اپل بالاخره از Mac Mini جدید و قدرتمند خود با تراشه های M2 و M2 Pro رونمایی کرده است. این برای اولین بار در تاریخ است که اپل یک تراشه مدل Pro را به سری Mac Mini آورده است! مدل های قبلی این سری از محصولات اپل به نسخه رده پایین تراشه M1 مجهز بودند و حالا قرار است تا نسل جدید آنها از این لحاظ با یک ارتقای عظیم و چشمگیر مواجه شود!

مک مینی جدید با تراشه های M2 و M2 Pro معرفی شد

مطابق با گزارشی که در همین رابطه منتشر شده، مدل پایه ای مک مینی جدید به تراشه M2 مجهز است و در آن از 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی استفاده شده است. همچنین این دستگاه دارای یک پورت HDMI، درگاه اترنت گیگابیت، جک هدفون، دو پورت USB-A و دو پورت تاندربولت 4 (USB-C) مجهز است. اپل این نسخه از مک مینی جدید خود را با قیمت 599 دلار راهی بازار کرده است.

کاربرانی که به امکانات و قدرت عملکرد بالاتری نیاز دارند، می توانند نسبت به خرید مک مینی با تراشه M2 Pro اقدام کنند. این نسخه از 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD برخوردار است و نسبت به نسخه استاندارد M2، به 2 پورت تاندربولت 4 بیشتر مجهز شده است. قیمت این نسخه از Mac Mini حدود 1299 دلار اعلام شده که تقریباً 2 برابر نسخه پایه ای است.

مک مینی جدید با تراشه های M2 و M2 Pro معرفی شد

بد نیست بدانید که قدرتمندترین مدل از تراشه های سری M2، مدل M2 Max است که در حال حاضر فقط در نسخه های آپدیت شده مک بوک پرو مورد استفاده قرار گرفته است. هنوز نمی توان در این رابطه اظهار نظر خاصی کرد اما شاید در آینده اپل از این تراشه در دستگاه های دیگر خود استفاده کند. با این حال همین تراشه M2 Pro نیز تحول بزرگی را در سری مک مینی ایجاد خواهد کرد!

اپل برای آخرین بار سری Mac Mini خود را در سال 2020 به روز رسانی کرده بود؛ اما زمانی که تراشه های M1 Pro و M1 Pro Max در اواخر سال 2021 معرفی شدند، از این تراشه ها در مک مینی استفاده نکرد. تراشه M2 نیز برای اولین بار در ماه ژوئن 2022 معرفی و در مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچ استفاده شد. در ادامه این تراشه در آیپد پرو هم مورد استفاده قرار گرفت و حالا قرار است تا برای اولین بار در یکی از دستگاه های دسکتاپ اپل به کار رود.

مک مینی جدید با تراشه های M2 و M2 Pro معرفی شد

به این ترتیب شاهد یک جهش در مشخصات فنی مک مینی خواهیم بود و این دستگاه از لحاظ پرفورمنس و قدرت عملکرد نسبت به مدل های پیشین شرایط کاملاً متفاوتی خواهد داشت! به طور کلی مک مینی جدید هم برای استفاده های شخصی و هم برای مصارف حرفه ای مناسب است. کاربرانی که به دنبال پیش رفتن با جدیدترین تکنولوژی های اپل هستند و قصد خرید یک محصول جمع و جور و کوچک از این برند را دارند، می توانند نسبت به خرید مک مینی نسخه M2 یا M2 Pro اقدام کنند.

منبع: gizmochina