یک زندگی دیگر توسط Apple Watch نجات داده شد! این بار این ساعت هوشمند قدرتمند اپل جان فردی را که درون دریا گرفتار شده بود نجات داده است. خوشبختانه این فرد اپل واچ به دست داشته و توانسته با بهره بردن از ویژگی کاربردی حالت اضطراری SOS از مرگ بگریزد!

اپل واچ جان مردی را که در دریا گرفتار شده بود نجات داد!

چندی پیش اپل واچ موفق به تشخیص یک تومور نادر در یک فرد شد و همین چند هفته اخیر بود که گزارشی مبنی بر اینکه ساعت هوشمند ساخت غول کوپرتینویی دنیای تکنولوژی زندگی یک زن را که در یک رودخانه یخ زده گرفتار شده بود، منتشر شد. اکنون اپل واچ یک بار دیگر در نقش نجات دهنده زندگی افراد ظاهر شده و با بهره بردن از قابلیت تماس اضطراری SOS به کمک فرد گیر افتاده در دریا آمده است. این اتفاق در حوالی سواحل شمالی سیدنی استرالیا رخ داده است. طی این سانحه، یک قایقران به دلیل وزش شدید و ناگهانی باد، حدود 4 کیلومتر از ساحل منحرف می شود و به دلیل ادامه دار شدن وزش باد، نمی تواند به ساحل بازگردد.

اپل واچ جان مردی را که در دریا گرفتار شده بود نجات داد!

اما خوشبختانه این فرد Apple Watch به دست داشته است! به این ترتیب این فرد پس از فعال کردن عملکرد SOS (حالت اضطراری)، توانسته سیگنال های کمک را ارسال کند. برای کسانی که در این زمینه اطلاعات کمتری دارند باید بگوییم که این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا با سرویس های اورژانسی ارتباط برقرار کنند و بتوانند تا اطلاعات موقعیت جغرافیایی (لوکیشن) خود را در اختیار مسئولان مربوطه قرار دهند.

مطابق با گزارشی که توسط DailyMail از این واقعه تهیه شده، عملیات نجات فرد مذکور بسیار سخت اما موفقیت آمیز بوده است. یکی از افراد حاضر در تیم نجات در این رابطه گفته است که «این شخص از قایق خود به بیرون افتاده و حجم تقریباً زیادی از آب او را احاطه کرده بود. این مرد فوق العاده خوش شانس بوده که با خود اپل واچ به همراه داشته و توانسته توسط دستگاه خود، سیگنال های درخواست کمک را ارسال کند». در عکس زیر می توانید موقعیت این مرد را در هنگام رسیدن تیم نجات به او مشاهده کنید.

اپل واچ جان مردی را که در دریا گرفتار شده بود نجات داد!

پس از اینکه توسط تیم نجات از آب بیرون کشیده شد، به درون هلی کوپتر منتقل شد. حال عمومی این شخص پس از نجات خوب گزارش شده اما نشانه های از خستگی بیش از حد و سرمازدگی در وی دیده شده است. به این ترتیب اپل می تواند یک بار دیگر به خود برای نجات جان افراد افتخار کند و یک نام دیگر را به لیست افراد نجات یافته توسط محصولات خود اضافه کند. ساعت هوشمند اپل (Apple Watch) بدون شک کامل ترین و کاربردی ترین ساعت هوشمند دنیا است که به طور گسترده در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این ساعت هوشمند علاوه بر ظاهر لوکس و کیفیت ساخت فوق العاده بالا، از امکانات سلامتی و ورزشی متنوعی نیز برخوردار است به همین دلیل نیز بیشتر مدل های ساعت های هوشمند اپل جزء پر فروش ترین ساعت های هوشمند دنیا در سه ماهه اول سال 2022 محسوب شده اند. قابلیت تماس اضطراری (SOS) یکی از چندین امکانات کاربردی این اسمارت واچ است که می تواند به طور مستقیم در زندگی کاربر تأثیر گذاشته و حتی باعث نجات جان وی نیز بشود!

منبع: gizmochina