تا به اینجا گرفتن اسکرین شات در نسخه دسکتاپ مرورگر گوگل کروم بدون افزونه ها یا اپلیکیشن های third-party امکان پذیر نبود و یک ابزار داخلی بر روی این مرورگر برای این منظور وجود نداشت. به هر حال به نظر می رسد که در آینده ای نزدیک این کمبود جبران می شود. چرا که گوگل در حال تست این قابلیت بر روی نسخه های جدید Chrome Canary است و به احتمال زیاد به زودی آن را به نسخه اصلی کروم اضافه خواهد کرد.

نسخه دسکتاپ مرورگر کروم به یک ویژگی کاربردی جدید مجهز می شود

مطابق با اخبار منتشر شده نسخه 98 مرورگر کروم قناری (Chrome Canary) اکنون به دو فلگ جدید مجهز شده که به شما اجازه می دهد تا از صفحه اسکرین شات بگیرید. همچنین این مرورگر به شما اجازه می دهد تا اسکرین شات هایی را که گرفته اید ویرایش کرده و آن را بر روی انواع دستگاه های لپ تاپ به اشتراک بگذارید. این ویژگی جدید از طریق منوی share در مرورگر کروم Canary در دسترس است. نکته قابل ذکر این است که این ویژگی چند ماه پیش بر روی نسخه اندروید مرورگر کروم نیز عرضه شده بود و اکنون گوگل قصد دارد تا آن را به نسخه دسکتاپ مرورگر محبوب خود نیز اضافه کند.

برای فعال کردن امکان اسکرین شات، عبارت chrome:/flags را در آدرس بار مرورگر خود تایپ کرده و کلید اینتر را بزنید. سپس در صفحه ای که باز می شود، عبارت های “Desktop Screenshots” و “Desktop Screenshots Edit Mode” را جستجو کنید و هر دو را فعال نمایید. به دلیل اینکه گزینه اسکرین شات در منوی share قرار گرفته، برای اینکه دکمه share در کنار آدرس بار مرورگر نمایش داده شود، باید فلگ مربوط به desktop sharing را نیز فعال کنید.

نسخه دسکتاپ مرورگر کروم به یک ویژگی کاربردی جدید مجهز می شود

پس از آن با کلیک بر روی آیکون share، گزینه اسکرین شات را در منو مشاهده خواهید کرد. با انتخاب آن، مرورگر به شما اجازه می دهد تا از بخشی از صفحه را که می خواهید از آن اسکرین شات بگیرید، انتخاب کنید. پس از آن این امکان برای شما فراهم است تا اسکرین شات را به صورت مستقیم دانلود کنید یا پیش از دانلود بر روی آن تغییرات دلخواهتان را اعمال نمایید. در حال حاضر هنوز ادیتور اسکرین شات در مرورگر کروم Canary به درستی کار نمی کند. البته مسلماً گوگل این مشکل را در زمان اضافه کردن این ویژگی به نسخه اصلی کروم برطرف خواهد کرد.

امکان گرفتن اسکرین شات پیش از این برای نسخه کروم برای اندروید عرضه شده بود. این ویژگی به افزایش ثبت و ادیت اسکرین شات توسط کاربران کمک زیادی می کند و دیگر نیازی به نصب افزونه ها یا اپلیکیشن های دیگر برای این منظور وجود ندارد. هنوز اطلاعاتی در رابطه با زمان اضافه شدن این ویژگی به نسخه اصلی مرورگر کروم برای دسکتاپ منتشر نشده است. اما با توجه به اینکه این قابلیت در حال حاضر به صورت آزمایشی بر روی مرورگر Chrome Canary در دسترس قرار گرفته، می توان انتظار داشت که به زودی تمامی کاربران دسکتاپ آن را بر روی مرورگر کروم خود دریافت خواهند کرد.

منبع: androidcentral