در صنعت فناوری، تراشه M2 اپل شور و هیجان زیادی ایجاد کرده است، به خصوص اینکه M2 در مقایسه با M1 اپل، ۱.۴ برابر سرعت پردازش بیشتری ارائه می دهد. گفتنی است که اپل دو محصول با M2 جدید به نام های M2 MacBook Air و M2 MacBook Pro روانه بازار کرده است که در ادامه به مقایسه و بررسی آن ها می پردازیم.

بهترین مک بوک M2 کدام است؟ M2 MacBook Air یا M2 MacBook Pro

مقایسه قیمت و تاریخ عرضه مک بوک پرو M2 با مک بوک ایر M2

همانطور که در همه مدل های پرو اپل پیش می رود، مک بوک پرو کمی گران تر از مک بوک ایر است. قیمت اولی از 1199 دلار شروع می شود، در حالی که Pro از 1299 دلار شروع می شود. با وجود اختلاف قیمت 100 دلاری در قیمت های اولیه برای این دو مدل، احتمالاً بسیار کنجکاو هستید که بدانید مدل Pro چه ویژگی های بیشتری دارد! در زیر به جزئیات آن می پردازیم.

طراحی M2 MacBook Airدر مقایسه با M2 MacBook Pro

وقتی به طراحی این دو مک بوک نگاه می کنید تفاوت های قابل توجهی می بینید. مک بوک ایر با طراحی جدیدتر و مربعی اپل سخته شده است که در ابتدا با مک بوک پرو 14 اینچی معرفی شد. اما مک ‌بوک پرو ۱۳ اینچی M2 دارای لبه ‌های مخروطی و پایه‌ های کوچک ‌تر است و با طرح ‌های قبلی اپل تناسب بیشتری دارد.

M2 MacBook Air 2022 با 11.3 میلی متر ضخامت و حدود 1.2 کیلوگرم وزن ساخته شده است. همچنین دارای یک قاب آلومینیومی، دو پورت Thunderbolt USB-4، یک درگاه MagSafe و یک جک 3.5 میلی متری صدا است.

طراحی M2 MacBook Airدر مقایسه با M2 MacBook Pro

در ادامه باید بگوییم که M2 MacBook Pro، ضخیم تر و سنگین تر از MacBook Air است. ضخامت آن 15.6 میلی متر و وزن آن حدود 1.4 کیلوگرم است. اگرچه این ممکن است در ابتدا یک نقطه ضعف به نظر برسد، اما به این دلیل ضخیم تر است که اپل برای افزایش کارایی پردازش، یک فن درون آن قرار داده است. ضمن اینکه نسخه Pro دارای دو پورت Thunderbolt USB-4 است، اما درگاه MagSafe ندارد.

بنابراین، اگر کسی هستید که یک لپ ‌تاپ براق، نازک و سبک وزن با شارژ MagSafe را ترجیح می‌ دهید، M2 MacBook Air را انتخاب کنید. اما اگر مشخصات و عملکرد برای شما مهم تر است و ترجیح می‌دهید هیچ ریسکی در مورد واحد پردازشی خود نداشته باشید، بهتر است مک ‌بوک پرو را انتخاب کنید.

صفحه نمایش M2 MacBook Air اپل در مقایسه با M2 MacBook Pro اپل

M2 MacBook Air دارای یک صفحه نمایش 13.6 اینچی Liquid Retina با رزولوشن 2560x1664 پیکسل است که از تراکم پیکسلی 224 PPI و روشنایی 500 نیت برخوردار است. همچنین یک بریدگی مستطیلی کوچک در بالای صفحه نمایش آن وجود دارد.

اما M2 MacBook Pro مجهز به یک صفحه نمایش 13.3 اینچی Retina با وضوح 2560x1600 پیکسل، 227 PPI و روشنایی 500 نیت است که هیچ بریدگی در نمایشگر آن وجود ندارد در نتیجه ظاهر تمیزتری به آن می‌دهد، اما حاشیه ‌های بزرگ‌ تری دارد.

صفحه نمایش M2 MacBook Air اپل در مقایسه با M2 MacBook Pro اپل

حافظه و فضای ذخیره سازی مک بوک ایر M2 اپل در برابر مک بوک پرو M2 اپل

از نظر رم و حافظه ذخیره سازی، هیچ تفاوتی در هیچ یک از مدل ها وجود ندارد. برای هر دو مک بوک ایر و مک بوک پرو، گزینه های 8، 16 و 24 گیگابایتی برای حافظه و گزینه های 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی برای ذخیره سازی SSD در دسترس است. همچنین لازم به ذکر است که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ای درباره سرعت عملکرد SSD مک بوک پرو M2 اپل در مقایسه با مک بوک پرو M1 اپل در وب سایت ایده برتر پارسیان مشاهده کنید.

عمر باتری و عملکرد M2 MacBook Air و M2 MacBook Pro

با توجه به اینکه هر دو مدل دارای تراشه M2 اپل هستند، انتظار می رود که عمر باتری آن ها نسبت به مدل های قبلی افزایش یافته باشد. طبق وب سایت اپل، باتری مک بوک ایر در حین پخش ویدئو 18 ساعت و برای مک بوک پرو 20 ساعت است.

در مورد مشخصات نیز چیز زیادی برای بحث وجود ندارد. هر دو مدل در کنار برخورداری از تراشه M2، مجهز به پردازنده 8 هسته ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته ای هستند.

عمر باتری و عملکرد M2 MacBook Air و M2 MacBook Pro

مقایسه دوربین دو لپ تاپ مک بوک پرو و مک بوک ایر

یکی از موارد تعیین کننده اختلاف بین دو دستگاه مک بوک پرو و مک بوک ایر، دوربین های آن ها است. M2 MacBook Air دارای دوربین 1080p FaceTime HD است، در حالی که دوربین M2 MacBook Pro 720p است.

آیا مک بوک های M2 به نوار لمسی و شناسه لمسی مجهز هستند؟

حسگر Touch ID در مک بوک، یک ویژگی مناسب و در عین حال راحت است. این ویژگی به شما امکان می دهد به دستگاه خود بهترین دسترسی را داشته باشید و همچنین با Apple Pay سازگار است. خوشبختانه، هر دو مدل دارای Touch ID هستند، بنابراین می توانید آن را در تنظیمات Mac خود تنظیم کنید و از آن لذت ببرید. درواقع تفاوت این دو مک بوک در وجود نوار لمسی است. کارهای زیادی وجود دارد که یک نوار لمسی مک بوک می تواند انجام دهد. مدل های مک بوک پرو به طور سنتی دارای نوار لمسی هستند و مک بوک پرو M2 نیز از این ویژگی برخوردار شده است. در صورتی که مک بوک ایر M2 فاقد نوار لمسی است.

منبع: makeuseof