با وات بالای سری HXi خود را به روز رسانی کرده و مدل 2022 آنها را معرفی کرده است. به این ترتیب به زودی شاهد عرضه نسخه جدید پاورهای HX1000i و HX1500i خواهیم بود. این پاورها دارای رده بندی بازدهی 91 درصدی پلاتینیوم هستند و به مدارهای کاملاً دیجیتال به منظور پاسخ دهی سریع به تغییرات توان مصرفی مجهز شده اند. همچنین این پاورها به طور کامل با نسل آینده پردازنده های گرافیکی انویدیا و AMD سازگاری خواهند داشت. مطابق با اخبار منتشر شده، این کارت گرافیک ها به توان مصرفی 450 وات یا بیشتر (متناسب با مدل آنها) نیاز خواهند داشت.

شرکت Corsair نسخه رفرش شده پاورهای 1000 وات و 1500 وات HXi را معرفی کرد

به منظور اینکه این پاورهای جدید مناسب کارت گرافیک های NVIDIA و AMD با نسخه قبلی آنها تفاوت داشته باشد، شرکت Corsair بر روی بدنه آن از رنگ بندی جدیدی استفاده کرده است. در کناره بدنه این پاور یک نوار مشکی رنگ قرار دارد که بر روی آن مدل دستگاه با رنگ سفید و فونت بزرگ نوشته شده است. این نوع طراحی سبب می شود تا مشتریان برای تشخیص نسخه های 2022 از نسخه های قدیمی کار ساده تری داشته باشند. مدل های قبلی این پاورها دارای لیبل مشکی روی آبی یا مشکی روی قرمز بودند.

در هر دو پاور HX1000i و HX1500i از خازن های الکترولیت ساخت ژاپن استفاده شده که تحمل دمای حداکثر 105 درجه سانتی گراد را دارند. همچنین این پاورها به سه کانکتور EPS12V مجهز هستند که امکان نصب آنها بر روی طیف وسیعی از مادربردها را فراهم آورده است. این موضوع در کنار مجهز بودن به پلتفرم کاملاً دیجیتال سبب شده است که این پاورها جزء رده بالاترین مدل های تولید شده توسط Corsair به حساب آیند.

هر دو پاور جدید Corsair از قابلیت عملکرد با سرعت چرخش فن 0 دور در دقیقه و صدای 0 دسی بل را دارند و در مواقعی که بار کاری آنها پایین است، هیچ گونه صدایی از خود تولید نمی کنند. زمانی که بار کاری این پاورها زیاد می شود، فن داینامیک 140 میلی متری به حرکت در می آید تا از افزایش دمای قطعه جلوگیری کند. این فن کمترین میزان صدای ممکن را تولید می کند.

شرکت Corsair نسخه رفرش شده پاورهای 1000 وات و 1500 وات HXi را معرفی کرد

از دیگر ویژگی های این پاورها می توان به پشتیبانی از قابلیت Modern Standby اشاره کرد که باعث بیرون آمدن از حالت اسلیپ در سریع ترین زمان ممکن می شود. همچنین امکان بررسی لحظه ای عملکرد این پاورها از طریق نرم افزار Corsair iCUE وجود دارد. از طریق این نرم افزار می توانید توان مصرفی ارائه شده توسط پاور و سرعت چرخش فن آن را مانیتور کنید.

متأسفانه پاورهای 2022 سری HXi یک ویژگی مهم را ندارند! و آن هم کانکتور برق 16 پین است که قرار است از آن در نسل بعدی کارت های گرافیک استفاده شود. احتمالاً در این پاورها از همین کانکتورهای 8 پین و 6 پین فعلی برای این منظور استفاده می شود. اما بد نیست بدانید که کانکتور 8 پین توانایی انتقال برق 150 وات را دارد، اما یک کانکتور 16 پین می تواند 600 وات برق را انتقال دهد!
انتظار می رفت که Corsair پاورهای پرچم دار جدید خود را به کانکتور 16 پین مجهز کند. به خصوص اینکه دیگر برندهای تولید کننده پاور در محصولاتی که چند ماه پیش عرضه کرده بودند، این کانکتور را به کار برده بودند! در هر صورت این موضوع نمی تواند به عنوان یک مشکل بزرگ و اساسی تلقی شود؛ چرا که احتمالاً با اکثر پردازنده های گرافیکی آینده، آداپتورهای 8 پین به 16 پین نیز عرضه می شوند تا انتقال برق در منبع تغذیه های قدیمی تر آسان تر شود.

شرکت Corsair نسخه رفرش شده پاورهای 1000 وات و 1500 وات HXi را معرفی کرد

پاورهای به روز رسانی شده HX1000i و HX1500i برای راه اندازی سیستم های رده بالا و پیشرفته مناسب اند و قیمت بالایی هم دارند! به طور دقیق تر باید گفت که پاور Corsair HX1000i دارای قیمت 259.99 دلار و پاور Corsair HX1500i دارای قیمت 399.99 دلار هستند. لازم به ذکر است که شما میتوانید برای خرید بهترین پاور های کامپیوتر موجود در بازار به سایت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید.

منبع: tomshardware