه ای جدید برای گوشی های نوکیا» معرفی کرد، این مسیر را در پیش گرفته و کمتر دغدغه تولید گوشی های پرچم دار را داشته است. 

طبق آخرین اخبار پرچم دار بعدی نوکیا با نام X60 Pro 5G عرضه خواهد شد و از سیستم عامل HarmonyOS هواوی بهره می برد. همچنین این گوشی به احتمال بسیار زیاد به صفحه نمایش 120 هرتزی از نوع AMOLED مجهز بوده و دوربین اصلی آن دارای سنسور 200 مگاپیکسلی با فناوری ZEISS اپتیک خواهد بود. اگر این مشخصات صحیح باشد، این گوشی تحولی در زمینه دوربین گوشی های هوشمند ایجاد خواهد کرد و به خوبی جایگاه پرچم داران دیگر غول های تولید کننده گوشی های اندرویدی مانند گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی و وان پلاس را در این زمینه تصاحب خواهد کرد. با این وجود این اخبار هنوز به صورت رسمی تأیید نشده و حتی به گوش می رسد که هواوی استفاده از سیستم عامل خود بر روی این گوشی نوکیا را رد کرده است! پس به نظر می رسد که برای اطلاع دقیق تر از مشخصات پرچم دار بعدی نوکیا باید تا اواخر سال 2021 منتظر بمانیم.

منبع: androidcentral